2021-09-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
SD lägger locket på. Det är alla andra som ska vara ärliga och öppna, själva ska de karriärshungriga SD-tjackisarna och speltorskarna ljuga och fabulera fritt. Det skulle inte förvåna om tantens död är resultatet av ett internbeslut i den lokala tjacknazistklubben.

Så du tror att SD beordrade mordet på kvinnan och fick polisen och övrig media att lägga locket på.
Du tror på fullaste allvar att SD sitter med sådan makt eller är det kokainet som talar nu?
Citera
2021-09-12, 10:07
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Så du tror att SD beordrade mordet på kvinnan och fick polisen och övrig media att lägga locket på.
Du tror på fullaste allvar att SD sitter med sådan makt eller är det kokainet som talar nu?

Polisen har alltid locket på, kallas förundersökningssekretess. Media har inga informationskällor förutom polis och allmänhet (i detta fallet SD-politikerns närhet). SD-sympatisörer är överrepresenterade inom polisen. Klart som fan att ingen vill sänka det egna skeppet. Var säkert också därför polisen "glömde" att gripa GM, alternativt trodde honom när han påstod att hans döda sambo "gått in i en dörr".
Citera
2021-09-12, 10:17
Medlem
Citat:
Polisen har alltid locket på, kallas förundersökningssekretess. Media har inga informationskällor förutom polis och allmänhet (i detta fallet SD-politikerns närhet). SD-sympatisörer är överrepresenterade inom polisen. Klart som fan att ingen vill sänka det egna skeppet. Var säkert också därför polisen "glömde" att gripa GM, alternativt trodde honom när han påstod att hans döda sambo "gått in i en dörr".

Det är intressant att du tror att polisen består av Sverigedemokrater, skulle tippat att dom har sagt upp sig för länge sen och ersatt av HBTQ polisen som knäböjer och bjuder kriminella på pizza.

Däremot har jag inte läst det om att sambon gick in i en dörr och dör av det. Visst skulle det kunna hända men det låter ju väldigt sjukt att dö av en sådan sak om hon inte ramlade olyckligt.
Citera
2021-09-12, 11:07
Medlem
santos_devilles avatar
Politiker är alla ett gäng jävla pack, förvånar mig inte alls. Sen att muppen är en sverigedemokrat spelar ju mindre roll, alla är samma skit i botten.

Men det är kul att se Sverigedemokrater i tråden försöka sig på mentala kullerbyttor för att skylla på alla andra än sverigedemokraten själv.

Miljöpartist, Det är medias fel, Aftonbladet är ansvariga, Måste vara en konvertit. Hahaha klassiskt kult beteende.
Citera
2021-09-12, 11:39
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Däremot har jag inte läst det om att sambon gick in i en dörr och dör av det. Visst skulle det kunna hända men det låter ju väldigt sjukt att dö av en sådan sak om hon inte ramlade olyckligt.

"Gå in i en dörr" va bara ett exempel på en typ av klassisk ursäkt för mäns våld mot kvinnor. "Ramlat och slagit i X" är en annan klassiker. Det låter sjukt ja, men en del kommer undan med den typen av grejer. Helge Fossmo har jag tidigare nämnt i tråden, ett annat exempel är Börje i Spånga som styckade och eldade upp delar av sin fru efter att hon "ramlat och slagit i". Ytterligare ett är Möllerskans Aki (ramlat i och drunknat på 1 m djup) som Zaedrews nämnde.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Politiker är alla ett gäng jävla pack, förvånar mig inte alls. Sen att muppen är en sverigedemokrat spelar ju mindre roll, alla är samma skit i botten.

Nej, de är inte alls samma skit i botten, och din dumma attityd är inget annat än ett urskuldande av alla de politiker som faktiskt fattar dåliga beslut.
Citera
2021-09-12, 11:52
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Saxat ur samma instruktionsbok? Han blir nog inte omhäktad i alla fall.

instruktionsbok?
Detta talar för en tydligt åsikt om SD.

Det finns andra åsikter än SDs sympatisörers åsikter!
Citera
2021-09-12, 11:58
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
"Gå in i en dörr" va bara ett exempel på en typ av klassisk ursäkt för mäns våld mot kvinnor. "Ramlat och slagit i X" är en annan klassiker. Det låter sjukt ja, men en del kommer undan med den typen av grejer. Helge Fossmo har jag tidigare nämnt i tråden, ett annat exempel är Börje i Spånga som styckade och eldade upp delar av sin fru efter att hon "ramlat och slagit i". Ytterligare ett är Möllerskans Aki (ramlat i och drunknat på 1 m djup) som Zaedrews nämnde.

