2021-09-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Att "högern" och i synnerhet extremhögern är kontrollerad opposition är jag fullt medveten om. Tankesmedjor och dunkla sällskap som CNP och Le Cercle. Gladio nätverk. Nazismen i Tyskland och Fascismen i andra länder var också en sådan operation.

I själva verket vill de ju konvergera nyliberalism och kommunism under en teknokratisk feodalistisk världsregering.

Förmodligen något åt det hållet ja. Helt enkelt ekvationer som inte kommer gå ihop, skapa mer kaos och ge total makt till några få och göra varenda människa totalt förvirrad så alla springer runt som yra höns medans korruptionen kan fortgå och bli ännu värre.

Därför är det precis som du påpekar viktigt att sånna här galningar åker fast. Jag anser att det här ligger på främst polisens och militärens bord. Det som är illa är att korruptionen är lika utbredd i polismyndigheten. Inom militären vet jag inte men hoppas att det inte är lika stökigt där.
Därför måste man dra ansvariga inför rätta och med full transaparans, annars riskerar vi att byta till polis och militärstat och det är verkligen inget önskvärt heller.
Poliser, åklagare, militärer, journalister, medborgare ect som har rent mjöl i påsen och som vill avsluta korruptionen måste dra upp allting i ljuset så det blir åtal.
Styret måste vara helt transparent och verka för människors bästa. Nu är det precis tvärtom.
Termosbomber är helt enkelt en väldigt puckad väg att gå.
Citera
2021-09-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Det va mer än en kaffetermos och en påse gödsel. Jag håller med om att systemet är korrupt och måste falla. Men det måste gå via domstolar. Börja spränga och skjuta av människor till höger och vänster kommer inte lösa några problem.

“ Bland de beslagtagna föremålen återfanns bland annat en mindre mängd svartkrut, sprängkapslar, gödsel, en 3D-skrivare och termosar men även flera olika vapen som knivar, pilbåge, gevär och flera machetes samt instruktionsböcker om hur man bygger vapen."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/x8OyM8/darfor-atalas-inte-61-aringen-som-hade-sprangmedel-for-terrorism

Pinsamt försök till att förmildra denna övervintrade incel. Han har tagit action på vad på tok för många på Flashback skriver att dom skulle göra. Det är bara att inse att den här gubben är precis lika slut i huvudet som vilken radikal islamist som helst, samma idioti bara olika infallsvinklar.
Citera
2021-09-17, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/x8OyM8/darfor-atalas-inte-61-aringen-som-hade-sprangmedel-for-terrorism

Pinsamt försök till att förmildra denna övervintrade incel. Han har tagit action på vad på tok för många på Flashback skriver att dom skulle göra. Det är bara att inse att den här gubben är precis lika slut i huvudet som vilken radikal islamist som helst, samma idioti bara olika infallsvinklar.

Det är bara bra att alla dessa idioter åker fast i tid innan de hinner göra något. För då slipper de ge sådana som dig vatten på kvarn.

Du är nog egentligen besviken över att han inte hann göra något. Ni förtjänar inga fler martyrer. Inte en enda till.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-17 kl. 15:30.
Citera
2021-09-17, 15:55
Medlem
Citat:
Du är nog egentligen besviken över att han inte hann göra något. Ni förtjänar inga fler martyrer. Inte en enda till.
Alltså du är ju knäpp på riktigt, martyr?!
Alltså jag hoppas verkligen inte att vi får ett terrordåd till oavsett om det är extremhögern eller galenislamist som slår till igen. Samma skit, samma mentalitet!

Du anser alltså att Anton Lundin är en martyr? Att Behring Breivik är en martyr? De tre NMR galningarna som bombade i Göteborg 2016, som av någon anledning inte är namngivna i media?! är martyrer? Osv... osv... osv... Terrorister allihopa och precis lika vidriga som terroristerna Taimour Abdulwahab och Rakhmat Akilov.

Den här 61-åriga gubben är ju terrorist, precis som Oisín Cantwell skriver så skulle det låtit helt annorlunda i media om det varit en islamist som åkt med den här skiten. Riktigt jävla pinsamt av rättsväsendet.
Citera
2021-09-17, 15:59
Medlem
ThomasRavellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Låter som en högerextremist faktiskt. Lite otäckt
Vad är det?
Citera
2021-09-17, 16:11
Avslutad
Citat:
Alltså du är ju knäpp på riktigt, martyr?!
Alltså jag hoppas verkligen inte att vi får ett terrordåd till oavsett om det är extremhögern eller galenislamist som slår till igen. Samma skit, samma mentalitet!

Du anser alltså att Anton Lundin är en martyr? Att Behring Breivik är en martyr? De tre NMR galningarna som bombade i Göteborg 2016, som av någon anledning inte är namngivna i media?! är martyrer? Osv... osv... osv... Terrorister allihopa och precis lika vidriga som terroristerna Taimour Abdulwahab och Rakhmat Akilov.

Den här 61-åriga gubben är ju terrorist, precis som Oisín Cantwell skriver så skulle det låtit helt annorlunda i media om det varit en islamist som åkt med den här skiten. Riktigt jävla pinsamt av rättsväsendet.

Det jag menade med martyrer var journalisterna han hade en lista på. Du vänder medvetet ut och in på mitt resonemang om att sådana som du i hemlighet sitter och hoppas på att någon sådan här idiot skrider till verket och ger er martyrskapet och offerkoftan på ett silverfat. First mover disadvantage.

