2021-09-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SenaSven
Men nu är är den misstänkte mördaren Sverigedemokrat.
Förstår hur du tänker..
Dock, så då kan man lika gärna tänka "anders eklund var ju mer snäll av sin levda tid än elak"..ser du problemet med ditt tankesätt. För mig så finns det vissa brott, som exempelvis mord på sin fru samt alla sexuallbrott, speciellt pedofili. Där det inte finns någon återvändo..spelar ingen roll om det är M, SD eller påven själv..
Citera
2021-09-11, 23:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det har spekulerats om det, men ingen vet.
Finns säkert en hel del personer som vet vem som är den döde.
Citera
2021-09-11, 23:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns säkert en hel del personer som vet vem som är den döde.

Men inte i den här tråden. Till skillnad från gängskjutningar, där alla vet vem som sköt vem och varför.
Citera
2021-09-12, 00:26
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Kan bero på att när det skett en gängskjutning så finns det ofta en drös användare från orten som kommenterar friskt här på Flashback.
Håller med. Den totala radiotystnaden antyder att det är något inom familjen eller en snäv krets.
Citera
2021-09-12, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Håller med. Den totala radiotystnaden antyder att det är något inom familjen eller en snäv krets.

Men den kretsen som vet iaf litegrann finns hos SD, hans kollegor, arbetsledare, osv. Och SD utgör den största gruppen på FB.
Citera
2021-09-12, 06:50
Medlem
SenaSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sutalip
Förstår hur du tänker..
Dock, så då kan man lika gärna tänka "anders eklund var ju mer snäll av sin levda tid än elak"..ser du problemet med ditt tankesätt. För mig så finns det vissa brott, som exempelvis mord på sin fru samt alla sexuallbrott, speciellt pedofili. Där det inte finns någon återvändo..spelar ingen roll om det är M, SD eller påven själv..

Jag svarade på ett inlägg som försökte sätta etikett på honom om hans tidigare politiska hemvist. Jag klargjorde att han idag ÄR Sverigedemokrat.

Jag kan i viss mån hålla med om att politisk hemvist har mindre med en handling att göra. Det intressanta blir då att du inte reagerade på det inlägg jag svarade på. Vilket leder till frågan: Kan det vara så att du är politiskt färgad och rusar till någon sorts försvar så fort en Sverigedemokrat blir häktad för mord?
Citera
2021-09-12, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
https://www.bt.se/kind/patrik-thoren-sd-vi-har-alltid-jobbat-for-vad-som-ar-bast-for-kommunen-59899f7b/

Nog verkar han vara en miljömupp...
Som delar SD:s åsikter i alla övriga frågor utom elbilar solceller? Som är lokalt gruppledare för SD och har en del andra uppdrag? Miljömupp? På vilken planet bor du?
Citera
2021-09-12, 08:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Såvitt jag förstått vet man inte ens vem BO är, även om det spekuleras friskt om det i tråden.

Nej det är ju inte bekräftat. Det misstänkta mordet ska dock skett i samma område av kommunen som MGM bor i.

Att dödsfallet skett i anslutning till dennes hem, kan man nog anta utan att anklagas för att spekulera för mycket.
Senast redigerad av Troian 2021-09-12 kl. 09:24.
Citera
2021-09-12, 09:30
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
Han var aktiv miljöpartist.
Och samtidigt gruppledare för SD?

Hur får du ihop detta?
Citera
2021-09-12, 09:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Och samtidigt gruppledare för SD?

Hur får du ihop detta?

MGM är kommunordförande och gruppledare för SD.

Tidigare var han miljöpartist. Har för mig det stod att han lämnade 2014.
Citera
2021-09-12, 09:44
Medlem
Märkligt att det finns så lite information om fallet. Det finns ingen info om en död kvinna från sju härad förutom att den Sverigedemokrat är häktad om misstanke av den lägre graden för mord men jag antar att det är en tidsfråga.
Citera
2021-09-12, 09:54
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Märkligt att det finns så lite information om fallet. Det finns ingen info om en död kvinna från sju härad förutom att den Sverigedemokrat är häktad om misstanke av den lägre graden för mord men jag antar att det är en tidsfråga.

SD lägger locket på. Det är alla andra som ska vara ärliga och öppna, själva ska de karriärshungriga SD-tjackisarna och speltorskarna ljuga och fabulera fritt. Det skulle inte förvåna om tantens död är resultatet av ett internbeslut i den lokala tjacknazistklubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in