2021-09-16, 05:57
Avstängd
Tjena!

Jag har en Panasonic DC - TZ90 och vill ladda upp mina bilder till datorn. Jag har en USB-Sticka som man kan stoppa in minneskortet i men datorn hittar det inte, jag har provat på flera datorer. Hur får jag mina bilder från minneskortet till datorn?

Tack!
Citera
2021-09-16, 10:25
Medlem
Bonnatorps avatar
Kan vara fel på stickan.

Gar du ingen USB kabel som du kan koppla in kameran med medan minneskortet sitter i?
Kan hända kameran behöver vara på också.
Citera
2021-09-16, 10:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Tjena!

Jag har en Panasonic DC - TZ90 och vill ladda upp mina bilder till datorn. Jag har en USB-Sticka som man kan stoppa in minneskortet i men datorn hittar det inte, jag har provat på flera datorer. Hur får jag mina bilder från minneskortet till datorn?

Tack!

Jag har en Panasonic, förvisso annan modell men verkar fungera likadant, och den går att koppla mot mobilen via deras app. Funkar rätt smidigt och man kan då skicka över bilderna till mobilen från kameran. Sen kan du skicka bilderna från mobilen in på datorn. Det kanske kan vara ett alternativ?

https://www.youtube.com/watch?v=kGfpdReizAw
Citera
2021-11-16, 18:47
Avstängd
Jag lyckades föra över bilder med en kabel som man kopplar in i laddningsuttaget på kameran och sedan in i PC´n via USB. Nu har jag glömt hur jag gjorde! Jag valde på kameran att den skulle kopplas upp mot PC vill jag minnas men nu hittar jag inte på kameran hur jag väljer PC på den igen.
Nån som kan hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in