Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-09-19, 16:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuntman
Om jag inte missminner mig så använder sig Pegasus av ett kryphål i Whatsapp och inte i iPhone?
Den använde ett i iMessage förut också.
Citera
2021-09-19, 16:52
  #14
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Jag kör iOS 15.0 RC.
Funkar den bra, är den stabil?
Men å andra sidan så kommer Final imorgon så det återstår att de om vågar lägga in den eller ej.
__________________
Senast redigerad av kl4sseKock 2021-09-19 kl. 16:58.
Citera
2021-09-19, 17:17
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Funkar den bra, är den stabil?
Men å andra sidan så kommer Final imorgon så det återstår att de om vågar lägga in den eller ej.
Den funkar helt okej, är stabil. Med beta 8 blev den det, redan.
Du kan lika gärna vänta. Ibland kommer det en RC2.
Citera
2021-09-19, 18:35
  #16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Den funkar helt okej, är stabil. Med beta 8 blev den det, redan.
Du kan lika gärna vänta. Ibland kommer det en RC2.
IOS 15 kommer väl imorgon 🤔
Citera
2021-09-19, 18:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
IOS 15 kommer väl imorgon 🤔
Ja.
Citera
2021-09-19, 18:58
  #18
Medlem
Antingen kollar Apple och nsa eller så kollar israeler eller några andra. Utgå från att allt kollas
Citera
2021-09-20, 09:19
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Antingen kollar Apple och nsa eller så kollar israeler eller några andra. Utgå från att allt kollas
Därför man kör GrapheneOS. Om du vill ha den bästa säkerheten som går att erbjuda kör du fan inte iOS.
Citera
2021-09-20, 09:43
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuntman
Om jag inte missminner mig så använder sig Pegasus av ett kryphål i Whatsapp och inte i iPhone?

Nej, det är allvarligare än så. I mer sofistikerade varianter av attacken har man iallafall kunnat gräva sig vidare i telefonen och få fullständig root access till rubbet, även om användaren inte gett Whatsapp några relevanta permissions har man alltså kunnat gå vidare och göra vad som helst.

Framgången där har dock varierat beroende på vad användaren har för telefontyp och operativsystemsversion. Detta är oerhört sofistikerade och påkostade attacker som säljs dyrt av statligt sponsrade organ och används riktat mot t.ex. grävande journalister och spioner. Inget scriptkiddies härjar runt med för att busa med någon eller stjäla en bitcoin.
Citera
2021-10-04, 17:34
  #21
Medlem
Idumeas avatar
Hur fuckad är man om man har iOS 12.5? Har en "gammal" iphone. Vad är riskerna liksom?
Citera
2021-10-04, 17:57
  #22
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Hur fuckad är man om man har iOS 12.5? Har en "gammal" iphone. Vad är riskerna liksom?
Om inte operativsystemet supportas så kommer inga patchar när nya säkerhetshål upptäcks. Använder du bara luren till att ringa och surfa så är det nog inget problem men jag skulle inte använda den för mina bankaffär om jag vore du. Telefonen måste vara bra gammal om IOS12.5 är det senaste du kan köra. Min fyra år gamla IPhone7a kör IOS15 utan problem.
Citera
2021-10-05, 00:00
  #23
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om inte operativsystemet supportas så kommer inga patchar när nya säkerhetshål upptäcks. Använder du bara luren till att ringa och surfa så är det nog inget problem men jag skulle inte använda den för mina bankaffär om jag vore du. Telefonen måste vara bra gammal om IOS12.5 är det senaste du kan köra. Min fyra år gamla IPhone7a kör IOS15 utan problem.

Tja, jag har ju swish och bankid som alla andra människor som vill fungera någorlunda normalt i samhället. Själva apparna är ju uppdaterade. Jag känner mig som en jävla boomer nu, men vad är ens oddsen att en hacker skulle komma åt ens telefon och göra nån skit?

Det är en vanlig iphone 6, så den ligger precis på gränsen. Tror att iphone 6s kan fortsätta uppdateras.
Citera
2021-10-05, 12:36
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Tja, jag har ju swish och bankid som alla andra människor som vill fungera någorlunda normalt i samhället. Själva apparna är ju uppdaterade. Jag känner mig som en jävla boomer nu, men vad är ens oddsen att en hacker skulle komma åt ens telefon och göra nån skit?

Det är en vanlig iphone 6, så den ligger precis på gränsen. Tror att iphone 6s kan fortsätta uppdateras.
Fruktansvärt låga. Problemet är hur lätt det är om du går in på fel sida. Alternativt krävs ett specifikt utformat SMS så är din mobil helt plötsligt någon annans.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback