2021-09-11, 19:42
Medlem
[quote=VaccinDodar|77221930]
385 inlägg och det ända som diskuteras huruvida MG var miljöpartist eller Sverigedemokrat,
Någon här inne borde väl ha något annat att komma med vad det gäller MG, eller BO.
Citera
2021-09-11, 19:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
Han var aktiv miljöpartist.

Han är med i SD. Kommunordförande och gruppledare i KF.
Citera
2021-09-11, 20:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Han var miljöpartist, vad förstår du inte?

Jag förstår inte ditt påstående att han var miljöpartist. När det misstänkta mordet skedde, vilket är fokus i den här tråden, var han en tung SD-politiker i sin hemkommun.

MGM var (perfekt) SD:are, men MGM har varit (preteritum) miljöpartist. Det senare är något som är fullbordat, avslutat.

Nu tror jag ju inte att det här handlar om att du saknar kunskaper i svensk grammatik (se ovan som en teoretisk bakgrund bara), utan att du försöker implicera att mannen är miljöpartist, vilket han alltså inte är. Även en retard inser att det är oärligt.
Citera
2021-09-11, 20:47
Medlem
SenaSvens avatar
Citat:
Han var aktiv miljöpartist.

Han är sverigedemokrat.
Citera
2021-09-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sen kan man ju hålla i åtanke att det är en enveckas utredningshäktning, något som inte är svårt för åklagaren att få gehör för. Omhäktningsförhandlingen lär indikera om det finns mer substans bakom

Ok, ja då får åklagaren skaffa mer kött på benen vid ev omhäktning.
Citera
2021-09-11, 21:31
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Inte lika ofta och på samma sätt, nej. När det är SD skriker man ut SD i rubrikerna i princip alltid. Annars är det sällan man vill göra sensation av att andra begår brott och vilken partitillhörighet dessa har, ofta skrivs det inte alls. Jag skrev inte alls att det inte gjorts i dessa fall, utan att det var VANLIGT att det inte omnämndes. Jag tror inte ens ni som gnäller nu visste att två sossar DÖMTS för mord i år, det blundar ni såklart för. Skrattretande.

Enligt pressetiska regler ska parti inte nämnas om det inte har en klar koppling mellan parti och brott därtill kan sägas.

Du gör allt för att försvara den misstänkte enbart på grundlag av att han arbetar för SD.
Till och med när det handlar om dina egna så skyller du på vänstern.
Patetiskt.
Citera
2021-09-11, 21:50
Medlem
Religions-Fris avatar
Hans politiska läggning är ganska ointressant i mitt tycke. Tråden handlar om ett mord, inte politik. Jag tycker det räcker med snacket om vilket parti han tillhör eller tillhört.
Citera
2021-09-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ofta brukar det annars vara tvärtom. Alltså att kvinnan hittas död under besynnerliga omständigheter. Polisen tar det säkra före det osäkra och anhåller mannen. Möjligen (oftast inte, tror jag) häktas han med. Efter att rättsläkaren gjort sin undersökning konstateras att brott inte ligger bakom, eller att det åtminstone inte kan styrkas. Misstankarna avskrivs och mannen släpps fri.

I det här fallet har han anhållits först efter några dagar. Rimligen efter det att någon typ av obduktion eller rättsmedicinsk undersökning gjorts. Vad det innebär vet jag inte, men spontant skulle jag säga att det om något talar till mannens nackdel.
Det har inte framkommit i media hur man fann BO död? Om MGM själv ringde ambulans och uppgav att en olycka skett eller om någon annan gjorde upptäckten? Mycket kring detta som verkar skumt.
Citera
2021-09-11, 22:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Det har inte framkommit i media hur man fann BO död? Om MGM själv ringde ambulans och uppgav att en olycka skett eller om någon annan gjorde upptäckten? Mycket kring detta som verkar skumt.

Såvitt jag förstått vet man inte ens vem BO är, även om det spekuleras friskt om det i tråden.
Citera
2021-09-11, 22:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vem är BO?

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Såvitt jag förstått vet man inte ens vem BO är, även om det spekuleras friskt om det i tråden.

Detta har jag också frågat mig.

Är det hustrun? Det hela verkar vara mycket underligt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-09-11 kl. 22:27.
Citera
2021-09-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta har jag också frågat mig.

Är det hustrun? Det hela verkar vara mycket underligt.

Jepp. När en svenne mördas av en svenne då finns inga "läckor". Annat är det när en blatte åker fast.
Citera
2021-09-11, 22:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Jepp. När en svenne mördas av en svenne då finns inga "läckor". Annat är det när en blatte åker fast.

Kan bero på att när det skett en gängskjutning så finns det ofta en drös användare från orten som kommenterar friskt här på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in