• 1
  • 2
2021-09-18, 06:31
Medlem
Gjorde det igen och åkte på en smäll. Först realiserade jag en förlust på 17 tusen, sedan två dagar senare förlorade jag över 65000kr. Var 40tusen plus och slutade dagen ned 65 minus på en aktie.

Känns som ett spelberoende detta.
Citera
2021-09-18, 06:38
Börsen är inget annat än betting fast för en annan samhällsklass. När knegaren satsar en hundring på Stoke mot Watford satsar mannen ur den högre socialgruppen några tusen på ”en spännande upstart” på Nasdaq. I övrigt är det väldigt liten skillnad.
Citera
2021-09-18, 06:41
Medlem
JuppieNalles avatar
Inga stora pengar som tur är, var glad för det.
Kan mycket väl jämföras med ett spelberoende, känner du att det håller på att gå åt pipsvängen så anlita någon som placerar dina pengar.

Kan tipsa om Max Mathiesen https://www.maxm.se/
Citera
2021-09-18, 06:42
Medlem
Med tanke på förlusternas storlek gissar jag nu att det är relativt stora summor du daytradear med.

Definitivt låter det som en tendens till spelberoende men låter sista ordet vara osagt.
Är det verkligen snabba pengar som lockar?

Har du inte funderat på att klämma in allt i en bra utdelningsportfölj och få dina 3-5% varje år
och sova gott om nätterna? Återinvestera dina utdelningar ett par år så kommer du se att ränta på ränta
effekten är en mycket bra strategi som skapar värde sålänge man kan vara tålmodig.

Men för att fokusera på frågan:
Det finns väl inget bra "sätt" att hantera dem på. Det sämsta sättet dock, bör vara att vikta om till ännu högre risk för att ta igen tappet på din senaste affär. Snälla gör det inte.
Det slutar bara på ett sätt...

Hur som helst, lycka till men överväg utdelningsakter om du sitter på en del cash som inte jobbar.
Det är svårt att misslyckas om man tittar på en 5-10 års period.
Citera
2021-09-18, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Börsen är inget annat än betting fast för en annan samhällsklass. När knegaren satsar en hundring på Stoke mot Watford satsar mannen ur den högre socialgruppen några tusen på ”en spännande upstart” på Nasdaq. I övrigt är det väldigt liten skillnad.

Inget kunde vara mer felaktigt. Antar att du är ironisk annars saknar du kunskap om börsen.
Citera
2021-09-18, 07:34
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Inget kunde vara mer felaktigt. Antar att du är ironisk annars saknar du kunskap om börsen.
Jag känner typ inga som börshandlar, bara jag och min syster. Resten verkar hålla för öronen när man säger något om det.
Citera
2021-09-18, 07:38
Medlem
Boggonthebeats avatar
hahaah var det IRNT? Jag förlåra också jävla massor pengar. IRNT var en dag play thats it. Trodde verkligen att det skulle hålla på tills nästa vecka. Gick ut igår väldigt sent tur det. Men jaa om man är lite greedy så blir det så här.

Man lär sig och gå vidare till nästa. När du har 40k+ skulle jag gått ut direkt men gjorde rooki mistakes
Citera
2021-09-18, 07:38
Medlem
Citat:

Beror på hur man investerar.
Citera
2021-09-18, 08:04
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Du kanske har en liten poäng när du jämfört med satsningar på uppstartföretag, men om du generellt jämför börsen med betting så sakar du ju helt och hållet kunskap och det är bäst att du håller dig borta från börsen helt.
Citera
2021-09-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Gjorde det igen och åkte på en smäll. Först realiserade jag en förlust på 17 tusen, sedan två dagar senare förlorade jag över 65000kr. Var 40tusen plus och slutade dagen ned 65 minus på en aktie.

Känns som ett spelberoende detta.
Ta det som en man, har du inte råd att förlora ska du inte leka börshaj.
Citera
2021-09-18, 08:11
Medlem
Om du inte är något slags underbarn så ÄR daytrading och spel samma sak. Agera därefter kring hur du bör förhålla dig till det.
Citera
2021-09-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boggonthebeat
hahaah var det IRNT? Jag förlåra också jävla massor pengar. IRNT var en dag play thats it. Trodde verkligen att det skulle hålla på tills nästa vecka. Gick ut igår väldigt sent tur det. Men jaa om man är lite greedy så blir det så här.

Man lär sig och gå vidare till nästa. När du har 40k+ skulle jag gått ut direkt men gjorde rooki mistakes
Yup IRNT
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in