2021-09-19, 05:44
Medlem
Drooids avatar
"Explosion i trapphus i Upplands Väsby"
SVT: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...upplands-vasby
Citat:
Polisen har larmats till centrala Upplands väsby efter höga smällar. Väl på plats konstaterar polisen att en detonation skett i ett trapphus.
"Detonation i trapphus"
Aftonbladet: https://live.aftonbladet.se/supernyt...phus.V9Zy_KSld
Citat:
Polisen beskriver det som en ”mindre detonation”. Det finns inga uppgifter om personskador, men vissa materiella skador har dokumenterats i trapphuset.
"Explosion i flerfamiljshus – bombtekniker på väg"
Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/exp...kniker-pa-vag/
Citat:
Bombtekniker har kallats till platsen.
Polisen har inlett en förundersökning om allmänfarlig ödeläggelse.
"19 september 03:07, Detonation, Upplands väsby"
Polisen: https://polisen.se/aktuellt/handelse...pplands-vasby/
Citat:
Någon form av mindre detonation har skett i ett trapphus till ett flerfamiljshus. Ingen person är skadad.

Det kommer samtal till polisen om att det hörts smällar/skott i centrala Upplands väsby. När polis kommer till platsen kan det konstateras att någon typ av detonation har skett inne i ett trapphus.

Ingen person är skadad men det är vissa materiella skador i trapphuset.

En teknisk undersökning kommer att göras av bland annat av bombtekniker.

En förundersökning om allmänfarlig ödeläggelse är inledd.
...
...
Publicerad
19 september 04:45
Senast redigerad av Drooid 2021-09-19 kl. 06:02.
Citera
2021-09-19, 05:51
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Undrar om det finns något samband till explosionen i trapphuset i Göteborg inatt.

Kan det vara en banger i detta fall tro?
Citera
2021-09-19, 06:04
Medlem
Dragonvägen 16, en familj flyttad och en person (som är med i familjen) omhändertagen.
Citera
2021-09-19, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moflows
Dragonvägen 16, en familj flyttad och en person (som är med i familjen) omhändertagen.

Är du säker på adressen? Vid samma tid lät det som en skjutning vid Maria krantzons väg och två grabbar sprang till en bil som kom för att plocka upp dem. Jag kan leva med att ha hört fel men det jag hörde var garanterat på Maria krantzons väg.
Citera
2021-09-19, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petthebird
Är du säker på adressen? Vid samma tid lät det som en skjutning vid Maria krantzons väg och två grabbar sprang till en bil som kom för att plocka upp dem. Jag kan leva med att ha hört fel men det jag hörde var garanterat på Maria krantzons väg.

Yes 100%, det var 4 st polis bilar efter det kom det bomb tekniker, vit bil med släp och en stor lastbils truck. Sedan kom det en svart skåpbil till adressen som tog bilder osv. Det var även en man som tog bilder med sin egen DSLR. En annan svart skåpbil och polisbil var parkerad vid djursjukhuset.

Det var flera av polisbilarna som kom och återvände så det kan va så de hände något där med.
Citera
2021-09-19, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moflows
Yes 100%, det var 4 st polis bilar efter det kom det bomb tekniker, vit bil med släp och en stor lastbils truck. Sedan kom det en svart skåpbil till adressen som tog bilder osv. Det var även en man som tog bilder med sin egen DSLR. En annan svart skåpbil och polisbil var parkerad vid djursjukhuset.

Det var flera av polisbilarna som kom och återvände så det kan va så de hände något där med.

Ah okej, tack för svaret!
Citera
2021-09-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petthebird

Jag såg idag vid 09-tiden att det stod tre polisbilar och en piketbuss parkerade utanför portalen, vid Maria Krantzons.
Åkte förbi på Vallentunavägen.

Jag antar ett samband eller har något annat specifikt skett vid Mkr Idag?
Citera
2021-10-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Undrar om det finns något samband till explosionen i trapphuset i Göteborg inatt.

Kan det vara en banger i detta fall tro?

Sambandet mellan handgranat och skjutning i Rotebro kan ha samband då tilltänkta Bo i Rotebro har kopplingar och ouppklarade affärer just i det här området

Beblandat man sig och inte betalat är man rätt rökt
Citera
2021-10-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northbitch76
Sambandet mellan handgranat och skjutning i Rotebro kan ha samband då tilltänkta Bo i Rotebro har kopplingar och ouppklarade affärer just i det här området

Beblandat man sig och inte betalat är man rätt rökt

Med vem hade BO i Rotebro koppling till i det här området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in