• 1
  • 2
2021-09-17, 02:04
Medlem
Undrar hur jag kan få tag i namn på person som är skyldig mig pengar för en tredjehandsuthyrning.

Jag betalade in deposition för en lägenhet skickade bild på idkort som uthyraren bad om. Innan hade denne lovat att skicka foto på sitt idkort men sa att han glömt det hemma. Skickade aldrig.

Då jag behövde hyra ngt o redan betalt halva depositionen var jag rädd att förlora det så frågade inte många gånger fler, det kom ju post dit och jag hade nu ett bankkontonummer...

Hade påstått att jag kunde hyra i minst 1år.
Gick bra att bo i 2,5mån, tog dit enkelt möblemang, lampor, 2 dörrar till vardagsrum och kök etc, diskmaskin, micro m.m., men sedan sa denne att behövde lägenheten för sin kusin. 5 dagar innan ordinarie utflytt, städade jag allt, skinande.. uthyraren kom dit med sin kusin och hans barn (som sedan visade sig vara en främmande ny uthyrare som sedan självmant flyttade inom 2månader även han) började gorma och jag tvingades lämna möblemanget etc i utbyte mot ett löfte att skulle lämna tillbaka allt nästa vecka...

Hyresnämnden har tagit upp ärendet, men om jag inte är 100 på vad personen heter är jag rädd att förlora,
Har ett kontonummer i Nordea som börjar på 3030218.... dvs inget personkonto?
Och han kör en leasad bil som står på tt företag vars leasingföretag inte vill uppge namn eller organisationsnummer på....

VAD KAN JAG GÖRA FÖR ATT HITTA NAMNET ? ALL HJÄLP VORE UPPSKATTAT....
Citera
2021-09-17, 02:41
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatBos
Undrar hur jag kan få tag i namn på person som är skyldig mig pengar för en tredjehandsuthyrning.

Jag betalade in deposition för en lägenhet skickade bild på idkort som uthyraren bad om. Innan hade denne lovat att skicka foto på sitt idkort men sa att han glömt det hemma. Skickade aldrig.

Då jag behövde hyra ngt o redan betalt halva depositionen var jag rädd att förlora det så frågade inte många gånger fler, det kom ju post dit och jag hade nu ett bankkontonummer...

Gick bra att bo i 2,5mån, tog dit enkelt möblemang, lampor, 2 dörrar till vardagsrum och kök etc, diskmaskin, micro m.m., men sedan sa denne att behövde lägenheten för sin kusin. 5 dagar innan ordinarie utflytt, städade jag allt, skinande.. uthyraren kom dit med sin kusin och hans barn (som sedan visade sig vara en främmande ny uthyrare som sedan självmant flyttade inom 2månader även han) började gorma och jag tvingades lämna möblemanget etc i utbyte mot ett löfte att skulle lämna tillbaka allt nästa vecka...

Hyresnämnden har tagit upp ärendet, men om jag inte är 100 på vad personen heter är jag rädd att förlora,
Och han kör en leasad bil som står på tt företag vars leasingföretag inte vill uppge namn eller organisationsnummer på....

Kolla vem som äger lägenheten? Ifall det inte är den personen så kolla hans facebook bland hans vänner om du känner igen personen som hyrde ut till dig, kör lite detektivarbete
Citera
2021-09-17, 03:48
Medlem
Haajibs avatar
Hoppas du sparade alla kvitton
Citera
2021-09-17, 05:11
Medlem
Onanikrems avatar
Ta kontakt med föreningen, även om du hyrt illegalt utan rätt osv. torde de kunna ge dig namnet på den som står på lägenheten. Sen dödar du honom eller får igen det du betalt, valet är hans.

Edit. du får väl hota dig fram till uthyrare no 2. nån jävel betalar ju hyran och nån jävel får hyran från honom. Den som äger kontraktet vet vem han hyrt ut till och får betalt från, börja där.... Du är totalblåst så nu skall du växa hår på ballarna och ta reda på vem du hyrt av, sen skall du ha igen pengar med ränta!
Senast redigerad av Onanikrem 2021-09-17 kl. 05:24.
Citera
2021-09-17, 05:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Tror inte kvitton spelar någon roll i det här läget. Enda är våld!
Citera
2021-09-17, 06:49
Medlem
varfors avatar
Gå till ägaren, kräv han på din deg och dina pinaler och hota med att annars kontakta styrelsen.
Säger han att det inte är hans ansvar, problem ellet dyl. Eller vägrar lämna ut andrahands hyresgästen.
Då är det inte heller ditt problem attstyrelsen kontaktas.

