2021-09-12, 20:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Exakt, transaktionerna fanns, med backup, men inte ihopkopplade och när, fråga om när, när någon skulle börjat gräva i det så skulle det bli uppenbart att man förskingrar skattebetalarnas pengar.
Så du menar att din egen källa till allt det här, Rumsfeld, ljög när han sa att datan var utspridd på ett stort antal datorer på olika platser och att det var just det faktumet som gjorde det oöverskådligt? För om ditt påstående stämmer så skulle ju alla dessa olika myndigheters och instansers olika datorer och system varit instuvade på det väldigt begränsade utrymme i Pentagon som totalförstördes i attacken..

Och om du tror att det skulle gå att dölja att man förskingrat bra mycket mer än årliga statsbudgeten måste jag faktiskt ifrågasätta hur du mår…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-12 kl. 20:10.
Citera
2021-09-12, 20:12
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Borde inte fler ha sagt samma som BBC om det var en nyhetsbyrå som Reuter som gick ut med en felaktighet?
Förlåt, fel av uttryckt av mig, det var Reuters memon men BBC och CNN som fuckade upp.

CNN gick på 16:00 memot, BBC såg det nya memot och gick på 17:00 memot. Bägge missade memon, CNN grövre än BBC.

Inte lätt när planen fuckades under inspelningen, ärthjärnorna på redaktionerna med deras bristande intelligens kom av sig och blottade en lögn för världen. Lätt hänt när man är helt blåst som en random medieperson.
Citera
2021-09-12, 20:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förlåt, fel av uttryckt av mig, det var Reuters memon men BBC och CNN som fuckade upp.
Aha - då har du det memot antar jag?

Citat:
CNN gick på 16:00 memot, BBC såg det nya memot och gick på 17:00 memot. Bägge missade memon, CNN grövre än BBC.

Inte lätt när planen fuckades under inspelningen, ärthjärnorna på redaktionerna med deras bristande intelligens kom av sig och blottade en lögn för världen. Lätt hänt när man är helt blåst som en random medieperson.
Du verkar inte ha höga tankar om särskilt många fler än dig själv..
Citera
2021-09-12, 20:23
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Så du menar att din egen källa till allt det här, Rumsfeld, ljög när han sa att datan var utspridd på ett stort antal datorer på olika platser och att det var just det faktumet som gjorde det oöverskådligt? För om ditt påstående stämmer så skulle ju alla dessa olika myndigheters och instansers olika datorer och system varit instuvade på det väldigt begränsade utrymme i Pentagon som totalförstördes i attacken…

We cannot share information from floor to floor in this building

Pentagons budget, Pentagons transaktionshistorik, på olika våningar, i Pentagon. Det är en väldigt begränsad yta om olika våningar i samma sektion av ett hus pysslar med samma saker.

Ja, denna sektion som totalförstördes av en missil och bomber.

Citat:
Och om du tror att det skulle gå att dölja att man förskingrat bra mycket mer än årliga statsbudgeten måste jag faktiskt ifrågasätta hur du mår…
Jag mår alldeles finfint. Om du ville köra med Ad hominem så fine med mig men det blir mycket bajs jag kommer kasta. Invektiv så det ryker om det.

Förskingringen skedde naturligtvis under många år. Inte så många som har insyn i allt i den enorma försvarsbudgeten, inte ens de själva, när de skyller på oordning åtminstone haha.
Senast redigerad av Money2spend 2021-09-12 kl. 20:26.
Citera
2021-09-12, 20:30
Bannlyst
MSB borde skärpa till sig angående Flashback.
Det håller inte att ha så usla grindvaktare på ett så stort forum dom detta.
Skärpning!

Annars är väl planet som "försvann" i ett litet hål på en åker något som alla borde begripa.
Citera
2021-09-12, 20:30
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Aha - då har du det memot antar jag?
Aaaah, nu kommer källaargumenten. Det fina med att vara i konspirationsforumet där jag är en galen foliehatt är att jag inte behöver komma med några källor. Allt jag skriver är foliehattsfantasier.

Ditt problem är att jag för utomstående läsare LÅTER trovärdigare än dig UTAN källor.

