Citat:
Ursprungligen postat av
Apanjullet
Står här i kvalet och valen om jag ska verkligen ringa in eller inte. Har sån ångest att jag mår illa, har hjärn blixter och livet är mörkt och skulle säkert kunna vända mot att avsluta det.
Men jag har varit inskriven förut. Och det är skit, man får knappt någon hjälp. Öppenvårdapsykiatrin har spårat ut helt med min medicin och jag för ingen hjälp. Vet inte ens hur jag ska ta mig till psykiatrin inatt då inga bussar går dit och gå är lite otänkbart. Skulle ni välja skriva in er eller ta två sömntabletter och hoppas du somnar istället för att göra något annat?
Ja om du nu känner så allvarligt på det så kan nog även en psykavdelning pigga upp tillvaron.
Är det en naturligt utlöst ångest (inte drog relaterad) så är det mer värdefullt att ta vara på den, känn och se lidandet och se hur den till slut släpper taget, olustkänslor orkar inte hålla på för länge, vet inte hur gammal du är men det är en del av livet, det är så oavsett vem man är, det ingår och på sätt och vis ett bevis att du är en fin människa med känslor visserligen upprörd men du behöver kanske lite nycklar verktyg att komma över ångesten.
Är du lite medveten om orsakerna runt den så brukar insikter vara en god medicin.
Psykvård är sällan direkt till någon hjälp i långa loppet om det nu inte är akut.
Att avsluta sitt liv är väldigt dålig lösning av många orsaker, dels lämnar man efter sig mycket smärta sedan kommer du se att det du mår dåligt av idag inte kommer störa dig i morgon, du vill leva så tänk på vad som du mår bra av, gråt och förtvivlan är viktigt, att riktigt låta det finnas, de skadar inte dig, du är betydligt starkare än så även om du ”känner” dig svag.
Vad gör dig så, är det omgivning jobbet skolan eller brist på att veta vart du är påväg i livet, är det saknad av nära, var din egen bästa vän, ta hand om det lilla barnet i dig, alla bär vi det och ibland är livet ganska jobbigt.
Det är liksom en del av detta hela, var snäll mot dig själv, det är inget fel att må dåligt, tvärtom är det ärligt, en effekt av att saker inte är okej, kanske ser du vad det är och kan ändra på det.
Hoppas det kan vara till någon tröst.
Kram o värme, trygghet till dig