• 1
  • 2
2021-09-16, 15:24
Medlem
Har haft detta bekymret ett par veckor nu. Förvärrats på senaste tiden. Det började nämligen med ett litet sår strax under ollonkanten, intill strängen. Trodde det var ett enkelt skavsår efter sex med tjejen, det plågade mig några dygn innan den försvann helt. Att duscha gav en jävla sveda vilket var hemskt. Några dagar senare är "såret" borta men istället dyker 3 små blåsor upp på ollonet, vilket smärtar så fort jag vidrör dem, även om det är kläder som trycker. Idag är blåsorna borta, istället är hela förhuden röd, torr, svider, kliar. Ollonet är täckt av någon typ utav vit sörja. Allmänt kletigt och vidrigt.

Ja fyfan det är en jäkla misär det här. Vill kunna ha vanligt sex med damen utan att det ska på med kondom, och för att det sen ska uppstå problem efteråt... Så fort ett problem gett sig så har ett annat dykt upp. Måste väl fan vara en svampinfektion detta?
Tvättar mig endast med vatten och rfsu intim tvål innan problemet. Nu endast vatten.
Har beställt "Cortimyk" som jag ska smörja mig med och hoppas det ger något resultat

Någon som varit i liknande situation? Tar tacksamt emot alla slags tips för att bota denna skiten! Tror fan jag har slagit något slags rekord i otur
Citera
2021-09-16, 15:36
Moderator
Humbugs avatar
Det här med blåsorna känner jag inte igen, dock några av de andra symtomen . I mitt fall ledde det till ärrbildning och senare omskärelse, så du bör ta hand om det i tid.
Min kuksvamp såg mer ut som det man kan få mellan tårna, typ öppna sår med vita kanter och sedan utsöndring av någon slags vit sörja med svullen förhud som följd.
Jag skulle nog först och främst låta undersöka mig hos urologen. Blåsorna stämmer nämligen inte riktigt in i det hela och låter inte som en svampinfektion.

Vill man testa salva ska Daktacort vara bra. Ett medel mot fotsvamp, men som en sjuksyster tipsade om skulle fungera även på lilla vickevire.
Citera
2021-09-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det här med blåsorna känner jag inte igen, dock några av de andra symtomen . I mitt fall ledde det till ärrbildning och senare omskärelse, så du bör ta hand om det i tid.
Min kuksvamp såg mer ut som det man kan få mellan tårna, typ öppna sår med vita kanter och sedan utsöndring av någon slags vit sörja med svullen förhud som följd.
Jag skulle nog först och främst låta undersöka mig hos urologen. Blåsorna stämmer nämligen inte riktigt in i det hela och låter inte som en svampinfektion.

Vill man testa salva ska Daktacort vara bra. Ett medel mot fotsvamp, men som en sjuksyster tipsade om skulle fungera även på lilla vickevire.

Blåsorna försvann efter några dagar, nu är istället förhuden problemet.
Ja det stod emellan Daktacort och Cortimyk. Beställe Cortimyk och får helt enkelt smörja med den några dagar och se ifall problemet kvarstår... Hur lång tid tog det för dig att bli av med besvären? Med hjälp av salvan då
Citera
2021-09-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BASEDGOD
Ja det stod emellan Daktacort och Cortimyk. Beställe Cortimyk och får helt enkelt smörja med den några dagar och se ifall problemet kvarstår... Hur lång tid tog det för dig att bli av med besvären? Med hjälp av salvan då

Jag använde 24% ättika för min fotsvamp, sved men gick över otroligt snabbt. Vet dock inte om jag hade vågat lägga de på min penis. De svider och sen efter 2 dagar så flagnar döda huden och svampen försvann. Slutade klia direkt efter första appliceringen. Använde en bomullstuss.
Citera
2021-09-16, 17:52
Moderator
Humbugs avatar
Citat:

Med salva var det över på ett par dagar.
Citera
2021-09-16, 18:15
Medlem
Du smörjer alltså hellre dicken med fotsalva än det något rimligare ... gå till doktorn?
Citera
2021-09-16, 21:00
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanskeman
Du smörjer alltså hellre dicken med fotsalva än det något rimligare ... gå till doktorn?
Citera
2021-09-17, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanskeman

Haha, ja jo låter sjukt kanske. Men har läst i andra trådar att det hjälpt. Såklart söker jag vård som sista utväg ifall det inte skulle hjälpa
Citera
2021-09-18, 12:59
Medlem
Verkar bara bli värre detta. Fått som en torr "ring" runt förhuden som är väldigt känslig. Gör ont att dra bak förhuden, som att det har krympt.

Bestämt mig för att besöka vårdcentralen med problemet. Återkommer med updates!
Citera
2021-09-20, 08:15
Medlem
Fått en salva (Dermovat) som jag ska smörja dagligen i några veckor. Hittills inget resultat. Smörjt sen i lördags.

Jag tror starkt på att detta är lichen sclerosus...

Någon som haft denna hudsjukdom? Har börjat intalat mig själv att en operation kommer vara aktuell i framtiden. Jävla skit, att gå upp på morgonen och försöka meka bak förhuden är fan inte lätt, det är helt otroligt smärtsamt. Huden spricker upp
Citera
2021-09-20, 14:26
Medlem
GrillTeknikers avatar
Har inte haft det så jävligt som du verkar ha det nu TS, men det initiala symptomet med ett litet "sår" på strängen under ollonet känner jag igen, samt lite kliande rodnad på ollonet. Jag gick till en läkare som sade att det var svamp, och han skrev ut någon salva som jag inte kommer ihåg nu. Använde den några veckor och det blev bättre, men sedan kom det tillbaka efter ett tag igen.

Hade några år tidigare haft framgångsrika resultat med att hålla återkommande fotsvamp borta genom att smörja in mellan tårna med 100% kokosolja. Testade det på kuken - blev bättre direkt och det höll sedan i sig. Fortsatte smörja under några månader, och hade det inte varit för att det är lite meckigt och man blir oljig om fingrarna så hade jag nog fortsatt ännu längre, rätt skön känsla

Har för mig dock att man ska se upp med att smörja in när inpå kondomanvändning, vill minnas att jag läst något om att kokosolja kan försvaga gummit i vissa kondomer så att de spricker lättare.
Citera
2021-09-20, 19:39
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Verkar bara bli värre detta. Fått som en torr "ring" runt förhuden som är väldigt känslig. Gör ont att dra bak förhuden, som att det har krympt.

Bestämt mig för att besöka vårdcentralen med problemet. Återkommer med updates!

Citat:
Fått en salva (Dermovat) som jag ska smörja dagligen i några veckor. Hittills inget resultat. Smörjt sen i lördags.

Jag tror starkt på att detta är lichen sclerosus...

Någon som haft denna hudsjukdom? Har börjat intalat mig själv att en operation kommer vara aktuell i framtiden. Jävla skit, att gå upp på morgonen och försöka meka bak förhuden är fan inte lätt, det är helt otroligt smärtsamt. Huden spricker upp

Som du beskriver det...sårsprickor på förhuden som läks men ständigt återkommer , tills slut bildas en vit "ring" av ärrvävnad , och vit hud på förhud och även ollon.
Ja det är absolut lichen Sclerosus , hade samma skit och drog mig först gå till läkaren, sedan väl kom dit tog det lång tid innan op pga olika omständigheter och nedstängning pga covid i samhället. Under denna tid förvärrades lichen och större område blev angripet, så sök remiss till Urolog omgående och begär bli omskuren pga detta! ju fortare desto bättre läkning, acceptera inget "klipp" som första Dr föreslog, det hjälper inte utan allt måste bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in