Citat:
Du verkar inte ha höga tankar om särskilt många fler än dig själv..
Inte många nej.
Citera
2021-09-12, 20:31
Medlem
Money2spend,
Det är totalt meningslöst att ge sig in i diskussion med trollkatten, det är som att försöka prata med en återvändsgränd, trollkatten är en total foliehatt som tror på precis allt som skrivs på Aftonbladet och saknar allt vad kritiskt tänkande heter. Det vet alla som läser i trådar där katten jamar. Bara släpp det är mitt råd.

Gällande wtc7 så behövs bara en snabb överblick av händelseförloppet tillsammans med den egna fungerande hjärnan för att förstå att den officiella versionen är totalt befängd.
Men det är en 20 år gammal händelse som tills idag ännu inte nått ljuset av sanning och förklaring, så det kommer förmodligen kanske heller aldrig att ske.
Det är vad det är helt enkelt.
Att SVT väljer att inte ens nämna wtc7,oavsett om "dokumentären" är egenproducerad eller inköpt borde inte förvåna någon vid det här laget.
Citera
2021-09-12, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

We cannot share information from floor to floor in this building

Var befann han sig när han sa det?

Oavsett är det ju bara nonsens ändå eftersom pengarna spårades senare..

Citat:
Ditt problem är att jag för utomstående läsare LÅTER trovärdigare än dig UTAN källor.
Men, även om du själv tycker du LÅTER så trovärdig så vill jag gärna ha någon form av källa på ditt påstående att alla dessa datorsystem befann sig precis för planet kraschade och att backuperna, av nån outgrundlig anledning, var i WTC.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-12 kl. 20:38.
Citera
2021-09-12, 20:43
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Var befann han sig när han sa det?
Ööööh, Pentagon? Hahahahaha. Ingen koll?

https://www.c-span.org/video/?165947-1/defense-business-practices

Citat:
Men, även om du själv tycker du LÅTER så trovärdig så vill jag gärna ha någon form av källa på ditt påstående att alla dessa datorsystem befann sig precis för planet kraschade och att backuperna, av nån outgrundlig anledning, var i WTC.
Som sagt, du kan köra upp dina källaargument i röven. Jag pratar med TS, inte dig.

Jag är en foliehatt utan källor, du är en nolla utan koll, som bevisat i första stycket i denna post av mig.
Citera
2021-09-12, 20:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Aaaah, nu kommer källaargumenten. Det fina med att vara i konspirationsforumet där jag är en galen foliehatt är att jag inte behöver komma med några källor. Allt jag skriver är foliehattsfantasier.

Inte många nej.

Det är väl för fan självklart att du kommer bli ombedd att visa källor om du påstår något så specifikt som att Reuters skulle ha gått ut med memon att WTC7 hade (eller skulle) kollapsa..

Eller att alla dessa datorer i Pentagon var i den lilla sektion som blev förstört i attacken (dozens of systems) men då är det ju rätt uppenbart att du bara trollar.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-09-12 kl. 20:54.
Citera
2021-09-12, 20:51
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
De flesta konspirationsteorier eskalerade några år efter det. Skulle snarare säga 2010-2012.

Det låter som att du själv tror att USA sprängde tornen?

Väldigt dåligt byggda då dom rasade.
Flygbränsle har inte den hettan som behövs för att böja balkarna.
Nått skumt är det att båda tornen rasade, samt den byggnad brevid.
Citera
2021-09-12, 21:01
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Det är väl för fan självklart att du kommer bli ombedd att visa källor om du påstår något så specifikt som att Reuters skulle ha gått ut med memon att WTC7 hade (eller skulle) kollapsa..
Jag kommer bara förnedra dig med en källa en gång till.
Säg: ”Jag vill suga din kuk. Tack.”

It turns out that the respected news agency Reuters picked up an incorrect report and passed it on. They have issued this statement:

"On 11 September 2001 Reuters incorrectly reported that one of the buildings at the New York World Trade Center, 7WTC, had collapsed before it actually did. The report was picked up from a local news story and was withdrawn as soon as it emerged that the building had not fallen."

https://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2008/07/controversy_conspiracies_iii.html

Citat:
Eller att alla dessa datorer i Pentagon var i den lilla sektion som blev förstört i attacken (dozens of systems) men då är det ju rätt uppenbart att du bara trollar.
Jag trollar inte. Jag säger vad jag TROR, därför behöver jag heller inga källor, som den galna foliehatten jag är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in