• 1
  • 2
2021-09-18, 19:32
Medlem
Igår kväll blev en kvinna i Örnsköldsvik överfallen och misshandlad av ett okänt antal ungdomar. Dom hade vrålat åt henne och sedan gett sig på henne när hon ignorerade dom.

För ca en månad sen så hände en liknande händelse när en grupp på 4 människor var påväg hem efter krogbesök.

https://brottsplatskartan.se/vastern...and-lan-208976

Längst ner står det lilla som finns om denna händelsen.
Dessa två händelser verkar dock inte vara det ända som har inträffat, utan fler människor har sagt att dom varit med om liknande och trakasserier på bussar osv.

Är det någon som vet vad det är för jävla smuts som stryker omkring i vår lilla stad på nätterna? Blodet kokar just nu
Citera
2021-09-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BmwE90
Igår kväll blev en kvinna i Örnsköldsvik överfallen och misshandlad av ett okänt antal ungdomar. Dom hade vrålat åt henne och sedan gett sig på henne när hon ignorerade dom.

För ca en månad sen så hände en liknande händelse när en grupp på 4 människor var påväg hem efter krogbesök.

https://brottsplatskartan.se/vastern...and-lan-208976

Längst ner står det lilla som finns om denna händelsen.
Dessa två händelser verkar dock inte vara det ända som har inträffat, utan fler människor har sagt att dom varit med om liknande och trakasserier på bussar osv.

Är det någon som vet vad det är för jävla smuts som stryker omkring i vår lilla stad på nätterna? Blodet kokar just nu

Förmodligen såna som kan skickas tillbaka med bananbåten, alldeles för många av den sorten.
Citera
2021-09-19, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Förmodligen såna som kan skickas tillbaka med bananbåten, alldeles för många av den sorten.

Ja det har jag säkra källor på att det är. Det var inte Kalle och Pelle som var i farten inte.
Citera
2021-09-19, 02:53
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BmwE90
Ja det har jag säkra källor på att det är. Det var inte Kalle och Pelle som var i farten inte.

Om du nu har 'säkra' källor till det som hände i går hade jag uppskattat lite mer substans.
Jag kollade upp det. Jag fann inget hos varken polisen eller den lokala blaskan.
Mörkar de sådana allvarliga händelser?
Citera
2021-09-19, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Om du nu har 'säkra' källor till det som hände i går hade jag uppskattat lite mer substans.
Jag kollade upp det. Jag fann inget hos varken polisen eller den lokala blaskan.

Skulle tro att det mörkas för att det inte är svenskar som gjort det, skulle det ha varit Kalle och Pelle så skulle det skrivas om det kan jag garantera.
Citera
2021-09-19, 05:05
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Skulle tro att det mörkas för att det inte är svenskar som gjort det, skulle det ha varit Kalle och Pelle så skulle det skrivas om det kan jag garantera.

Du tror att det mörkas och du kan garantera det skulle skrivas om det om det vore "Kalle och Pelle".
Det jag saknar i trådstarten är något källa på att det TS påstår har skett, verkligen har hänt. Vem som helst kan starta en tråd och påstå något. Källkritik är aldrig fel i ABoK.
Nu är jag dessutom nyfiken på hur du kan 'garantera' att det hade skrivits om händelsen om det hade varit "Kalle och Pelle".
Citera
2021-09-19, 12:53
Medlem
Citat:
Du tror att det mörkas och du kan garantera det skulle skrivas om det om det vore "Kalle och Pelle".
Det jag saknar i trådstarten är något källa på att det TS påstår har skett, verkligen har hänt. Vem som helst kan starta en tråd och påstå något. Källkritik är aldrig fel i ABoK.
Nu är jag dessutom nyfiken på hur du kan 'garantera' att det hade skrivits om händelsen om det hade varit "Kalle och Pelle".
Vilken sten har du legat under de senaste åren?
Öppna ögonen och se hur samhället förändras, du kan gå in och läsa på migrationskontoret.se
Citera
2021-09-19, 14:58
Medlem
Citat:

Jag har inget svar varför det inte finns något angående händelsen hos polisen eller i tidningen. Men Polisen i Örnsköldsvik är ju ett jävla skämt så vem fan vet vad som hände med den rapporten…
Men jag garanterar att händelsen inte är ett fånigt påhitt. En anhörig till mig är nära vän med offret och det slutade i en sprucken käke och blåöga.
Citera
2021-09-20, 18:38
Medlem
Newkies avatar
Citat:
https://www.allehanda.se/artikel/o-v...ck-bruten-kake
Citera
2021-09-20, 19:02
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
https://www.allehanda.se/artikel/o-v...ck-bruten-kake

Tack. I artikeln kan jag läsa en möjlig förklaring till varför det varit så tyst i media.

"Ö-vikskvinna brutalt nedslagen i centrum – fick bruten käke"
Allehanda (låst): https://www.allehanda.se/artikel/o-v...ck-bruten-kake
Citat:
Anledningen till att den misshandlade själv inte vill uttala sig är rädsla.

– Hon blev det efter händelsen. Hon är rädd att de ska komma efter henne om hon säger något som hamnar i media.
Citat:
Kvinnan, som är i 60-årsåldern, var på väg till sin bostad efter att ha roat sig under kvällen.
Citat:
Resultatet av den brutala misshandeln blev brutet käkben, fraktur på ett kindben och fyra stygn under ena ögat.
Citat:
– Den här typen av händelser inträffar för ofta i Ö-vik. Jag känner till flera liknande saker, och jag ser på Facebookinlägg att fler också gör det, säger den närstående till kvinnan som uppger att hon misshandlades i fredags.

Polisen i Örnsköldsvik bekräftar att en kvinna påträffades sent på fredagen, och att hon fick hjälp att ta sig till sjukvård.
Jag kan konstatera TS:aren hade rätt om händelsen. Men vi som läser på FB vet att det inte skadar att vara källkritisk.
Citera
2021-09-20, 21:25
Medlem
Citat:

Du som sa att det inte fanns något hos polisen.
Du tror att polisen berättar nyheten för dig först eller?
Citera
2021-09-20, 21:43
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Tack. I artikeln kan jag läsa en möjlig förklaring till varför det varit så tyst i media.

"Ö-vikskvinna brutalt nedslagen i centrum – fick bruten käke"
Allehanda (låst): https://www.allehanda.se/artikel/o-v...ck-bruten-kake

Jag kan konstatera TS:aren hade rätt om händelsen. Men vi som läser på FB vet att det inte skadar att vara källkritisk.

Sökte för kul på Örnsköldsvik här på FB och hittade

(FB) Mordförsök i Örnsköldsvik igen. 21-01-14

Kanske är långsökt men. Två ungdomar, misshandlar någon grovt utomhus. Kanske kan finnas en koppling…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in