• 1
  • 2
2021-10-02, 11:47
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dock betryggande att Latour gått in som storägare med 30 %. Gillar aktien som känns som ett bra sätt att få exponering mot den ökande trenden av elbilar.

Ja jag tror denna var den IPO som gick bäst i år (?). Aktiekurser tenderar ju att bli mindre volatila med koncentrerad ägarstruktur. Har dock varit skeptisk till mycket i ESG-vågen vars aktier folk kastar sig över. Jag har haft Garo som jag sålde förra året.
Citera
2021-10-02, 21:31
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Ja jag tror denna var den IPO som gick bäst i år (?). Aktiekurser tenderar ju att bli mindre volatila med koncentrerad ägarstruktur. Har dock varit skeptisk till mycket i ESG-vågen vars aktier folk kastar sig över. Jag har haft Garo som jag sålde förra året.

Den var väl upp nästan 170% inledningsvis den dagen aktien blev tillgänglig för handel? Ja det finns onekligen en hel del risker med ESG aktier i och med den påtagliga risken för bubblor. Sen är det inte garanterat att aktien ifråga kommer bra. Många aktier inom förnyelsebar energi t ex har backat med 30-40 % i år och då är ändå börsen upp ganska kraftigt.
Citera
2021-10-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Den var väl upp nästan 170% inledningsvis den dagen aktien blev tillgänglig för handel? Ja det finns onekligen en hel del risker med ESG aktier i och med den påtagliga risken för bubblor. Sen är det inte garanterat att aktien ifråga kommer bra. Många aktier inom förnyelsebar energi t ex har backat med 30-40 % i år och då är ändå börsen upp ganska kraftigt.

Den drog iväg idag, stack upp till 170 kr en sväng. Hade tecknat mig men fick tyvärr inte allt jag tecknade.
Citera
2023-11-20, 13:14
Medlem
Sådär ja- Nu är aktien värd i paritet med dasspapper. Kan kanske bero på att elbilsladdare är lite för enkla produkter eller vad beror kurshaveriet på?
Citera
2023-11-20, 15:38
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolwater
Sådär ja- Nu är aktien värd i paritet med dasspapper. Kan kanske bero på att elbilsladdare är lite för enkla produkter eller vad beror kurshaveriet på?

Det är ett bolag som med dålig lönsamhet som aggressivt förlorar pengar och dessa ska inte värderas högre än typ 1 gånger försäljningen. Förr eller senare blir detta alltid uppenbart för marknaden även om det inte går att säga vad som var katalysatorn.
Citera
2023-11-23, 13:13
Medlem
Fackmannens avatar
Märkligt case detta, trodde detta bolag skulle gå en ljus framtid till mötes när elbilarna kom på bred front.
Citera
2023-12-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Märkligt case detta, trodde detta bolag skulle gå en ljus framtid till mötes när elbilarna kom på bred front.

Jo med det är ju en produkt som är ganska enkel att utveckla (om man bortser ifrån uppkopplingar och betallösningar som jag inte kan någonting om).
Så det är väl en sund konkurrenssituation och svårt att få en riktigt god lönsamhet. Gissar jag....
Citera
2023-12-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen

Exakt min tanke med. Deras ”vanliga ” batteriladdare är ju erkänt bra produkter, och vet många som har dom. Både på Entusiast bilar och motorcyklar. Tex Jay Leno lovordar deras laddare.
Men deras elbilsladdare, har jag inte sett en enda live..

Lite förvånande kan man tycka.
Citera
2023-12-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolwater
Jo med det är ju en produkt som är ganska enkel att utveckla (om man bortser ifrån uppkopplingar och betallösningar som jag inte kan någonting om).
Så det är väl en sund konkurrenssituation och svårt att få en riktigt god lönsamhet. Gissar jag....

Jag har en Ctek att ladda bilen med, den är bra, men inte aktien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in