• 1
  • 2
2021-09-12, 15:49
Medlem
Tjena,

Tänkte bara höra om fler känner igen sig...

Närmar mig 40, har en relativt god ekonomi med runt 100k i månaden, bostad, bra aktiekonto, fin familj etc.

Så lyckas polaren med ett företag och sitter hej som hopp på 100 mille (välförtjänt)...

Blir bara så less på att harva för min ”pisslön” 😅 när folk kommer med såna summor. Jag inser ju att detta är helt sjukt att tänka så, men det känns bara som att det är så meningslöst i ekorrhjulet...

40-årskris kanske (plus att jag har en bekantskrets som har god ekonomi)...

Starta eget är nog det jag behöver göra egentligen...
Citera
2021-09-12, 15:50
Medlem
Vi blir olyckliga av att jämföra oss med andra.
Han kanske inte har en fin familj.
Citera
2021-09-12, 15:52
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affischnamn
Tjena,

Närmar mig 40, har en relativt god ekonomi med runt 100k i månaden, bostad, bra aktiekonto, fin familj etc.

Så lyckas polaren med ett företag och sitter hej som hopp på 100 mille (välförtjänt)...

Blir bara så less på att harva för min ”pisslön” 😅 när folk kommer med såna summor. Jag inser ju att detta är helt sjukt att tänka så, men det känns bara som att det är så meningslöst i ekorrhjulet...

Jag är på andra sidan 40 sträcket och jag tjänar ca 29k i månaden.
Mår du bättre nu eller jämför du dig enbart uppåt?

Jag har inge familj men en hund...jag är relativt lycklig.
Skaffa hund?
Citera
2021-09-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Vi blir olyckliga av att jämföra oss med andra.
Han har kanske inte en fin familj.

Yep, och att andra lyckas hindrar ju inte en själv.

Vet studier från USA där folk har varit ”rikast” i ett område, bytt upp sig och blivit ”fattigast” och då helt brytit ner sig. Man skall absolut akta sig för att jämföra.
Citera
2021-09-12, 15:53
Medlem
SittFints avatar
Om du har 100k i månaden och bra aktiekonto så finns det bara en enda anledning till att du är fast i ekorrhjulet, och det är att du har valt att vara det.
Citera
2021-09-12, 15:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Hur deprimerad blir du när du tänker på Martin Garrix, Daniel Ek eller Pewdie Pie?

Du är typ luffare i jämförelse.

Skärp dig nu. Lev ditt liv. Investera smart och starta någon sidoverksamhet du tror på över tid.
Citera
2021-09-12, 15:57
Medlem
sebastian66s avatar
Du måste ha andra problem i livet känner jag. Kommer man in på fb gnäller för man
har 100 k i lön/Månad aktier då är det fel på något.
Folk som har 30 k i månader har sällan problem. Har du mindervärdeskomplex för att andra lyckas?
Skaffa dig ett liv och bli inte avis för vad andra lyckas med.
Harva runt för pisslön på 100.000 hehe vilken grabb trollar du eller spelar du apa?
Citera
2021-09-12, 15:59
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Tror väldigt få på Flashback känner igen sig vad gäller att ha en månadsinkomst på 100 lax. Magnumstorlek på ballen dock så är du på rätt spår.

Sluta böla & börja tjäna 200mille så du kan trycka upp det i din polares ansikte!
Citera
2021-09-12, 16:08
Medlem
HBOs avatar
Jag driver eget, kämpar med att få ihop tillräckligt med jobb och pengar för att få ut lön till alla. Jobbar väldigt mycket mer än de flesta. Har en lön på ca 50k. Man måste tycka det man gör är någorlunda kul för att orka.

Har du familj? Jag tycker det är viktigt att komma hem till ett hus fyllt med kärlek.

Jämför dig inte med andra och tänk inte för mycket på pengar. Lägg undan till framtiden samtidigt som du kan njuta och hitta på massvis med roliga saker för att underlätta vardagen.
Citera
2021-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Tjena,

Jämför dig med mannen du var igår, och se vad du kan göra för att bättra dig idag.

-Klappa en katt är väll mitt spontana råd.
Citera
2021-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Tjena,

Du "behöver" ta reda på vad som får dig att kliva upp och längta till jobbet. Det finns alltid nån bättre, alltid.

Din polares 100mille är ju en piss i havet om man nu ska jämföra siffror. Det klarar ju kidsen som kodar tv-spel av 3ggr om innan de fyllt 25.

Antagligen så är det nåt annat, underliggande som ligger och spökar längst bak i hjärnan.

Det tar tid att hitta sin plats i livet, att sluta jämföra sig med andra och förstå vad man själv mår bra av, för det är ett helvete att leva ett liv som man "tror" att det ska vara, när det eg är andras åsikter och tankar om det goda livet.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-09-12 kl. 16:22.
Citera
2021-09-12, 16:15
Medlem
Varför jämför du dig med andra? Lev ditt liv som du vill leva det utan att tänka på vad andra gör, så länge det du gör är roligt så bör du ju vara nöjd. Om du vill starta eget istället för att arbeta så gör det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in