2021-09-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Nu fick jag dig verkligen att blinka.

Jag avskyr nazister och andra idiotjävlar på högerkanten då jag enbart ser dem som nyttiga idioter åt er. Behöver jag vara mer tydlig?

Och det är ni som är maniskt besatta av att få se ut som offer och martyrer 24/7. Inte jag. En annan anledning till att jag avskyr nazister och annat pack då de är villiga att ikläda sig skurkrollen ni vill att alla era meningsmotståndare ska bli type castade som.

Och jag försöker faktiskt avradikalisera sådana här idioter och ser inte våld som en lösning. Det är snarare du som vill egga på trasiga människor på detta forum till att bli nästa Anton eller Breivik med ditt trollande. Mig lurar du inte.
Åt er? rolig formulering när du skriver till mig, jag är en person. Du kan inte vara tydligt, du klarar ju knappt att formulera en mening, antar att du gick i LivetsHårdaSkola.
Det är ju du som börjat skriva om martyrer, jag vet inte ens namnen på de som Anton Lundin mördade i sitt terrordåd i Trollhättan. Tror inte du fattar att du är ett slemmigt högerskum som är fylld av hat bara. Man ser det i hur du skriver, konspirationsteorier och massa hittepå har mögat ihop hela din hjärna.

Det är bra att du inte ser våld som en lösning men det du skriver här ger uttryck för annat! Men kämpa gärna på för att hitta en balanserad nivå där hets och hat inte är centralt.
Citera
2021-09-17, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Åt er? rolig formulering när du skriver till mig, jag är en person. Du kan inte vara tydligt, du klarar ju knappt att formulera en mening, antar att du gick i LivetsHårdaSkola.
Det är ju du som börjat skriva om martyrer, jag vet inte ens namnen på de som Anton Lundin mördade i sitt terrordåd i Trollhättan. Tror inte du fattar att du är ett slemmigt högerskum som är fylld av hat bara. Man ser det i hur du skriver, konspirationsteorier och massa hittepå har mögat ihop hela din hjärna.

Det är bra att du inte ser våld som en lösning men det du skriver här ger uttryck för annat! Men kämpa gärna på för att hitta en balanserad nivå där hets och hat inte är centralt.

Som sagt. Du vill type casta alla som inte gillar samhällsutvecklingen som galna terrorister med dödslistor på journalister. Du vill likställa alla dina meningsmotståndare med dårar som denna 61-åring eller Anton.

Jag avskyr våldsbejakande extremism som bara ger dig vatten på kvarn. Det har aldrig egentligen varit min sanna och ursprungliga avsikt att sitta här inne och hetsa eller hata. Jag har aldrig förespråkat våld i någon form vare sig på denna sida eller någon annanstans hur mycket annat osammanhängande, pinsamt dravel jag annars kan erkänna mig fullt skyldig till att ha skrivit på flashback och som jag fortfarande har dåligt samvete över om du nu vill veta.

Jag vill inte ha mer kaos, hat, splittring, förvirring och elände. Jag vill ha en sansad, öppen, rationell, värdig och resonabel debatt. Det vill inte du. Du vill ha sådan här skit istället. Det vill inte jag. För att du och dina ideologiska fränder lever på kaos och förvirring. En lugn och sansad diskussion är det sista ni egentligen vill ha.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-17 kl. 17:09.
Citera
2021-09-17, 17:24
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Låter som en högerextremist faktiskt. Lite otäckt

Varför inte en vänsterextremist, som inte tycker att Aftonbladet är tillräckligt till vänster!?!
Citera
2021-09-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tror inte jag. Det hade skrivits ut med stor rubrik.
Att det inte står att han varit på flashback, detta dödsknarkarfarliga ställe.

Diskussionen blir desto intensivare och djupare när misstänktes ursprung inte rubriceras. Trådar med högerextremister i klaveret tenderar tappa intresse fort.

Inget kvitto att media uppger Flashback som källa för radikalisering. Det är väl snarare en självklarhet i viss proportion.
Citera
2021-09-17, 18:32
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Måste varit sprängmedel han åkt dit på. För att ha långa listor på landsförrädare, knivar och termosar i köket, ett jaktgevär, googla på Breivik, hur man gör egna vapen och har en 3d-skrivare är ett fullt normalt beteende.
Citera
2021-09-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Måste varit sprängmedel han åkt dit på. För att ha långa listor på landsförrädare, knivar och termosar i köket, ett jaktgevär, googla på Breivik, hur man gör egna vapen och har en 3d-skrivare är ett fullt normalt beteende.

Bland NMR följetong?
Citera
2021-09-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ingen förtjänar att dö i ett terrordåd.
Ingen förtjänar att förräda sitt folk...
Citera
2021-09-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Snacka att den här offermentaliteten inte klär er liten incel nazist som dig.
Ingen fullt fungerande människa i Sverige uppskattar våld och skit förutom extremister inom islam och högern. Dom är samma skrot och korn. Den här gubben skulle precis lika gärna kunnat varit en skäggig självmordsbombare från Afghanistan. Skillnaden är att ni vidriga skrivbordskrigare sitter här och hetsar och förstör sinnet på de svaga som Anton Lundin vilket gör att dom gör knäppa saker precis som islamisterna blir förstörda genom predikan.

