2021-09-12, 22:12
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Det är inte bara SVT, det tycks enligt min uppfattning att nästan alla har glömt av WC3, det tredje tornet som sympati rasa efter dom två tornen rasa.
Det var tre stycken torn inte två.
Kommer vi få någonsin få en förklaring vad som hände med wc3??

https://www.svtplay.se/video/32175515/11-september
Precis

Anledningen är att det inte var 1000tals ingenjörer i tenchcoats som sänkte 7an och de två andra.

Det hela rör sig om specialkärnvapen som användes enligt NSAlänkade helt oberoende veterans today.
Citat:
Breathtaking: Solving Nuclear 9/11, the Pommer Report

https://www.veteranstoday.com/2021/09/09/breathtaking-solving-nuclear-9-11-the-pommer-report/
Citat:
Add to all these signs, the molten metal in the footprints of WTC 1, 2, and 7 that for three months could not be extinguished by water or daily soil changes as it consumed concrete, steel, glass, office combustibles. The increasing incidence of radiation-only cancers from residents is another tell-tale sign of a nuclear “event.”

https://www.veteranstoday.com/2016/10/05/911-filling-in-the-map-tracing-the-nukes/
En karbonkopia utfördes i Libanon snare som ni minns
Citat:
VT Nuclear Education: The Beirut Nuclear Coverup

https://www.veteranstoday.com/2021/09/01/breaking-israel-nukes-beirut/
Senast redigerad av Lao Tzu 2021-09-12 kl. 22:22.
Citera
2021-09-12, 22:14
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag menar att du ska ha källor på ditt påstående ja.

Jag har gett dina dina källor, och jag skiter i källor, källor är för papegojor, papagoja, men du vägrar förhålla dig till dem. Diskussioner med er retards slutar alltid med källa källa källa källa eftersom ni inte kan diskutera korrekt p.g.a. bristande intellekt
Jag behöver inte bevisa något för dig, sluta citera mig.
Citat:
Då vill jag förstås ha en källa på det ja..
Jag har gett dina dina källor, och jag skiter i källor, källor är för papegojor, papagoja, men du vägrar förhålla dig till dem. Diskussioner med er retards slutar alltid med källa källa källa källa eftersom ni inte kan diskutera korrekt p.g.a. bristande intellekt.

Jag behöver inte bevisa något för dig. Sluta citera mig.
Citat:
Ska jag motbevisa något du själv bara tror men saknar belägg för? Nä, det går utmärkt att avfärda dina fantasier ändå eftersom de uppenbarligen helt saknar belägg.
Vad är det du inte förstår? Jag behöver inte belägga ett skit, och även när jag gör det är du inkapabel till att bemöta. Så ja, nu kör vi omvänt. Motbevisa mig.

Citat:
Det var du själv som skrev att du bara tror saker du skriver - men då vet vi ju att även påståendet att alla pentagons dussintals datorsystem förstördes i attacken helt saknar belägg. Precis som det helt saknas belägg för dina påståenden om backup i WTC.
Alla datorer relevanta för det ekonomiska förstördes av bomberna och missilen ja. Inte alla system. Lägg inte ord i min mun grabben.
Citat:
Att diskutera vad du tror helt utan källor kan givetvis också göras men det kanske passar bättre i laidback, egna texter eller till och med i religionsforumet.
Eller i konspirationsforat. Här behöver man inte belägga ett jävla dugg sörru.
Citera
2021-09-12, 22:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Nä för papper brinner ju så dåligt. Har du ens ett vilken explosion det blev när planen chrashade? Vilken temperatur blev det där egentligen? Mycket energi förstår du.
Hela planet pulveriserades men pappershandlingar klarade sig.

Ja papper och tyg klarar sig ofta bättre i explosioner än hårda materiel
- blir de kvar i eldhärden förstörs de förstås men det är det väl ingen som har påstått om kaparnas pass.

Här är lite bilder på andra id-handlingar man samlade in i rasmassorna: https://www.dailymail.co.uk/news/article-3773323/Families-9-11-victims-fighting-3-500-personal-items-World-Trade-Center-wreckage-15-years-waiting.htm l
Citera
2021-09-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Väldigt dåligt byggda då dom rasade.
Flygbränsle har inte den hettan som behövs för att böja balkarna.
Nått skumt är det att båda tornen rasade, samt den byggnad brevid.

Flygbränslet har inte hettan nej, det är ofta kallt eller bara rumsvarmt….

De bränder som blir av flygbränsle kan däremot lätt nå temperaturer på över 600 grader, och upp mot 1000 grader under vissa förutsättningar.