Det här vet du. Spela inte dum och sluta låtsas som att du är bestört. Kulturvänstern lever på kaos och att få se ut som offret. Ni ser nazistjävlar och andra dårar på högerkanten som nyttiga idioter som främjar er retoriskt. Äckel som Breivik och Tarrant ger er en inbillad moralisk överhand.

Jag tycker det är bra att detta fanskap åkte fast. Det gör egentligen inte du. Det är det jag menar. Och det vet du egentligen.

Både du och jag vet egentlgien att det här är en psykologisk kamp där den som blinkar först och lackar ur på den ene förlorar. Du är mer rädd för sådana som mig som inser detta och vill vinna det mentala kriget emot er än vad du är för dumjävlar som denna 61-åring som hade tänkt ge er det ni håller tummarna för på ett silverfat. Under tiden låtsas ni vara rädda och oroliga för det högerextrema terrorhotet ni i hemlighet vill ska bli verklighet.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-17 kl. 16:28.
Citera
2021-09-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Ursprung

Tippar på svenskt ursprung i detta fall. Förmodligen NMR anhängare.
Citera
2021-09-17, 16:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorisk
Tippar på svenskt ursprung i detta fall. Förmodligen NMR anhängare.
Tror inte jag. Det hade skrivits ut med stor rubrik.
Att det inte står att han varit på flashback, detta dödsknarkarfarliga ställe.

Citat:

Hur vet du att han inte varit porrskådis?
Citera
2021-09-17, 16:33
Medlem
Citat:
Det jag menade med martyrer var journalisterna han hade en lista på. Du vänder medvetet ut och in på mitt resonemang om att sådana som du i hemlighet sitter och hoppas på att någon sådan här idiot skrider till verket och ger er martyrskapet och offerkoftan på ett silverfat. First mover disadvantage.

Det här vet du. Spela inte dum och sluta låtsas som att du är bestört. Kulturvänstern lever på kaos och att få se ut som offret. Ni ser nazistjävlar och andra dårar på högerkanten som nyttiga idioter som främjar er retoriskt. Äckel som Breivik och Tarrant ger er en inbillad moralisk överhand.

Jag tycker det är bra att detta fanskap åkte fast. Det gör egentligen inte du. Det är det jag menar. Och det vet du egentligen.
Snacka att den här offermentaliteten inte klär er liten incel nazist som dig.
Ingen fullt fungerande människa i Sverige uppskattar våld och skit förutom extremister inom islam och högern. Dom är samma skrot och korn. Den här gubben skulle precis lika gärna kunnat varit en skäggig självmordsbombare från Afghanistan. Skillnaden är att ni vidriga skrivbordskrigare sitter här och hetsar och förstör sinnet på de svaga som Anton Lundin vilket gör att dom gör knäppa saker precis som islamisterna blir förstörda genom predikan.

Hat är det som håller ihop er, både extremislamister och extremhögern.
Du är bara för underutvecklad för att förstå det.
Citera
2021-09-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tror inte jag. Det hade skrivits ut med stor rubrik.
Att det inte står att han varit på flashback, detta dödsknarkarfarliga ställe.

De tre NMR grabbarna i Göteborg klarade sig ju utan att deras namn kom i tidningen efter dom sprängt sönder lite människor 2016. Hur förklarar du det med en vänstertidning som enligt er ska frossa i sådant?
Gubben var tidigare Moderat och har nu dragit sig ut mot extremhögern och radikaliserats.
Han skulle skapa terror och Anders Lindberg var ju en av dom som fanns med på hans lista säkert till många Flashbacksanvändares stora glädje.

"61-åringen är en före detta moderat som har radikaliserats högerut på diverse forum där muslimer och feminister påstås ha gaddat ihop sig för att ta över västvärlden."

Att Flashback varit ett av de forum han blev radikaliserad genom är nog ganska sannolikt.
Citera
2021-09-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Då hade det varit mer logiskt att hans ursprung varit från Centern eller Liberalerna och inte Moderaterna!
Citera
2021-09-17, 16:41
Avslutad
Citat:
Snacka att den här offermentaliteten inte klär er liten incel nazist som dig.
Ingen fullt fungerande människa i Sverige uppskattar våld och skit förutom extremister inom islam och högern. Dom är samma skrot och korn. Den här gubben skulle precis lika gärna kunnat varit en skäggig självmordsbombare från Afghanistan. Skillnaden är att ni vidriga skrivbordskrigare sitter här och hetsar och förstör sinnet på de svaga som Anton Lundin vilket gör att dom gör knäppa saker precis som islamisterna blir förstörda genom predikan.

Hat är det som håller ihop er, både extremislamister och extremhögern.
Du är bara för underutvecklad för att förstå det.

Nu fick jag dig verkligen att blinka.

Jag avskyr nazister och andra idiotjävlar på högerkanten då jag enbart ser dem som nyttiga idioter åt er. Behöver jag vara mer tydlig?

Och det är ni som är maniskt besatta av att få se ut som offer och martyrer 24/7. Inte jag. En annan anledning till att jag avskyr nazister och annat pack då de är villiga att ikläda sig skurkrollen ni vill att alla era meningsmotståndare ska bli type castade som.

Och jag försöker faktiskt avradikalisera sådana här idioter och ser inte våld som en lösning. Det är snarare sådana som du som vill egga på trasiga människor på detta forum till att bli nästa Anton eller Breivik med erat trollande. Mig lurar du inte.

Jag upprepar. Jag tycker bara det är bra att dessa dårar stoppas i tid. Det gör egentligen inte du.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-09-17 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in