• 1
  • 2
2021-10-02, 11:47
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dock betryggande att Latour gtt in som storgare med 30 %. Gillar aktien som knns som ett bra stt att f exponering mot den kande trenden av elbilar.

Ja jag tror denna var den IPO som gick bst i r (?). Aktiekurser tenderar ju att bli mindre volatila med koncentrerad garstruktur. Har dock varit skeptisk till mycket i ESG-vgen vars aktier folk kastar sig ver. Jag har haft Garo som jag slde frra ret.
Citera
2021-10-02, 21:31
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Ja jag tror denna var den IPO som gick bst i r (?). Aktiekurser tenderar ju att bli mindre volatila med koncentrerad garstruktur. Har dock varit skeptisk till mycket i ESG-vgen vars aktier folk kastar sig ver. Jag har haft Garo som jag slde frra ret.

Den var vl upp nstan 170% inledningsvis den dagen aktien blev tillgnglig fr handel? Ja det finns onekligen en hel del risker med ESG aktier i och med den ptagliga risken fr bubblor. Sen r det inte garanterat att aktien ifrga kommer bra. Mnga aktier inom frnyelsebar energi t ex har backat med 30-40 % i r och d r nd brsen upp ganska kraftigt.
Citera
2021-10-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Den var vl upp nstan 170% inledningsvis den dagen aktien blev tillgnglig fr handel? Ja det finns onekligen en hel del risker med ESG aktier i och med den ptagliga risken fr bubblor. Sen r det inte garanterat att aktien ifrga kommer bra. Mnga aktier inom frnyelsebar energi t ex har backat med 30-40 % i r och d r nd brsen upp ganska kraftigt.

Den drog ivg idag, stack upp till 170 kr en svng. Hade tecknat mig men fick tyvrr inte allt jag tecknade.
Citera
2023-11-20, 13:14
Medlem
Sdr ja- Nu r aktien vrd i paritet med dasspapper. Kan kanske bero p att elbilsladdare r lite fr enkla produkter eller vad beror kurshaveriet p?
Citera
2023-11-20, 15:38
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolwater
Sdr ja- Nu r aktien vrd i paritet med dasspapper. Kan kanske bero p att elbilsladdare r lite fr enkla produkter eller vad beror kurshaveriet p?

Det r ett bolag som med dlig lnsamhet som aggressivt frlorar pengar och dessa ska inte vrderas hgre n typ 1 gnger frsljningen. Frr eller senare blir detta alltid uppenbart fr marknaden ven om det inte gr att sga vad som var katalysatorn.
Citera
2023-11-23, 13:13
Medlem
Fackmannens avatar
Mrkligt case detta, trodde detta bolag skulle g en ljus framtid till mtes nr elbilarna kom p bred front.
Citera
2023-12-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Mrkligt case detta, trodde detta bolag skulle g en ljus framtid till mtes nr elbilarna kom p bred front.

Jo med det r ju en produkt som r ganska enkel att utveckla (om man bortser ifrn uppkopplingar och betallsningar som jag inte kan ngonting om).
S det r vl en sund konkurrenssituation och svrt att f en riktigt god lnsamhet. Gissar jag....
Citera
2023-12-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen

Exakt min tanke med. Deras vanliga batteriladdare r ju erknt bra produkter, och vet mnga som har dom. Bde p Entusiast bilar och motorcyklar. Tex Jay Leno lovordar deras laddare.
Men deras elbilsladdare, har jag inte sett en enda live..

Lite frvnande kan man tycka.
Citera
2023-12-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolwater
Jo med det r ju en produkt som r ganska enkel att utveckla (om man bortser ifrn uppkopplingar och betallsningar som jag inte kan ngonting om).
S det r vl en sund konkurrenssituation och svrt att f en riktigt god lnsamhet. Gissar jag....

Jag har en Ctek att ladda bilen med, den r bra, men inte aktien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in