Annars kanske du bör göra en polisanmälan då egenmäktigt förfarande känns akuellt.
Citera
2021-09-17, 08:29
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KatBos

Pröva swisha till numret. Innan du sänder kommer namnet upp.
Kontakta även Skatteverket, för att få fram uppgifter om vem stått skriven där.
Citera
2021-11-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Kolla vem som äger lägenheten? Ifall det inte är den personen så kolla hans facebook bland hans vänner om du känner igen personen som hyrde ut till dig, kör lite detektivarbete

Ja, det var lite krångligt att få reda på vem som är hyresgäst i första hand. Då det står 3olika namn på dörren alla övrrklistrade på varann.. så småningom fick jag upp 2namn via områdesansvarig (och då visade namnen sig på dörren vara 2gamla kontraktsinnehavare och 1 falsk. Vars falska namn även finns i trapphuset på en lista bakom en trasig glasruta som de antagligen printat ut själva och sätt dit) .. har gjort liten efterforskning på sociala medier... men får inte upp mycket , bara bilder som inte alls ser ut som han. Eftersom jag inte har namn på honom så blir det svårt via fb... och det är namnet jag är ute efter så klart..

Dock har jag foto, och vet vem hans arbetsgivare är.
Och nu vet jag även vilken bil han kör.

Arbetsgivaren har ironiskt nog kontor mitt emot hyresnämnden ... så jag gick till arbetsgivaren samma dag.som.jag lämnade in anmälan till hyresnämnden. Jag fick en mailadress till HP ansvarig och efter att skickat mail fram och tillbaka med 2 personer på företaget så säger de att de inte kan säga namnet. .. Jag motiverade det bara som att han skulle få en ärlig chans att försvara sig i rätten och dessutom har han ju MITT IDkort och mina uppgifter, folkbokföringadress etc.

Och vad "detektivarbetet" slutat på idag - är att jag också kollade upp bilens ägare... tyvärr är bilen leasad på ett företag och leasingföretaget vill inte uppge företagets namn... då hade jag kunnat fortsätta leta på sociala medier ..
Citera
2021-11-12, 11:56
Medlem
Och PS det blir väldigt krångligt att kolla upp vem som är kontraktsinnehavare då hyresbolagets inte vill uppge de namnen. Så jag hade tur att få svar via en annan i området kopplad till hyresbolaget...
Citera
2021-11-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib

Tack, jo du . Jag har bilder från annonserna och kontakt.till ställena jag köpt på.... och babktransaktionerna
Citera
2021-11-12, 12:01
Medlem
[quote=Onanikrem|77282148]Ta kontakt med föreningen, även om du hyrt illegalt utan rätt osv. torde de kunna ge dig namnet på den som står på lägenheten.

..
Har testat ringa hyresbolaget men det blev väldigt krångligt att kolla upp vem som är kontraktsinnehavare då hyresbolagets inte vill uppge de namnen. Så jag hade tur att få svar via en annan i området kopplad till hyresbolaget...
Men det är två andra personer ... - inte hans namn. De känner varann ... Men har nog satt en tredje där så att ingen ska komma åt dem... och denne "Messi" är duktig på att dölja sitt ID

Idag, 11:57
Citera
2021-11-12, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

...du får väl hota dig fram till uthyrare no 2. nån jävel betalar ju hyran och nån jävel får hyran från honom. Den som äger kontraktet vet vem han hyrt ut till och får betalt från, börja där.... Du är totalblåst så nu skall du växa hår på ballarna och ta reda på vem du hyrt av, sen skall du ha igen pengar med ränta!

Haha, jag du , det är nog det enda som jag inte testat... att pressa... Men jag har gått dit ... och kanske för att jag.inte har ågra ballar... så gick jag dit lite snällt och knackade på...
Då var det en helt annan man som öppnade och stängde på direkten, och via brevlådan bad jag honom hälsa hans uthyrare att denne ska ringa upp mig.

Andra gången jag gick och knackade på vet jag inte vem.som.bodde där... Men då blev jag direkt uppringd av denne Messi... som vrålade i telefonen du är det och det och att gjorts inbrott etc...
Sen sa han i telefon en annan sak som var intressant... han sa, "kom hit " om du vågar .
Jag frågade - ok , ger du mig pengarna då ? Han svarar nej, du ska inte få några pengar!!
Jag fortsätter spela in telefon samtalen varav det längsta håller på i 10minuter.
Sen säger han "kom hit" igen och jag frågar samma sak igen . Andra gången svarar han " ja, du ska få pengarna"och jag hör att han inte är ensam. Flera personer som skrattar i bakgrunden

Vad jag förstår nu så är det HAN själv eller någon mycket bära person som bor där nu...

Kort därefter går jag dit och knackar igen..
-DÅ har han satt upp värsta övervakningskameran.... ?!?

Stort tecken på dåligt samvete...

Så undrar vad som händer om jag går dit en 4de gång.... om jag gör fel eller om han anmäler t polis och så tar DE upp ärendet till slut.... för till mig sa polisen att det är ett civilärende och jag ska vända mig till tingsrätten..... me jag har ju inget personnummer eller namn ....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in