Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-11, 19:48
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Men nu så erkänner ju inte jag svensk lag, så hon har inte begått någon kriminell handling i mina ögon.

Bara ytterst svagsinta personer tillåter sig domineras av ett så trasigt och klandervärt land som Sverige. Svensk lagstiftning och rättsväsende är ett skämt.

Åklagaren i fallet borde gripas för ekonomisk terrorism.

Den juridiska verkligheten tar inte hänsyn till dina åsikter om den. Sorry.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GameOvereem
HB är högerextrem och måste ut ur M till varje pris. Passar inte in i globalistägda mellanmjölkspartiet.

Fast då är det väl bättre att han representerar ett högerextremt parti?
Citera
Medlem
Citat:
Moderatmannen var huvudnyheten på rapport igår på SVT, men det kanske dör ut snabbt ändå.
Det räcker för att döda provvalet
Citera
2021-09-11, 19:49
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt uppgifter i tråden skulle hon vara 23 idag. I så fall hände det för sex år sedan.
Men ingen vet ännu vem hon är och hur gammal hon är idag.
Det är bara utkastade uppgifter här i tråden.
Du är väl inte så naiv att du tror på dessa innan du får fakta?
Citera
2021-09-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Den juridiska verkligheten tar inte hänsyn till dina åsikter om den. Sorry.

Mina åsikter påverkas inte heller av det svenska rättsväsendet, så sorry.

I en demokrati så tar den juridiska verkligheten hänsyn till folkets vilja. Du vet demokrati?
Senast redigerad av ViscaCatalunya69 2021-09-11 kl. 19:52.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Återigen brukar Ockhams rakkniv och ren logik alltid ha rätt.

Om "inte närtid" hade varit förra månaden eller förra året så hade Expressen och Aftonbladets redaktioner jobbat för högtryck just nu och spottat ut olika "avslöjanden" var fjärde timme

Du får ju såklart tro det. En annan möjlighet är att Exp och AF faktiskt inte vet exakt när det hände iheller.
Senast redigerad av AlabamaHotcakes 2021-09-11 kl. 19:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det räcker för att döda provvalet

Det betvivlar jag inte
Citera
2021-09-11, 19:53
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Mina åsikter påverkas inte heller av det svenska rättsväsendet, så sorry.

Faktum kvarstår att Ebba erkänt ett brott. Det går tyvärr inte att komma ifrån.
Citera
2021-09-11, 19:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men ingen vet ännu vem hon är och hur gammal hon är idag. Det är bara utkastade uppgifter här i tråden. Du är väl inte så naiv att du tror på dessa innan du får fakta?

En del som påstått sig veta har varit mer trovärdiga (på grund av andra uppgifter), andra inte. Jag håller det inte för osannolikt att det stämmer. Om det hela skett i närtid skulle HB (om det var han) inte ha blånekat för Aftonbladet. En SMS-konversation för sex år sedan kan vara svårare att komma ihåg.
Citera
2021-09-11, 19:56
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
En del som påstått sig veta har varit mer trovärdiga (på grund av andra uppgifter), andra inte. Jag håller det inte för osannolikt att det stämmer. Om det hela skett i närtid skulle HB (om det var han) inte ha blånekat för Aftonbladet. En SMS-konversation för sex år sedan kan vara svårare att komma ihåg.

Nja, oavsett vad som skett är det inte ovanligt för en "anklagad" att neka. Allt annat som sägs kan användas emot en etc etc
Citera
2021-09-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Du får ju såklart tro det. En annan möjlighet är att Exp och AF faktiskt inte vet exakt när det hände iheller.

I så fall är de betydligt sämre journalister än t o m jag trodde.

Det är ju punkt 1 på listan över att kontrollera fakta från minst två oberoende källor

Fast sådana journalistiska regler gäller väl inte längre i Sverige

Förr fick man inte godkänt att publicera från ansvarig utgivare utan källkontroll
Citera
2021-09-11, 19:57
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Trovärdigheten är på Flashback är inte det minsta trovärdig hos någon varken från dig eller mig eller nån annan när det gäller spekulationer och det gäller alla trådar.
Hela Flashback bygger ju på att få spekulera om saker och ting utan att behöva vara fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in