• 1
  • 2
2021-09-10, 16:43
Medlem
Jag har stekt några korvar och jag har för enkelhets skull kokat spaghetti även om potatis egentligen är lite godare. Senap är väldigt gott men nu slår det mig att jag nog aldrig har ätit senap ihop med spaghetti. Finns det något giltigt skäl till detta? Ketchup passar ju med spaghetti och senap och ketchup kan utan problem kombineras ihop med exempelvis korv och potatismos. Ändå är det som om att en röst ropar inuti mig att jag inte ska lägga senap ihop med spaghetti. Berätta gärna om era erfarenheter så att jag slipper kasta maten!
Citera
2021-09-10, 16:48
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minanyafleskleppar
Jag har stekt några korvar och jag har för enkelhets skull kokat spaghetti även om potatis egentligen är lite godare. Senap är väldigt gott men nu slår det mig att jag nog aldrig har ätit senap ihop med spaghetti. Finns det något giltigt skäl till detta? Ketchup passar ju med spaghetti och senap och ketchup kan utan problem kombineras ihop med exempelvis korv och potatismos. Ändå är det som om att en röst ropar inuti mig att jag inte ska lägga senap ihop med spaghetti. Berätta gärna om era erfarenheter så att jag slipper kasta maten!
Släng på senapen på korven, ej i pastan.
Citera
2021-09-10, 16:59
Gör korvstroganoff utan senap och blanda, den har du ju redan i spaghettin.
Citera
2021-09-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Gör korvstroganoff utan senap och blanda, den har du ju redan i spaghettin.
Tack jag har redan ätit upp nu. Det var inga problen med senap + spaghetti.
Citera
2021-09-10, 17:29
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag kan uppskatta osötad senap till pasta. Dock är sötstark i min mening äckligt de gånger jag provat det.
Citera
2021-09-12, 10:02
Medlem
massuppfittarens avatar
Min barndomskompis syrra käkade alltid bara senap till sina makaroner. Hon var förståndshandikappad.
Citera
2021-09-13, 14:49
Medlem
Sladdarens avatar
Finns ju många pasta såser med senap som passar till pasta med tex kyckling el skinka, lax. Blir gott och aromatiskt. Nj inget fiasko och det behöver inte vara dijonsenap

Pasta with Sausage, Basil and Mustard
https://www.foodandwine.com/recipes/...il-and-mustard

Minns när man var yngre blandade jag bacon, korv i småbitar och senap ketchup samt lite rödbetssallad med makaroner och sen riven ost, tror det va typ gott men minns inte nu
Senast redigerad av Sladdaren 2021-09-13 kl. 14:53.
Citera
2021-09-13, 16:32
Medlem
EastClintfoods avatar
Senapsås funkar ju till pasta.
Citera
2021-09-15, 01:36
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Min barndomskompis syrra käkade alltid bara senap till sina makaroner. Hon var förståndshandikappad.

Klart hon var/är, ingen normal funtad människa skulle ens fundera på senap till pasta. Helt jävla galet, inte konstigt att svea är på ett sluttande plan.
Citera
2021-09-15, 02:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Klart hon var/är, ingen normal funtad människa skulle ens fundera på senap till pasta. Helt jävla galet, inte konstigt att svea är på ett sluttande plan.

Eller hur fan? Dränkte alla såser med senap och lever än. Vi är nog förståndshandikappade som ej följer normen att ketchupen gäller!
Citera
2021-09-15, 13:09
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1

Senap är ju aromatiskt med peppar liksom så det funkar som vilken smakförstärkare som helst
Tex den där marcus ajulay kocken gör en korvstroganoff med 3 olika sorters senap, riktigt god variant och funkar bra till pasta

Googla "mustard with pasta recipe" så ni vidgar era vyer och smaklökar och välj för sjutton rätt senap till rätt rätt enligt smaken

tex..https://www.bbcgoodfood.com/recipes/...-chicken-pasta

kall pasta sallad funkar bra med senap ochså

https://www.ica.se/recept/paprikapasta-med-korv-719426/
Senast redigerad av Sladdaren 2021-09-15 kl. 13:18.
Citera
2021-09-15, 13:14
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Eller hur fan? Dränkte alla såser med senap och lever än. Vi är nog förståndshandikappade som ej följer normen att ketchupen gäller!

Du är på rätt långsiktigt spår enligt mig, dom andra kan jag inte tala för. Men att indränka pastan med senap kan för vissa bli för mycket och vissa vill bara ha smaken i bakgrunden eller lite mer. Men senap hör absolut till många pasta rätter för att få rätt arom

Senap kvalificerar definitivt in med många pastarätter iaf
Senast redigerad av Sladdaren 2021-09-15 kl. 13:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in