Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Cheddar är en fantastisk smältost men det blir liksom inte segt. Testa med att blanda i mozzarella nästa gång du gör varma mackor, då blir det de där strängarna som man ser på TV-reklamen.

Jag är förövrigt också helt torsk på just cheddar, det var inte ofta hushållsost i vår familj:
Utan det var 4,5 Kvibille cheddar som gällde ofta, sen tur till Helsingör innebar en del dansk ost.
Men det är kusligt hur likt mögelost och cheddarn smakar i en gratängsås eller sås.
Jag är själv ingen fan av mögelost, och en gång skulle det var mögelost sås till nåt jag gjorde.
Och smakmässigt var det lite lurigt att känna skillnad, kanske om man har en sås med massor av mögelost, så kanske det blir mer tydligt.
Eller någon extra stark mögelost.
Tänker nu när du säger att blanda ostarna, så tänker jag på rätt nyss här.
Och hur jag köpte mig en färdigriven ost, och gjorde misstaget inte kolla det var ost jag köpte.
Sen när jag åt min pimpade frysta panpizza, så funderade jag på varför det var så konstigt konsistens på osten.
Sen när jag tog mer pizza dagen efter, så tänk
Finns det verkligen någon som gillar det skräpet?
Aldrig blandat dom två ostarna, men väl annat, ser rätt gott ut när de drar och det trådar sig så.