2006-06-06, 12:09
Medlem
Ska antagligen flytta till en lägenhet i norra Sofielund, men jag känner inte till området riktigt. Lägenheten ligger i ett av de där pittoreska småhusen som någon kanske känner till, där Ilmar Reepalu bor. Dessa gator är nog ganska lugna, kan inte tänka mig att Reepalu skulle vilja bo där annars, men hur är området runt omkring? Man har hört mycket dåligt om Sofielund, men är det inte värst i södra Sofielund? Jag kommer cykla eller gå många kvällar från lägenheten in till centrum eller till möllan, hur säker är sträckan mellan norra Sofielund och centrum, och hur farligt är det egentligen runt möllan?
Citera
2006-06-06, 12:17
Medlem
Drullknulls avatar
Ok

Det är ok, känner några som där. På andra sidan Lantmannagatan i södra Sofielund finns en hel del pundare, men de besvärar knappast. Området är barnrikt.
Möllevången är ingen speciellt farlig plats, om man nu inte är krimienll dvs.

Jag tycker inte att du har något att vara rädd för. Lycka till med ditt nya boende!
Citera
2006-06-06, 14:14
Medlem
c0nfuseds avatar
Det är rätt lugnt just där du menar, men i övriga Sofielund är det mycket kriminalitet, och svansar du runt där ute på kvällar och helger, är risken överhängande att du kommer bli rånad såvida du inte är en stor biffig arab.
Citera
2006-06-06, 14:55
Medlem
En stor biffig arab kan man nog inte säga att jag är.
Men jag kommer inte att springa runt så mycket i Sofielund, lägenheten ligger precis på gränsen mellan Sofielund och Möllevången, tvärs över Nobelvägen från det där bruna fallostornet som ligger brevid Sankta Maria kyrkan.
Citera
2006-06-07, 00:44
Medlem
Om du är ungdom lär du bli rånad på möllevången/sofielund om du vistas där kvälls, nattetid. That's for sure.

En jag känner (som har ena föräldern invandrare, cuba) har blivit rånad där. Han är biffig också, så han valde att slå ner rånarna

Men även om du är stor, tuff, ser ut som invandrare så kan du bli rånad eller bli utsatt för rånförsök iallafall.

Myt att bara svenskar blir robbade
Citera
2006-06-08, 11:40
Medlem
Vad har du för vapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in