Då konstruktionsstål tappar halva sin bärighet redan vid ca 500-600 grader så kan det fort bli kritiskt om det är massor av ton som ska bäras upp. Likaså kan det fort bli kritiskt om t ex stålbalkar hettas upp på ena sidan av branden och kyls på andra sidan av yttre miljö. Då kröks de och det kan i sin tur göra att svetsar och andra fästelement spricker eller fallerar

Det är välkänt att en vanlig sketen fimp som får ligga i en soffa och pyra så det tar eld i soffan, och man når då över 600 grader under taket på bara några minuter, i en helt vanlig lägenhetsbrand.
Citera
2021-09-12, 22:25
Medlem
Money2spends avatar
Dagen innan, 10/9, annonserar Rumsfeld att man har svårt att spåra 2,3 biljoner dollar i utgifter hos Pentagon p.g.a. föråldrade bokföringssystem.

https://m.youtube.com/watch?v=zb6P7U1S-P8

Pentagonattacken förstörde datorerna innehållande uppgifterna om utgifterna.

WTC7-attacken förstörde backupkopiorna på uppgifterna om utgifterna.

Det var från början tänkt att WTC7 skulle demoleras ungefär samtidigt som den det andra planet träffade ”första planet destabiliserade byggnaden genom vibrationer, det andra planet fick det att rasa ihop” men tekniken s.a.s. failade, vilket gjorde att hela historien kring 9/11 failat i längden, med både CNN och BBC som felaktigt annonserade att byggnaden fallit fastän den inte gjort det, eftersom dom gick på de nya tiderna de fått om när teknikproblemet skulle ha varit löst.

WTC7 är the smoking gun, därför pratar man inte gärna om det.

CNN:
https://www.dailymotion.com/video/x2ytlqe

BBC:
https://www.dailymotion.com/video/x1bxvo

Humor.
Citera
2021-09-12, 22:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Jag har gett dina dina källor, och jag skiter i källor, källor är för papegojor, papagoja, men du vägrar förhålla dig till dem. Diskussioner med er retards slutar alltid med källa källa källa källa eftersom ni inte kan diskutera korrekt p.g.a. bristande intellekt
Jag behöver inte bevisa något för dig, sluta citera mig.
Nej du har ibte gett källor på dina påståenden att Reuters hade en timeline i förväg.

Citat:
Vad är det du inte förstår? Jag behöver inte belägga ett skit, och även när jag gör det är du inkapabel till att bemöta. Så ja, nu kör vi omvänt. Motbevisa mig.
Om du menar att du bara tror det du påstått så behöver du förstås inte belägga det - men detta har vi ju redan diskuterat.

Citat:
Alla datorer relevanta för det ekonomiska förstördes av bomberna och missilen ja. Inte alla system. Lägg inte ord i min mun grabben.
Det är din egen källa Rumsfeld som sa ”dussintals system”; We cannot share information from floor to floor in this building because it's stored on dozens of technological systems that are inaccessible or incompatible.

Citat:
Eller i konspirationsforat. Här behöver man inte belägga ett jävla dugg sörru.
Om man vill bli tagen på allvar - eller slippa upprepade frågor om källor och belägg - så bör man givetvis belägga något om man påstår det. är man tydligen med att man bara tror något så behöver det förstås inte beläggas, men det är ju på den punkten du svajar..
Så hur ska du ha det - tror du bara att dussintals datorsystem förstördes, inklusive backuper du påstår fanns i WTC, eller har du några som helst belägg för detta?
Citera
2021-09-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Nä för papper brinner ju så dåligt. Har du ens ett vilken explosion det blev när planen chrashade? Vilken temperatur blev det där egentligen? Mycket energi förstår du.
Hela planet pulveriserades men pappershandlingar klarade sig.

Ändå så kan vi tydligt se en massa papper av alla slag falla och virvla som en snöstorm mot marken efter krascherna…. Det är alltså papper från byggnaderna och planen.
När det gäller passen så kan de ju ha legat i attachéväskor som kan ha skyddat dem initialt under kraschen så de kastades igenom och missade den värsta branden.

Är ju liksom inga problem att kasta papper genom lågorna på en lägereld utan att de tar eld. Därför de är för kort tid i elden för att hinna ta fyr.

Sen har vi den enkla saken att ju lättare saker är ju mindre krafter påverkas de av vid kollision.
Citera
2021-09-12, 22:47
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Nej du har ibte gett källor på dina påståenden att Reuters hade en timeline i förväg.
BBC själva skyller på att Reuters talade om för dem vad som skett. Därmed talade Reuters om saker som skulle ske men ännu inte skett. Må så vara att Reuters skyller på andra och att de inte faktacheckat och så inkompetenta är inte Reuters. Occams rakkniv - big media följde Reuters, Reuters källor var felaktiga, Reuters har riktiga faktagranskare, Reuters källor var top notch, Reuters källa hade fel men var en top notch källa, Reuters källa var inblandad i skeendena men gissade fel.

Citat:
Om du menar att du bara tror det du påstått så behöver du förstås inte belägga det - men detta har vi ju redan diskuterat.
Jag presenterar ett case. Jag behöver inte bevisa något. Det enda jag behöver göra är att presentera mitt case. Om du vill ha bevis så är det ditt problem. Icke-autistiska människor ser direkt om något känns rätt eller något känns fel. Allt du skriver känns fel för mig och allt jag skriver känns rätt, det är det enda som räknas.

