Citat:
Ursprungligen postat av
Youngling
Ursäkta lång text. Jag kan eventuellt tänka mig att rösta på partiet i nästa val och undrar därför en del om generella åsikter hos dess väljare.
1 Accepterar du/ni som Sverigedemokrat att människan är en primat och därmed en apa?
2 Finns någon SD-röstare här på FB som inte har otroligt ointelligenta åsikter om folk p.g.a etnicitet eller hudfärg och inte vill stoppa all invandring från mena-länder?
3 Skulle du låta din son eller dotter vara tillsammans med en mörkhyad?
Jag röstade SD då det kändes att det bara var två partier som stod för det dem tycker och inte vänder kappan efter vinden, SD och V.
1. Ja, människor är väl en primat vad jag kan minnas, men jag skulle inte kalla oss apor. Anledningen är för att vi har ett utvecklat språk, "förstår" vetenskap, skapar samhällen, "förstår" konst mm mm.
2. Det är inte hudfärgen som avgör, men jag ogillar många grejer med visa religioner/kulturer som inte hör hemma i Sverige tex klan, heder tänket, dödar kvinnor för dem visar håret, har blivit våldtagna eller har en svensk pojkvän mm mm. För att inte tala om alla bidrag som dem gladligen, oförsynt tar emot utan att ens har en tanke på att betala tillbaka till samhället.
3. Jag skulle väl inte mörda min dotter, det är skillnad. Men jag skulle ogilla om han skulle börja domdera henne, inte låta henne vara fri och låta henne vara kedjad vid spisen. En adopterad (eller "försvenskad" mörkhyad är väl inga problem för mig).