2021-09-14, 09:40
Medlem
Sladdarens avatar
Alldrig gjort kebabtårta men gjort smörgåstårta åtskilliga ggr

Lite frågor ang det

1. Grönsaker som sallad, lök annat blir ju mosigt - solkigt när det ligger emellan ev lager av bröd med sås emellan eller utan om det nu är standard med typ storfranska rostbröd vill säga, blir det gott ?

2. Själva anrättningen blir ju kall och en kall kebab går ju äta beroende på vilket kött som ligger emellan lagren men blir det gott relativt varm ?

3. Är det inte bättre att isf ha två lager bröd med kött emellan som man värmer försiktigt i micorn och i det översta lagret lägger man en kall sallad och sås i efterhand som man limmar fast med lite sås ? varm sallad nja inte speciellt gott...

4. Går det frysa in en kebabtårta ?

5. Är det inte godare alla ggr och äta en kebab i bröd istället?

Har har ni en kebabtårta video av Roynander som är enligt mig överdriven med för mycket smaker men men... https://www.youtube.com/watch?v=utH2...el=THEROYNADER
Citera
2021-09-14, 09:51
Överdrivet mycket smaker blir bara ett problem för den som har så låg kognitiv förmåga att denne inte kan särskilja smakerna. För honom kanske en något enklare skaffning är att föredra? Havregrynsgröt? För de flesta normalbegåvade människor är ett flertal smaker inte ett problem.

Kebabtårta låter emellertid oerhört äckligt. Inte på grund av smakerna utan med tanke på alla invandrarbaciller som en sådan anrättning kan härbärgera.
Citera
2021-09-14, 10:55
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Överdrivet mycket smaker blir bara ett problem för den som har så låg kognitiv förmåga att denne inte kan särskilja smakerna. För honom kanske en något enklare skaffning är att föredra? Havregrynsgröt? För de flesta normalbegåvade människor är ett flertal smaker inte ett problem.

Kebabtårta låter emellertid oerhört äckligt. Inte på grund av smakerna utan med tanke på alla invandrarbaciller som en sådan anrättning kan härbärgera.

Jag gillar komplexa smaker och många smaker men det är ju trevligt med mindre varor ochså
Av vilken orsak tror du eller varför kopplar du kebab till invandrare ? Det har inget med invandrare att göra likadant som du gör franska rätter hemma eller behöver du en invandrare för att göra enkel snabbmat eller en fransk rätt, orkar du inte röra ihop en sås om du har ett recept för det?

Märkligt tankesätt att det ska behövas en fysisk person ifrån ett visst land för att du ska få en god kebab ? Jag gör bättre kebab med bröd än de flesta pizzerior, även bättre pizza, enligt mig då
Citera
2021-09-14, 11:09
Medlem
Dorniers avatar
Smörgåstårta är ju kall, ska kebabtårtan också vara kall?

Eller ska du ha varm tårta?
Citera
2021-09-14, 16:27
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Tack för idén! Låter ju skitgott med kebab i en smörgåstårta. Bröd, grönsaker, kött och sås. Det funkar alltid.
Citera
2021-09-14, 17:38
Medlem
Scalpings avatar
Nog för att en kebab kan var gott ibland, men själva köttet är ju riktigt vidrigt som det är. Inget man skulle vilja äta med sås och potatis direkt. Pressat kadaver mest. Tårtan såg god ut, men pommesen kunde han ju hoppat.
Citera
2021-09-14, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Av vilken orsak tror du eller varför kopplar du kebab till invandrare ?
Ja, hur kan det komma sig att jag genast tänker på invandrare när jag hör ordet kebab? Det måste vara för att jag är en dålig människa med rasistiska fördomar.
Citera
2021-09-14, 18:03
Medlem
Dorniers avatar
Jag gör kebabtallrik hemma. Använder renskav som jag kryddar med kebabkrydda från Kockens eller Santa Maria, pommes i ugnen från Lidl, grönsaker, lök, fefferoni, samt lite creme fraiche som sås.

Köper självfallet aldrig från nåt turkhak, men själva rätten är god om man använder bättre kött.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in