2021-09-11, 12:23
Medlem
Har scrollat igenom tråden men den ger mig en lätt huvudvärk.
Är det ingen som vet vem misstänkta BO är? En kvinna har varit död i över en vecka så någon borde ju rimligtvis veta vem hon är vid detta laget?
Citera
2021-09-11, 12:27
Medlem
LegoLazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Nej, det finns ingen källa tidigare i tråden. Du ljuger helt enkelt, som PK-muppar plägar göra.

Det fanns det i går åtminstone så är den inte kvar så har någon tagit bort den. Men du kan väl fortfarande använda en sökmotor själv eller behöver du personlig assistans från din hemkommun?

Jag ska göra det lätt för dig; Verifiera heter företaget.
Citera
2021-09-11, 12:34
Medlem
LegoLazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
MGM är totalt insnöad på elbilar. Det är ett dåligt tecken. Alla rabiata miljöpartister är nämligen insnöade på elbilar.

Vet inte riktigt vad som är problemet här. Är det dåligt med saker som är eldrivna?
Citera
2021-09-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Har scrollat igenom tråden men den ger mig en lätt huvudvärk.
Är det ingen som vet vem misstänkta BO är? En kvinna har varit död i över en vecka så någon borde ju rimligtvis veta vem hon är vid detta laget?

Det ligger väl nära till hands att tro att det är hans fru, eftersom barnen omhändertogs innan han blev häktad.
Citera
2021-09-11, 12:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag upplever att oftast då en man häktas misstänkt för mord inom hemmets fyra väggar, och det inte är uppenbart att det är just mord, så är det heller inte någon som döms för mord.

Nu känner vi ju inte till några detaljer, men utifrån vad som framkommit skulle jag satsa mina pengar på att han släpps fri.

Kan vara så. Minsta graden av misstanke. Msn pockar in honom för man är inte säkra. Kvinnan dog alltså 3/9 så det tog en vecka innan häktning. Troligt då att rättsläkare fått upp en misstanke att det kanske inte var ett naturligt dödsfall. Eller ja onaturligt sett till droger eller annat men då självförvållat i första anblicken.

Förklarar varför det saknas mediauppgifter om själva dödsfallet den 3. Annars skulle det varit rapportering om att tex kvinna hittad död i bostad polis kan inte utesluta brott.
Citera
2021-09-11, 12:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Medan klimatproblemsförnekande sverigedemokrater gärna finansierar islamister genom att för skojs skull köra runt i gigantiska bensinslukande pickuper.

Nää det är miljöpartiet som kör SUV. Isabellas man, diesel Åsa och Peter Eriksson. Du ljuger och bluffar vänder svart till vitt.
Citera
2021-09-11, 12:51
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan vara så. Minsta graden av misstanke. Msn pockar in honom för man är inte säkra. Kvinnan dog alltså 3/9 så det tog en vecka innan häktning. Troligt då att rättsläkare fått upp en misstanke att det kanske inte var ett naturligt dödsfall. Eller ja onaturligt sett till droger eller annat men då självförvållat i första anblicken.

Förklarar varför det saknas mediauppgifter om själva dödsfallet den 3. Annars skulle det varit rapportering om att tex kvinna hittad död i bostad polis kan inte utesluta brott.

Det kan givetvis finnas flera skäl till att det dröjt. Ett kan vara att det inte fanns misstanke initialt. Det finns ju fall där polisen är slarvig, men också exempel på nästan paranoid noggrannhet. Mycket hänger nog på känslan i stunden. I fallet med kvinnan som blev ihjälsparkad av en älg så satt ju mannen häktad under lång tid misstänkt för mord, men vad gäller guldsmeden i Norrtälje så fick ju hans barn närmast trakassera polisen för att få tillstånd en utredning om dödsfallet. Vi kan också minnas legenden Helge Fossmo, som till en början gick fri från misstanke om mord på sin första fru därför att polisen köpte förklaringen om att hon ramlat i badkaret.
Citera
2021-09-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Dina inlägg dryper av projektion; du uppehåller dig vid andras förment blygsamma intelligens medan det blir övertydligt genom hur du själv skriver och uttrycker dig att du är det närmaste en primat som den här tråden kan komma. Anmärker folk ofta på din låga panna och din likaledes låga fattningsförmåga? Jag förstår dem. Sedan låter jag vara osagt huruvida du skriver från en bur på Kolmården eller om du är c:a 10-12 år under Flashbacks åldersgräns, men någotdera måste det vara.

Angående källhänvisning: Det finns en sprillans ny, revolutionerande och allmänt fantastisk tjänst på nätet vid namn ”Google”. För den som vill fördjupa sig i saker som nämns i trådar, gäller på den här sidan år 2000 att man ”googlar” (sprillans nytt och revolutionerande verb). Lata som inte orkar göra det själva får helt enkelt leva vidare i ovisshet. Men för det här enskilda tillfället gör jag ett undantag och postar en länk till DN (artikeln kräver betalvägg, men mätningen nämns även i ingressen som även du torde kunna se — jag utgår att du inte prenumererar på någonting mer sofistikerat än ”Skoternytt”)

Sorry, men du kan inte skita i att källhänvisa med anledningen att "ÄEH MEN SORRY DU FÅR GOOGLA!" Då ger du intrycket att du är dum i huvudet, och det verkar du faktiskt inte vara. (Ja, jag vet att du faktiskt källhänvisade, jag menar argumentet i sig)

Ontopic: Vill poängtera, för de som inte har fattat det än, att det handlar om ett potentiellt mord. Att dra upp huruvida han egentligen är Miljöpartist (Miljömupp är ett jävligt efterblivet ord för övrigt) eller SD-politiker, (Sverigeovän är också ett jävla efterblivet ord för övrigt) vilken bil han kör eller hur liten kuk han, du eller någon annan har, spelar ingen roll. Hans åsikter har ingenting att göra med att han är misstänkt för mord. Är det fel av media att dra upp falangen? Absolut inte. Det är av allmänt intresse. Det är det alltid när en politiker, på en lokal som en nationell nivå, begår ett brott eller är misstänkt för brott.

Att sitta och skrika sig hes över "AA MEN SOSSARNA DÅ!?" eller "AA MEN MODERATERNA DÅ!?" Är efterblivet. De har också fått sina notiser i tidningen, precis som här. Om det är något jag skulle uppskatta att man inte gör, och det är bara min åsikt, är att rättfärdiga potentiella och allvarliga brott för att den misstänkte gärningspersonen röstar på samma parti som en själv.

Oavsett om det är en Sosse, Moderat eller Sverigedemokrat så är det ett misstänkt mord. Det är hemskt att se att vissa nästan rättfärdigar det med "Aja men tre S-politiker har ju mördat" eller "Aja men Centerpedofiler" är hyckleri, för kollar jag in dom trådarna var det helt annat jävla ljud i skällan.
Jag skulle önska att ni gick igång lika mycket nu. "- Hoppas han blir shivad ifall han är skyldig" "- Äckliga jävla horunge".

Nu är jag som sagt partipolitiskt objektiv och varken vänster, höger eller mittemellan så jag skulle uppskatta om jag INTE blir kallad för kommunist, vänstervurmare eller tatar för att jag inte går med i det här jävla Kumbaya-tåget. Kan vi hålla alla våra politiker till samma jävla standard så det här landet kan börja gå åt rätt håll någon jävla gång?
Senast redigerad av n3urochrono 2021-09-11 kl. 13:16.
Citera
2021-09-11, 13:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det kan givetvis finnas flera skäl till att det dröjt. Ett kan vara att det inte fanns misstanke initialt. Det finns ju fall där polisen är slarvig, men också exempel på nästan paranoid noggrannhet. Mycket hänger nog på känslan i stunden. I fallet med kvinnan som blev ihjälsparkad av en älg så satt ju mannen häktad under lång tid misstänkt för mord, men vad gäller guldsmeden i Norrtälje så fick ju hans barn närmast trakassera polisen för att få tillstånd en utredning om dödsfallet. Vi kan också minnas legenden Helge Fossmo, som till en början gick fri från misstanke om mord på sin första fru därför att polisen köpte förklaringen om att hon ramlat i badkaret.

Slarvig eller enkelt inte kompetent nog. Det ser man i de fall du tar upp och kan lägga till där Johanna Möllers käresta.

Där utifrån hur polisen uttalade sig bygger det närmast alltid på "känslan" hos den första patrullen. Är det olycka/sjukdom, självförvållat (överdos/självmord) eller fult spel. Det är bara vid det senare som man drar igång med en större apparat där tekniker och mer erfarna poliser kopplas in. Annars skrivs det av rätt snabbt.

Här kan vi bara gissa så här länge. Kan vara läkare, det kan vara någon polis på egen hand inte fann den ursprungliga rapporten som tillfredsställande etc.

Sedan hur det går. Ja om vi utgår från att det faktiskt var mord men av någon anledning missades i början så är det klart minus sett till att klara upp det. Oavsett om gubben hennes är skyldig eller det är någon annan.
Citera
2021-09-11, 13:25
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegoLazze
Det fanns det i går åtminstone så är den inte kvar så har någon tagit bort den. Men du kan väl fortfarande använda en sökmotor själv eller behöver du personlig assistans från din hemkommun?

Jag ska göra det lätt för dig; Verifiera heter företaget.

Okej, då får väl jag klistra in länken då.
https://www.svd.se/sd-toppar-lista-over-andel-atalade-kandidater

"Verifieras styrelseordförande, Magnus Gröndal, påpekar samtidigt att statistiken som Verifiera tagit fram är trubbig eftersom den inte visar vilka brott som kandidaterna har blivit åtalade och dömda för."

Hur som helst och som sagt: Vem bryr sig? Hade som sagt röstat på HA om vi blev av med blattarna på det sättet.
Citera
2021-09-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3urochrono
Sorry, men du kan inte skita i att källhänvisa med anledningen att "ÄEH MEN SORRY DU FÅR GOOGLA!" Då ger du intrycket att du är dum i huvudet, och det verkar du faktiskt inte vara. (Ja, jag vet att du faktiskt källhänvisade, jag menar argumentet i sig)
Sluta snacka dynga, ditt mästrande jävla kräldjur.

Det kunde inte vara enklare: Jag förutsätter att folk tillämpar generositetsprincipen och antar att jag hänvisar till belagda fakta och inte drar random faktoider ur en crackpipa. Det är ett fullt legitimt antagande eftersom förutsättningarna att lyckas bluffa om en källa som sedan inte existerar är tämligen obefintliga. Om man vill kontrollera, varsågod och googla. Annars, ignorera inlägget.

Uppnosigt slaktavfall som sitter och bjäbbar ”källa? Källa? Källa på det?” som rumpnissar från en annan del av Köping har aldrig varit genuint intresserade av källhänvisningar. Är de intresserade av frågan har de redan kastat sig på Google direkt för att snöpligt bli varse att de hade fel. Först därefter bjäbbar de ”källa? Källa?” för att förhala förnedringen så länge det är möjligt.
Citera
2021-09-11, 13:34
Medlem
TheJackets avatar
Så det är fastslaget att det är miljöpartisten i Patrik som är mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in