Nej, de är inte alls samma skit i botten, och din dumma attityd är inget annat än ett urskuldande av alla de politiker som faktiskt fattar dåliga beslut.

Politiker är skräp, punkt slut. Dom är allt vi vanliga svenskar inte är.
Citera
2021-09-12, 12:05
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Märkligt att det finns så lite information om fallet. Det finns ingen info om en död kvinna från sju härad förutom att den Sverigedemokrat är häktad om misstanke av den lägre graden för mord men jag antar att det är en tidsfråga.

Jag tror att efter Svt-nyheters stormande utgjutelser har eftertankens kranka blekhet infunnit sig i media. Finns inga konkreta bevis, inga stärkta misstankar. Om han släpps fri har de ändå fördärvat hans rykte.
Det som sker nu är ganska vanligt mediabeteende, först öser de på med senstationslöpsedlar sedan tiger de för att inte få kritik eller ännu värre, bli stämda. Men de ber aldrig om ursäkt.
Citera
2021-09-12, 13:19
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Jag tror att efter Svt-nyheters stormande utgjutelser har eftertankens kranka blekhet infunnit sig i media. Finns inga konkreta bevis, inga stärkta misstankar. Om han släpps fri har de ändå fördärvat hans rykte.
Det som sker nu är ganska vanligt mediabeteende, först öser de på med senstationslöpsedlar sedan tiger de för att inte få kritik eller ännu värre, bli stämda. Men de ber aldrig om ursäkt.

Varför tror du att alla media är en hive mind som står i ständig kontakt med varandra? Det finns minst hundra olika anledningar till varför media inte skrivit mer om fallet, och tro mig, att det inte finns konkreta bevis är inget hinder för en rejäl mediastorm. PT är väl helt enkelt inte tillräckligt intressant, eller så kanske den reporter som hade intresserat sig just nu är hen-pappa-ledig och upptagen med surdegsbröd. Det finns inte nödvändigtvis något särskilt "motiv" till varför vissa fall inte blir "stora".

Ytterligare bevis för att den konspiration som SDare vill se inte finns.
Citera
2021-09-12, 13:40
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Varför tror du att alla media är en hive mind som står i ständig kontakt med varandra? Det finns minst hundra olika anledningar till varför media inte skrivit mer om fallet, och tro mig, att det inte finns konkreta bevis är inget hinder för en rejäl mediastorm. PT är väl helt enkelt inte tillräckligt intressant, eller så kanske den reporter som hade intresserat sig just nu är hen-pappa-ledig och upptagen med surdegsbröd. Det finns inte nödvändigtvis något särskilt "motiv" till varför vissa fall inte blir "stora".

Ytterligare bevis för att den konspiration som SDare vill se inte finns.

Viken är konspirationen? Jag förstår inte vad du menar!? När jag talar om medias generella beteendemönster så pratar du om konspiration. Neger

För övrigt är han fortfarande en miljömupp som gjort en total konvertering till Sd. Det inger inget förtroende. Men när det kommer till hans eventuella gärning så tillåter jag mig att reservera mig tills det verkligen finns fakta på bordet.

Vad gäller snutens svepmetoder är jag djupt kritisk till att "anhörigsannolikheten" ska leda till omedelbar häktning. Snuten får
Citera
2021-09-12, 13:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Viken är konspirationen? Jag förstår inte vad du menar!? När jag talar om medias generella beteendemönster så pratar du om konspiration. Neger

För övrigt är han fortfarande en miljömupp som gjort en total konvertering till Sd. Det inger inget förtroende. Men när det kommer till hans eventuella gärning så tillåter jag mig att reservera mig tills det verkligen finns fakta på bordet.

Vad gäller snutens svepmetoder är jag djupt kritisk till att "anhörigsannolikheten" ska leda till omedelbar häktning. Snuten får
Du får nog ge dina face-slaps till åklagaren som är den som begärt PT häktad; gissningsvis beroende på nåt som framkommit vid obduktionen.
Eftersom vi inte känner till grunden till häktningen är det svårt att ha en synpunkt på dess ev. validitet

Bortsett från det, har häktningsframställan/protokoll länkats i tråden? Ber om ursäkt om jag missat detta
Senast redigerad av DreamTwister 2021-09-12 kl. 13:51.
Citera
2021-09-12, 13:51
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:

Kunde inte sagt det bättre själv. Killen är inte dömd för någonting och som vanligt när man nu ruinerat hans karriär håller allting på att ringa ut i sanden. Viktigt är dock att målsäganden och partiet inte låter packet komma undan med vad som förmodligen bottnar i smutskastning.

Vi kommer se mycket mer av sådant här inför valet 2022 och under tiden fortsätter importen av medeltida kaos människor så det står härliga till....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in