Citat:
Ursprungligen postat av
OweGbg
Enligt Aftonbladets uppgifter var det flickan själv som kontaktade en högt uppsatt partiföreträdare och bad om ett möte.
Hjälpte flickan med läxor
Aftonbladet har haft samtal med flera av varandra oberoende personer som har god insyn i fallet. De berättar samstämmiga uppgifter om att kontakten mellan riksdagsmannen och flickan inleddes för att han skulle hjälpa flickan med hennes läxor. Hon var då 15 år gammal.
– Det här utvecklades småningom på hans initiativ till en allt mer sexuell förbindelse där han bad om nakenbilder och sex, säger en uppgiftslämnare med insyn i fallet.
Mötet mellan Moderaterna och flickan skedde enligt Aftonbladets uppgifter i onsdags förra veckan. På mötet deltog högt uppsatta representanter från både Moderaterna och moderata ungdomsförbundet Muf där flickan varit aktiv.
Aftonbladet har under flera dagar sökt samtliga som deltog i mötet men ingen har velat uttala sig.
När man läser de olika artiklarna Aftonbladet, vilket jag nu gjorde motvilligt, så framgår det att läxhjälpen skulle ha varit när flickan var 15, men det han anklagas för nu skulle ha hänt för ett halvår sedan, när hon var 17. Även om Aftonbladet lite försåtligt formulerar sig som om han skulle ha bett om nakenbilder från en 15-åring. Vilket halva tråden verkar ha gått på. Detta får väl ses som bevis på att lingvistiska tricks fungerar rätt bra.
Inte för att det har någon påverkan på själva skuldfrågan. Däremot kan jag tänka mig att OM detta stämmer med läxhjälpen, så tror jag det kan bli mer juridiskt belastande.
Moderaterna bör direkt lägga ut alla relevanta chattloggar, om det nu finns några.