2021-09-18, 19:12
Medlem
J.P

Har träffat honom i många politiska sammanhang genom åren. Han är alltid väldigt klämkäck och glad, fast hans behov av att vara Bror duktig lyser alltid igenom. Anser heller inte att han är den vassaste kniven i lådan. Däremot måste jag säga att jag är lite förvånad om det nu är han som misstänks och om han skulle få eventuella påföljder.

Jag har alltid uppfattat honom som en godhjärtad person.

Han är en bokstavstrogen sosse som gör allt som partiet ber om. Utöver hans tidigare engagemang i SSU (han har inte varit distriktsordförande, vad jag vet) så har han varit aktiv inom kommunpolitiken i Filipstad. I det senaste har han haft arvode för sitt/sina uppdrag, tror det har varit om 50%. Utöver det jobbar han givetvis på ABF i Värmland som verksamhetsledare (eller liknande titel).
Citera
2021-09-18, 19:13
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Finns allmänintresse om det är offentliga profiler.

Men den gränsen är väl väldigt flummig. Politiker lång ut i periferin är helt ointressanta, och när tar politikerintresset över från yrkesvalet? Eller annan samhällsbundna aktiviteter.
Citera
2021-09-18, 19:19
Medlem
Tycker allmänintresset är ganska lågt i detta fall. Det är inte en topp politiker det handlar om. Men tidningarna får ju sina klick.
Citera
2021-09-18, 19:21
Medlem
Såhär säger förste ombudsmannen till Aftonbladet.

”Vi är bedrövade över detta. Det är mycket allvarligt och personen ifråga kommer inte att fortsätta sina uppdrag i Socialdemokraterna”, skriver Camilla Anglemark
Citera
2021-09-18, 19:24
Medlem
Är det bara jag som tycker detta är märkligt?

SD politiker häktad för mord
M politiker polisanmäld för att utnyttjat minderårig
S politiker arresterad för våldtäkt

har politiker vart bättre på att dölja innan eller så verkar det vara en våg av misstänkta kriminella har tagit plats i olika partiers säten
Citera
2021-09-18, 19:27
Medlem
Hur kommer det sig att så jävla många här inne sitter och tycker att Nordfront har rätt att hänga ut den här killen? Tänk om han är helt oskyldig, då har alltså nynazisterna i Nordfront förstört liver för en människa bara för att han råkar ha en annorlunda åsikt än de själva... Är det verkligen schysst?
Citera
2021-09-18, 19:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Hur kommer det sig att så jävla många här inne sitter och tycker att Nordfront har rätt att hänga ut den här killen? Tänk om han är helt oskyldig, då har alltså nynazisterna i Nordfront förstört liver för en människa bara för att han råkar ha en annorlunda åsikt än de själva... Är det verkligen schysst?

Nordfront hänger ut lite allt möjliga. Även privatpersoner. I detta faller får man väl hoppas deras "lokala källor" stämmer. Värsta är ju om det skulle vara helt fel snubbe.
Citera
2021-09-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nordfront hänger ut lite allt möjliga. Även privatpersoner. I detta faller får man väl hoppas deras "lokala källor" stämmer. Värsta är ju om det skulle vara helt fel snubbe.
Helt jävla vidrigt! Och vilken typ av rättsskydd kommer den här killen att få om det skulle visa sig att han är oskyldig när ett gäng nynazister sitter och hänger ut honom som våldtäktsman?
Citera
2021-09-18, 19:34
Medlem
Citat:

Har inte sett någon som skrivit att det var rätt av Nordfront. Jag tycker inte att det är okej att hänga ut så som dom har gjort. Men i ärlighetens namn så var det ju inte direkt svårt att dra slutsatsen att det handlar om J.P. Finns inte så många S-märkta 30 åringar i Filipstad.
Citera
2021-09-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifens
Har inte sett någon som skrivit att det var rätt av Nordfront. Jag tycker inte att det är okej att hänga ut så som dom har gjort. Men i ärlighetens namn så var det ju inte direkt svårt att dra slutsatsen att det handlar om J.P. Finns inte så många S-märkta 30 åringar i Filipstad.
Men det är ju inte det som är problemet utan problemet är att den här killen inte är dömd för något och därför vet ingen om han är skyldig till det här eller inte, och därför ska man vänta tills han blivit dömd innan man kan hänga ut honom
Citera
2021-09-18, 19:41
Medlem
Citat:
Men det är ju inte det som är problemet utan problemet är att den här killen inte är dömd för något och därför vet ingen om han är skyldig till det här eller inte, och därför ska man vänta tills han blivit dömd innan man kan hänga ut honom

Det håller jag absolut med om.
Citera
2021-09-18, 19:48
Medlem
Videon från AB på MGM hus är nästan identisk om man kollar på Google map enda skillnaden är två vita tunnor vid entrén, jag pissar på nazister på NF men AB har läckt MGM bostad är lika skyldig som nazisterna på NF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in