Citat:
Ursprungligen postat av
Tipie
Bästa julkalendern! Ser den flera gånger varje jul. Numrerade och spekulerar kring några nedan:
1. Utifrån verkligheten att greven inte fick någon arvinge gissar jag kommunen, eftersom det bara står. Eller så har allmänna arvsfonden sålt det till en privatperson (också möjligt såklart).
2. Jean och Staffan förstörde den är min gissning.
3. Varför skulle de inte göra det? Iofs är de inte biologisk materia som dött eller en själ nu när jag tänker efter, så egentligen konstigt att de blir en del i spökformen ja...
4. Jag har alltid tänkt att det faktiskt är hennes riktiga namn, inget annat namn nämns någonsin.
5. Ingen aning
6. Han är en intresserad nörd, behövs det någon mer anledning? :P
7. Ingen aning.
8. Sightseeing i rymden
9. Den är i metall och han har låtit den ha kontakt med stenen i precis rätt mängd har jag tänkt, men där hör jag gärna andra teorier!
Spökena pratar om tidigare familjer de skrämt bort så Olssons var i alla fall långt ifrån den första familjen att flytta in där efter grevens bortgång. I uppföljarkalendern från 2012 hade de ju fått lämna slottet eftersom de egentligen aldrig haft rätt till det, men det sades inte vem som tvingat dem flytta ut vad jag minns. Den var rätt dålig så aldrig sett om den sen den gick.
Kan absolut varit dem som rev trappan. Frågan är om de trodde att det skulle hålla honom kvar där uppe eller om det var för att ingen skulle ta sig upp honom. Ner kunde han ju tydligen ta sig i alla fall.
Det är nästan som att själva kropparna på dem omvandlades till spöken

Annars kan man ju fråga sig vart greven begravde eller gömde deras kvarlevor.
Lillan känns för mycket som smeknamn för mig. Skulle kunna vara att hon heter Linn precis som tjejen som spelar henne. Lillan hade kunnat vara en förlängning på det.
Spökena kan det ju inte ha varit i alla fall som ritade kartan eftersom de försökte bränna upp den.
Nä. Nördig funkar väl som förklaring. Men det ser så fult ut när han bara har den förberedd så där
Hon kom ju till planeten nästan som att hon visste att greven behövde hjälp med sin kontakt-annons-tavla. Som att det var hennes uppdrag. Men hon hade ju telepatiska förmågor så inte helt långsökt kanske heller.
Han har i så fall snott stenen ur sprak på natten eller annat tillfälle när Lillan inte haft honom under uppsikt och använt den på hyllan. Men Absolut. Varför inte