2021-09-18, 09:20
Medlem
Hur fan är det möjligt att en och samma person lyckats ordna två identiteter?
Den ena identiteten är han högkriminell och få menar jag verkligen högkriminell tex hyr dyra maskiner och säljer dem för tjäna pengar vissa har han grävt ner i sina "vallar" intill e6an.

Den andra identiteten eller "personen" driver anläggningsfirma som kör allt lagligt men med hjälp av saker som han genom den andra identiten stulit osv osv, får lite vibbar av att något riktigt fel begåtts i en myndighet om han nu lyckats skaffa två personnr...... Någon som vet något eller är detta vanligare än man tror?
Citera
2021-09-18, 09:22
Medlem
JuppieNalles avatar
Kan du styrka ditt påstående på något vis?
Citera
2021-09-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyanimal
Hur fan är det möjligt att en och samma person lyckats ordna två identiteter?
Den ena identiteten är han högkriminell och få menar jag verkligen högkriminell tex hyr dyra maskiner och säljer dem för tjäna pengar vissa har han grävt ner i sina "vallar" intill e6an.

Den andra identiteten eller "personen" driver anläggningsfirma som kör allt lagligt men med hjälp av saker som han genom den andra identiten stulit osv osv, får lite vibbar av att något riktigt fel begåtts i en myndighet om han nu lyckats skaffa två personnr...... Någon som vet något eller är detta vanligare än man tror?
Du kan inte ha två identiteter, du kan där emot stjäla en annans, dvs uppge att du är någon annan än vem du är..
Citera
2021-09-22, 09:26
Medlem
Då är det detta vederbörande gjort, kanske t o m dödat ena personen för komma över identitet för han har två och detta är helt jävla sjukt........
Citera
2023-06-02, 18:37
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moglie
Du kan inte ha två identiteter, du kan där emot stjäla en annans, dvs uppge att du är någon annan än vem du är..

Det går uppenbarligen att skapa en ny identitet:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...400-000-kronor
Citera
2023-07-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Det går uppenbarligen att skapa en ny identitet:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...400-000-kronor

Det intressanta är att de väljer att kalla identiteterna för Anders Andersson och Sven Svensson mina låga förväntningars rasim säger mig att personen inte är "svensk" utifrån de uppgifterna. Men visst någon gång ska väl en etnisk svensk lyckas lura systemet också.
Citera
2023-07-18, 08:11
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Det intressanta är att de väljer att kalla identiteterna för Anders Andersson och Sven Svensson mina låga förväntningars rasim säger mig att personen inte är "svensk" utifrån de uppgifterna. Men visst någon gång ska väl en etnisk svensk lyckas lura systemet också.

Instämmer helt. Som etnisk svensk är det mycket svårare. Detta görs enklast inom ramen för svensk "flyktingmottagning".
Citera
2023-07-18, 08:21
Medlem
dreadpirate420s avatar
Asylanter kan ju lätt skapa flera identiteter, söka asyl under olika namn gång på gång, passet slängdes i Medelhavet så dom går helt på muntliga uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in