Citat:
Ursprungligen postat av
jonteboj
Det är så att jag har en släkting som är oerhört slösaktig med pengar och som inte lever i verkligheten, han tror att pengar bara är någonting som alltid finns och så fort pengarna tar slut så får han panikattacker och har ingen aning varför pengarna är slut.
För ca 3 år sen så ärvde han ca 1 miljon kronor och det har redan fallit ner till ca 500k vilket får mig att må dåligt och bli rent av förbannad. Jag har bara sådan jävla lust att mörda honom och få pengarna att gå till någon som kan hantera dom istället för att de slängs bort på massa lyxresturanger och annat.
Om jag begår ett sådant här mord, hur skulle det bli i rätten? Vem ärver mest? Det är min morbror förresten om det spelar någon roll, och min mamma och min äldre syster lever.
Jag vet inte vad ni tycker men jag har tamigfan ingen jävla lust att se 1 miljon gå till spillo såhär, just nu känns det som det är för allas bästa att idioten blir mördad. Kan säga att ingen av oss i familjen gillar att han håller på såhär.
Om du blir dömd för mordet har du inget arvsrätt, se 15:1 ärvdabalken. Om du inte blir dömd har du ändå ingen rätt till arv efter din morbror.