2021-09-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
HB verkar ju ha det gemensamt med en majoritet här i tråden att det är ok att sätta på 17-åringar oavsett hur gammal man är själv..

Det är absolut okej enligt svensk lag och rent biologiskt/historiskt har det aldrig varit ett problem. Sen att man kanske har en personlig preferens eller åsikt för vad som är okej är en annan femma, men det är ju bara din åsikt.
Citera
2021-09-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då har dom uppenbarligen ändrat sig sedan den ursprungliga historien, eller är det en annan tjej än den som tidigare varit aktuell, för hon är 17.
Den tjej som varit aktuell tidigare i tråden fyllde 17 i våras, dvs började just i tvåan på gymnasiet. Om det "olämpliga beteendet" ägde rum någon gång under förra året var hon alltså antingen 15 eller 16 vid tillfället.
Citera
2021-09-14, 21:27
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Nä det gör det inte men mitt påstående var rätt generellt, hade varit olagligt för vilket person som helst att ha nakenbilder på en 15-17åring men hade fått spänna på henne bäst han ville.

Vad grundar du det påståendet på?
Citera
2021-09-14, 21:27
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Nej 15 år enl dagens AB

Ja, 15 år. Om det är läxhjälp som är "anklagelsen".

Jag var av uppfattningen att det var hans, för flickan opassande, önskan om utveckla denna läxhjälp till ett slags förhållande av sexuell karaktär som skulle ses som anklagelse, och att detta var "i närtid", alltså förra hösten, då hon var 17 ?
Citera
2021-09-14, 21:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Hur gammal måste man vara för att få vara med i MUF? Var flickan redan med där när hon var 15? Kan MGM ha varit med i MUF samtidigt för de verkar kunna vara ganska gamla när de är med i dessa ungdomsförbund?

Tydligen från att man är 12! Tills man är 30! Småbarn och gubbar är alla ungdomar hos M. Ganska creepy förening det där MUF. Citat: "Medlem i Moderata Ungdomsförbundet kan du bli som är mellan 12 och 30 år." https://moderaterna.membersite.se/Me.../BuyMembership

Så om hon var 15 och MGM var 30 när han började grooma henne kan han ha gjort det inom MUF.
Citera
2021-09-14, 21:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Enligt Aftonbladets uppgifter var det flickan själv som kontaktade en högt uppsatt partiföreträdare och bad om ett möte.
Hjälpte flickan med läxor
Aftonbladet har haft samtal med flera av varandra oberoende personer som har god insyn i fallet. De berättar samstämmiga uppgifter om att kontakten mellan riksdagsmannen och flickan inleddes för att han skulle hjälpa flickan med hennes läxor. Hon var då 15 år gammal.
– Det här utvecklades småningom på hans initiativ till en allt mer sexuell förbindelse där han bad om nakenbilder och sex, säger en uppgiftslämnare med insyn i fallet.
Mötet mellan Moderaterna och flickan skedde enligt Aftonbladets uppgifter i onsdags förra veckan. På mötet deltog högt uppsatta representanter från både Moderaterna och moderata ungdomsförbundet Muf där flickan varit aktiv.
Aftonbladet har under flera dagar sökt samtliga som deltog i mötet men ingen har velat uttala sig.
När man läser de olika artiklarna Aftonbladet, vilket jag nu gjorde motvilligt, så framgår det att läxhjälpen skulle ha varit när flickan var 15, men det han anklagas för nu skulle ha hänt för ett halvår sedan, när hon var 17. Även om Aftonbladet lite försåtligt formulerar sig som om han skulle ha bett om nakenbilder från en 15-åring. Vilket halva tråden verkar ha gått på. Detta får väl ses som bevis på att lingvistiska tricks fungerar rätt bra.

Inte för att det har någon påverkan på själva skuldfrågan. Däremot kan jag tänka mig att OM detta stämmer med läxhjälpen, så tror jag det kan bli mer juridiskt belastande.

Moderaterna bör direkt lägga ut alla relevanta chattloggar, om det nu finns några.
Citera
2021-09-14, 21:30
Han skadar isåfall Partiet, kan han blivit Röd?
Jag menar tänk er Hanif Balle en sen kväll på kontoret, lite sur och små förbannad, kanske i den manliga svåra dolda mensfasen (Ja! Vi män har också våra faser) så sitter han och tuggar på bordskanten, bestämmer sig för att nu djävlar ska han hämnas på alla dessa brats och kostymnissar med fin fasad men inget under rocken.
Så tar han och brakar lös en plan och fettar in skägget så det står som en Sik tar kammen och åker till den lilla tösen utan direkt närvarande föräldrar och knackar sent på natten till hennes sovrumsfönster ” de e HANIFFF!” och då släpper hon inom honom i hennes rosa lekrum medan han yttrar muff muff muff.
Usch det kan inte vara bra det här för Moderaterna, väldigt ondsint svart smurfen har skitit med flit i det blå skåpet.
Citera
2021-09-14, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Mmm, det känns som att man går all in för smutskastningskampanjer nu, det är ju bara ett år kvar till valet. SSU har väl nyligen återigen blivit avslöjade också för att driva trollkonton med syftet att smutskasta två tjejer på kanalen riks som är kopplade till SD om jag fattat det rätt, är lite osäker men jag tyckte att bl.a. Henrik Arnstad nämndes i sammanhanget.

HB är ju populär så han är säkert ett åtråvärt byte för sossemaffian.

Nej nej, det här är en helt hemkokt soppa. Bortsett ifrån att elda på lite på twitter och flashback så gör motståndssidan bäst i att lägga fötterna på soffbordet, avnjuta popcorn och inkassera gratispoäng.

Som jag nämnt tidigare så har den här historian fått ett helt eget liv vilket denna enorma tråden är ett bevis på. Sanningen och vad som verkligen har hänt (om något har hänt) är fullständigt irrelevant - skitsnackspotentialen i det här har blivit enorm.

Moderaterna har gjort ett stort fel dock och det är att låta nyheten skriva sig själv.
Senast redigerad av QARevenge 2021-09-14 kl. 21:38.
Citera
2021-09-14, 21:32
Medlem
Moderaternas näst mest kända politiker efter dvärgUlf visar sig grooma småtjejer en masse medan han har fru och barn. Diskussionen här handlar om huruvida de otaliga tjejerna varit över 18 eller ej och vad lagen säger om det. Flashback är trasigt.
Citera
2021-09-14, 21:33
Medlem
Har Jan Emanuel sagt något?
Citera
2021-09-14, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När man läser de olika artiklarna Aftonbladet, vilket jag nu gjorde motvilligt, så framgår det att läxhjälpen skulle ha varit när flickan var 15, men det han anklagas för nu skulle ha hänt för ett halvår sedan, när hon var 17. Även om Aftonbladet lite försåtligt formulerar sig som om han skulle ha bett om nakenbilder från en 15-åring. Vilket halva tråden verkar ha gått på. Detta får väl ses som bevis på att lingvistiska tricks fungerar rätt bra.

Inte för att det har någon påverkan på själva skuldfrågan. Däremot kan jag tänka mig att OM detta stämmer med läxhjälpen, så tror jag det kan bli mer juridiskt belastande.

Moderaterna bör direkt lägga ut alla relevanta chattloggar, om det nu finns några.

Helt sant, inte sunt att folk får spekulera för mycket, väldigt bra skrivet.
Citera
2021-09-14, 21:35
Medlem
Vad handlade läxan om? Har Hanif Bali eftergymnasial utbildning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in