Citat:
Det är din egen källa Rumsfeld som sa ”dussintals system”; We cannot share information from floor to floor in this building because it's stored on dozens of technological systems that are inaccessible or incompatible.
En officiell video från C-span är ingen ”källa”. Det är som vatten är blött.

Dussintals system ja. Alla ekonomiska. Som man inte kan integrera. Är du efterbliven?

Citat:
Om man vill bli tagen på allvar - eller slippa upprepade frågor om källor och belägg - så bör man givetvis belägga något om man påstår det. är man tydligen med att man bara tror något så behöver det förstås inte beläggas, men det är ju på den punkten du svajar..
Vi diskuterar i konspirationsforat. Att du vill ha källor säger bara saker om dig. Du är autistisk och kan inte greppa abstrakta ämnen utan ”källor”.
Citat:
Så hur ska du ha det - tror du bara att dussintals datorsystem förstördes, inklusive backuper du påstår fanns i WTC, eller har du några som helst belägg för detta?
Det är självklart att en massa datorer förstördes både i Pentagon och WTC7. Kräver du källa på att datorer förstördes?
Är du så autistisk?
Citera
2021-09-12, 23:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
BBC själva skyller på att Reuters talade om för dem vad som skett. Därmed talade Reuters om saker som skulle ske men ännu inte skett. Må så vara att Reuters skyller på andra och att de inte faktacheckat och så inkompetenta är inte Reuters. Occams rakkniv - big media följde Reuters, Reuters källor var felaktiga, Reuters har riktiga faktagranskare, Reuters källor var top notch, Reuters källa hade fel men var en top notch källa, Reuters källa var inblandad i skeendena men gissade fel.
Det är inte det (dina fantasier) jag ifrågasätter - det jag ifrågasätter är ditt påstående att Reuters skulle suttit på (och av misstag förmedlat) förhandsinformation om vad som skulle ske med WTC7.

Citat:
Jag presenterar ett case. Jag behöver inte bevisa något. Det enda jag behöver göra är att presentera mitt case.
Om du är tydlig med att det är dina egna tankar och fantasier du presenterar så behöver du givetvis inte visa källa.
Menar du att det är dina egna tankar och fantasier, och inte uppgifter baserade på någon källa eller information, att Reuters hade förhandsinformation om WTC7?

Menar du att det är dina egna tankar och fantasier, och inte uppgifter baserade på någon källa eller information, att alla dussintals datorsystem som Rumsfeld talade om fanns i segmentet där Pentagon anfölls och att de förstördes i attacken samt att det fanns backup i WTC som också förstördes?
Alltihop var bara dina egna fantasier?

Citat:
Dussintals system ja. Alla ekonomiska. Som man inte kan integrera. Är du efterbliven?
Nej, jag bara visade att det var din egen källa som sa emot dig..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-12 kl. 23:09.
Citera
2021-09-12, 23:20
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Så du menar att din egen källa till allt det här, Rumsfeld, ljög när han sa att datan var utspridd på ett stort antal datorer på olika platser och att det var just det faktumet som gjorde det oöverskådligt? För om ditt påstående stämmer så skulle ju alla dessa olika myndigheters och instansers olika datorer och system varit instuvade på det väldigt begränsade utrymme i Pentagon som totalförstördes i attacken..
Citat:

We cannot share information from floor to floor in this building

Citat:
Var befann han sig när han sa det?

Citat:
Ööööh, Pentagon? Hahahahaha. Ingen koll?

https://www.c-span.org/video/?165947-1/defense-business-practices

Citat:
Nej, jag bara visade att det var din egen källa som sa emot dig..
”Min källa” sa att man hade ointergrerbara system som gjorde att man inte kunde tracka pengar.

Jag sa att man förstörde alla dessa ointergrerbara system (datorer) med flit. Det var hela anledningen till Pentagons missiler och demolerat WTC7 (topic).
Citera
2021-09-12, 23:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
”Min källa” sa att man hade ointergrerbara system som gjorde att man inte kunde tracka pengar.

Jag sa att man förstörde alla dessa ointergrerbara med flit. Det var hela anledningen till Pentagons missiler och demolerat WTC7 (topic).
Men det är alltså bara något du tror - du saknar alltså all form av bevis för ett sådant påstående?
Citera
2021-09-12, 23:27
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Det är inte det (dina fantasier) jag ifrågasätter - det jag ifrågasätter är ditt påstående att Reuters skulle suttit på (och av misstag förmedlat) förhandsinformation om vad som skulle ske med WTC7...
Reuters satt på förhandsinformation av vad som skulle ske med WTC7, förmedlade den, fick ny info, förmedlade den. CNN missad memo 2, gick ut med felaktig info. BBC uppfattade memo 2, men missade memo 3, gick ut med felaktig info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in