Hat är det som håller ihop er, både extremislamister och extremhögern.
Du är bara för underutvecklad för att förstå det.
Du har helt klart en poäng i det du skriver..
Men man skulle kunna beskriva scenariot väldigt djupt.. jag tror du förstår det, men som sagt, du har en poäng..
Citera
2021-09-17, 23:19
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Detta e godis för sossar o mp

Frågan e om de kan gå så långt att de gör detta för att sabba för SD

Mannen ska i över tio års tid suttit och vräkt ur sig sitt hat bland annat i Avpixlats och Samhällsnytts kommentarsfält. Att det är en sosse som låtsats vara hatisk Svärjevän låter föga troligt.
Citera
2021-09-17, 23:27
Medlem
EnGodForlorares avatar
Vill se terroråtal mot bombman – hade ”dödslista”
I torsdags åtalades den 61-årige man som sedan december förra året suttit häktad misstänkt för en rad olika grova brott.

Mannen greps första gången i december 2019 efter att polisen vid en husrannsakan hittat sprängämnen, vapen, instruktionsmanualer för tillverkning av bomber och framför allt också anteckningar om och kartläggningar av ett 100-tal personer; journalister, näringslivstoppar, politiker, från både höger och vänster, vissa tidigare mycket högt uppsatta. [...]

Detaljrikedomen i mannens beslagtagna anteckningar är mycket riktigt stor och påminner bitvis om de manifest som terrorister – Anders Behring Breivik är ett exempel som också återfinns i materialet som beslagtagits [...]

I ett dokument argumenterar 61-åringen för myten att demokrati skulle vara ”rättvist” eller ”jämlikt”. I en annan anteckning listar han mål som bör sprängas eller brännas för att skapa terror: ”tunnelbanepapperskorgar, spår, varuhus, banker, tidningar, partikanslier, polisen, Säpo, advokater, biografer, operan, kyrkor, rika personer”.

Denna lista kompletteras med mer ingående anteckningar om olika mål såsom Kungliga tennishallen, polishuset på Kungsholmen i Stockholm, kungliga Operan, Riksdagshuset, World Trade Center, radiomaster, ibland med en notering om svårigheter och problem med att angripa ett visst mål.

https://www.etc.se/inrikes/vill-se-terroratal-mot-bombman-hade-dodslista
Mannen häktades i december 2019, släpptes på fri fot och häktades igen i december 2020 alltså. Varför åtalades han inte redan första gången han häktades?
Citera
2021-09-17, 23:34
Medlem
EnGodForlorares avatar
Tobias Hübinette som är en av de som finns med på mannens dödslista har skrivit om hans bakgrund:
Igår åtalades en f d moderat som har högerradikaliserats och blivit SD:are via alternativmediesajterna för bl a innehav av sprängmedel och bomber
Igår åtalades en 61-årig man i Tumba i södra Botkyrka i Stor-Stockholm för ett antal mycket grova brott och bl a p g a innehav av sprängmedel och bomber, som han själv till stora delar ser ut att ha tillverkat. Det handlar dom en f d moderat som har högerradikaliserats och blivit en SD-sympatisör dels via de högerradikala alternativmedierna och i desammas kommentarsfält och dels på Twitter. Han är m a o en av de f d högutbildade moderater som idag har gått över till och röstar på SD. [...]

Det jag kort sade var i alla fall att inte alla verkar ha kontaktats av polisen som hittas på listan så idag har jag kontaktat så många jag har kunnat kontakta rent praktiskt på eget bevåg och på egen hand och informerat dem om åtalet, att brottet möjligen hade kunnat klassas som ett terroristbrott för så är nämligen inte fallet samt att polisen verkar ha underkommunicerat och inte haft fokus på mannens ideologiska motiv bakom hans kartläggningsverksamhet, vapen- och ammunitionssamlande och bombverkstad (OBS: mannen är ingenjör och kan uppenbarligen hantera kemikalier och dylikt).

https://tobiashubinette.wordpress.com/2021/09/16/igar-atalades-en-f-d-moderat-som-har-hogerradikaliserats-i-sd-riktning-via-alternativmediesajterna-f or-bl-a-innehav-av-sprangmedel-och-bomber/
Många är de som undrar varför inte brottsrubriceringen blev terrorbrott. Hübinette har även publicerat utdrag ur förundersökningsmaterialet på sin blogg.
Citera
2021-09-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Är tanken att hans ska ta sina tomhylsor och sitt gödsel och med hjälp att detta likvidera de 100 journalisterna eller vad handlar det om?

Om man tar en tomhylsa och laddar om den hemma, så har han ju vanlig ammunition igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in