Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-11, 18:35
  #1
Medlem
Hej.
Har en ny GP66 Leopard laptop som har 0 basljud på inbyggda högtalarna. När jag kopplar in hörlurar så funkar ljudet normalt.
Jag har provat ominstallera drivrutiner en massa gånger utan framgång, och följt några olika tutorials jag googlat mig fram för att ändra windows settings men inget funkar.

Kan det vara så att högtalarna är trasiga, och går det att testa på nåt sätt? Är det nåt annat jag missar, nån som löst liknande problem tidigare?
Tack
Citera
2021-09-11, 18:41
  #2
Avstängd
link71s avatar
Köp högtalare?
Laptops är inte direkt bas enheten direkt.
Citera
2021-09-11, 19:27
  #3
Medlem
tomatlarss avatar
Om du gjorde lite research så viste du att den laptopen har ett 2.0 ljud system (två högtalare utan bas) https://nanoreview.net/en/laptop/msi-gp66-leopard . Så det spelar ingen roll hur många gånger du instalerar drivrutinerna. För det funkar som det ska.

Det är inte heller något dom skryter om tror MSI räknar blankt med att alla som köper en så dyr laptop kommer kosta på ett headset för någon tusenlapp och derför inte lakt mer pengar en nödvändigt på högtalarna.
Citera
2021-09-11, 19:37
  #4
Medlem
Du hör inte toner med låg frekvens från högtalarna i din laptop?
Citera
2021-09-11, 19:45
  #5
Medlem
Jag förväntar mig inte att det ska vara nån slags monsterbas, men det är total avsaknad av låga frekvenser, det går inte ens att titta på youtube för det låter så tunt. Enda gången jag haft liknande problem var på en annan laptop men då var de tjust drivrutinerna som spökade.

Varenda laptop jag tittar på, inklusive min gamla, har 2.0 högtalare, men jag kan ändå höra bas när jag tittar på tex youtube lr lyssnar på musik.
__________________
Senast redigerad av tae 2021-09-11 kl. 19:52.
Citera
2021-09-11, 20:03
  #6
Medlem
Var tar du hem drivrutiner i från? MSIs hemsida?

Kan ju testa programmet Voicemeeter Potato, kolla youtube efter Voicemeeter bass boost typ
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback