2021-09-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Enligt vissa postare rör det sig om en anka.
En lång chatta med politik blandat med diverse grova (pubertala) skämt som man nu lyft ut lagom till nomineringarna.

Den som lever får se.

Var her Bali i puberteten när han chattade eller var han en snart medelålders man som umgicks med barn i puberteten?

Anders Eklund trivdes bäst med att umgås med tonåringar och köra lastbil. Lite som herr Bali fast herr Bali kör inte ens lastbil.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jo, vad? Du lämnar lite till tolkning i ditt svar.
Man är minderårig tills man är 18.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ingen vet om det är Hanif, och ingen våldtäkt har hittills varit frågan om.
Det handlar inte om våldtäkt.
Det handlar om att han bett om nakenbilder av unga tjejer.
Citera
2021-09-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men är det inte uppenbart att de tjejer som det gäller har anmält det till M-ledningen?
Inte utifrån det lilla jag har läst. Det kan lika gärna vara någon annan bitter jävel med nymoralistiska värderingar som fått nys om konversationen och valt att anmäla.
Citera
2021-09-10, 21:19
Medlem
Citat:
Då får jag återigen skicka denna.

Svaret på din fråga är ja, det är en olaglig gärning som faller under brottet utnyttjande av barn för sexuell posering (6 kap. 8 § Brottsbalken). Enligt bestämmelsen döms den, som främjar eller utnyttjar att ett barn under femton år utför eller medverkar i sexuell posering, döms för utnyttjande av barn för sexuell posering till böter eller fängelse i högst två år (6 kap. 8 § första stycket BrB). Detsamma gäller om barnet är mellan 15-18 år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling (6 kap. 8 § andra stycket BrB). Är gärningen att bedömas som grovt döms gärningsmannen till fängelse i lägst sex månader och högst sex år (6 kap. 8 § tredje stycket BrB).

Citat:
Detsamma gäller om barnet är mellan 15-18 år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling

Ska vi bara ignorera denna kvalificering eller vad är din poäng?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Inte utifrån det lilla jag har läst. Det kan lika gärna vara någon annan bitter jävel med nymoralistiska värderingar som fått nys om konversationen och valt att anmäla.
Han har väl skickat dom vi DM:s och då är det väl tjejerna som har inläggen?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Då får jag återigen skicka denna.

Svaret på din fråga är ja, det är en olaglig gärning som faller under brottet utnyttjande av barn för sexuell posering (6 kap. 8 § Brottsbalken). Enligt bestämmelsen döms den, som främjar eller utnyttjar att ett barn under femton år utför eller medverkar i sexuell posering, döms för utnyttjande av barn för sexuell posering till böter eller fängelse i högst två år (6 kap. 8 § första stycket BrB). Detsamma gäller om barnet är mellan 15-18 år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling (6 kap. 8 § andra stycket BrB). Är gärningen att bedömas som grovt döms gärningsmannen till fängelse i lägst sex månader och högst sex år (6 kap. 8 § tredje stycket BrB).

Men snälla, frågan kommer ifrån det här:

https://lawline.se/answers/utnyttjande-av-barn-for-sexuell-posering-1

Hej!Är det lagligt att en man över 18år skrivit på nätet till en minderårig tjej vad för typ av sexuella bilder och videos han vill ha mot pengar?

Har personen betalat för dessa bilder? Då ber jag om ursäkt för att ha missat det.
Citera
Medlem
Frågan man måste ställa sig är..

HUR JÄVLA DUM I HUVUDET är HB om det är han?
En politiker i den positionen som har journalister som bara väntar på att han ska trampa snett.

Att som vuxen man be småtjejer om nakenbilder är INTE normalt..
Jag är 30+, mina vänner likaså..

INGEN av oss skulle någonsin gå efter småtjejer, det visar vilket SMUTS man är som person.
Citera
Medlem
Inte en chans att det är Hanif.
Citera
2021-09-10, 21:21
Medlem
Episkexperts avatar
Att han beter sig som ursprunget dikterar förvånar inte.
Citera
2021-09-10, 21:21
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det handlar inte om våldtäkt.
Det handlar om att han bett om nakenbilder av unga tjejer.

Ja, men frågan var specifikt om HB hade våldtagit någon.
Citera
2021-09-10, 21:22
Medlem
Svenska Morgonbladet har noterat att Hanif Bali inte gjort några Twitterinlägg sedan den 8 september och varit helt tyst på Facebook sedan flera dagar tillbaka. Uppgifterna om det olämpliga beteendet uppdagades via media under gårdagen vilket gör att Balis tystnad kan ses som logiskt utifrån när avslöjandet uppkom. Tittar vi på Balis tidigare kommunikationsmönster på Twitter lägger han vanligtvis upp flertalet tweets dagligen. Det ter sig besynnerligt att han slutar med detta när provvalet nu är en högst aktuell internprocess, där profilering och positionering borde vara högt på hans dagordning. Hanif Bali har inte heller aviserat att han inte haft för avsikt att återkandidera till riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in