• 1
  • 2
2021-09-09, 08:32
Medlem
Ursäkta lång text. Jag kan eventuellt tänka mig att rösta på partiet i nästa val och undrar därför en del om generella åsikter hos dess väljare.

1 Accepterar du/ni som Sverigedemokrat att människan är en primat och därmed en apa?

2 Finns någon SD-röstare här på FB som inte har otroligt ointelligenta åsikter om folk p.g.a etnicitet eller hudfärg och inte vill stoppa all invandring från mena-länder?

3 Skulle du låta din son eller dotter vara tillsammans med en mörkhyad?
Citera
2021-09-09, 08:37
Varför bryr du dig om vad andra tycker? Rösta efter vad DU vill se för förändringar i samhället.
Citera
2021-09-09, 08:43
Medlem
Vad spelar partiets väljares åsikter för roll egentligen? Det är väl ett partis politik som borde avgöra om man lägger sin röst på partiet eller inte, kan jag tycka.

Själv är jag mest nyfiken på vad specifikt som gör att TS överväger att rösta på SD. Är det för politikens skull, eller för att få nya vänner?
Citera
2021-09-09, 08:47
Bannlyst
Sverigedemokrater är ju inte etno-nationalster. Även fast många är det egentligen. Men jag menar ideologen Mattias Karlsson blev väl ihop med en indier med en mörk hy? Visserligen arier. Sen kan man fråga sig om det representativt för SD-väljare? Men visst om du är hygglig så får du komma med här. Men inte får många högst typ 3 procent. Vi måste hålla Sverige intakt och inte gå med i nån kalergi-plan eller vad nu Rotchilds höll på med.

Och det är skillnad på vilket land och folk invandrarna är. Men vi önskar alla folk i världen lycka. Adopterade är en helt annan femma. Dom tar vi hand om.
Citera
2021-09-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Ursäkta lång text. Jag kan eventuellt tänka mig att rösta på partiet i nästa val och undrar därför en del om generella åsikter hos dess väljare.

1 Accepterar du/ni som Sverigedemokrat att människan är en primat och därmed en apa?

2 Finns någon SD-röstare här på FB som inte har otroligt ointelligenta åsikter om folk p.g.a etnicitet eller hudfärg och inte vill stoppa all invandring från mena-länder?

Du ska alltså inhämta synpunkter här på den allmänna åsikten hos personer som röstar på SD och utifrån detta, eventuellt rösta på SD och så tycker du i fråga två (2) att det finns otroligt ointelligenta personer?
Citera
2021-09-09, 08:53
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:

Vad har dessa två med varandra att göra??
Man är verkligen inte automatiskt rasist bara för att man vill stoppa all invandring från MENA.
Citera
2021-09-09, 08:57
Medlem
Citat:

Det beror på vad du menar med apor, termen har ju ändrat betydelse med åren. Är det Anthropoidea du syftar på?

Jag tror att Sverige behöver en paus vad gäller invandring generellt. I synnerhet har asylinvandringen varit en total katastrof. Du ställer dock flera frågor samtidigt där så det är svårt att avgöra vad du menar.
Citera
2021-09-09, 09:00
Medlem
SkuttCobains avatar
Citat:

Jag röstade SD då det kändes att det bara var två partier som stod för det dem tycker och inte vänder kappan efter vinden, SD och V.

1. Ja, människor är väl en primat vad jag kan minnas, men jag skulle inte kalla oss apor. Anledningen är för att vi har ett utvecklat språk, "förstår" vetenskap, skapar samhällen, "förstår" konst mm mm.

2. Det är inte hudfärgen som avgör, men jag ogillar många grejer med visa religioner/kulturer som inte hör hemma i Sverige tex klan, heder tänket, dödar kvinnor för dem visar håret, har blivit våldtagna eller har en svensk pojkvän mm mm. För att inte tala om alla bidrag som dem gladligen, oförsynt tar emot utan att ens har en tanke på att betala tillbaka till samhället.

3. Jag skulle väl inte mörda min dotter, det är skillnad. Men jag skulle ogilla om han skulle börja domdera henne, inte låta henne vara fri och låta henne vara kedjad vid spisen. En adopterad (eller "försvenskad" mörkhyad är väl inga problem för mig).
Citera
2021-09-09, 09:39
Medlem
Citat:

svaren som kommer att komma här kommer knappast vara något du har nytta av när du skall avgöra om du röstar. Läs istället på samtliga partiers partiprogram om du orkar, så kan du efter det ta ställning till saker korrekt. Därefter kan du som extra krydda lägga till o se om samhället ser ut som du önskar, och vilka partier som orsakat att samhället idag ser ut som det gör
Citera
2021-09-09, 09:48
Citat:

1 ja vi har utvecklas genom evolution i olika stadier ett av dem var vi nog väldigt likt apor

2 suck när ska folk fatta att de flesta sd skiter fullständigt i hudfärg på personer. Bryr mig om beteende och agerande. Har inget emot alls personer med mörk hy.

Har inget emot personer från något specifikt land eller religon. Har emot personer som
Beter sig idiotiskt och det kan vem som helst från vart som helst göra.

Men samtidigt kan vi inte ta en hundratusentals människor . Med låg eller ingen utbildning ge dem massa i bidrag. När tyvärr många av dem ej kommer i arbete och tyvärr vissa av dem är kriminella. Vi måste våga sparka ut fler oönskade individer som inte gör någon nytta i samhället.

3 har dejtat 4 afrikanskor och 1 grek så min son ( om jag någonsin skulle få
Barn ) får dejta vem han vill även en annan kille om han så önskar. Han får t.o.m. byta kön om han så önskar.
Senast redigerad av Captinhero 2021-09-09 kl. 10:06.
Citera
2021-09-09, 10:25
Medlem
darksecrets avatar
Jag är Svensk, SD:are och min flickvän är från Irak. Jag skiter fullständigt i etnicitet, utan jag röstar på SD för att jag vill behålla den Svenska kulturen och inte omvandla Sverige till ett skitland. Ut med smutset och ni skötsamma invandrare får gärna vara kvar.
De flesta SD:are är inte rasister som media och annat vill få dig att tro, utan värnar bara om sitt land.
Senast redigerad av darksecret 2021-09-09 kl. 10:27.
Citera
2021-09-09, 10:31
Medlem
Citat:

1. Alla är meningslösa organismer. Alla djur, träd, vatten, materia osv.
2. Färg och ursprung är ointressant. HedersKultur, extremism och grupper med dåliga åsikter som brukar våld, är inget att värdera.
3. Man får va ihop med vem man vill.

Det grundläggande är att vård, skola och äldreomsorgen fungerar. Bidrag ska inte utnyttjas.

Utvisa brottslingar. Gör man rätt för sig får man stanna. Inga straffrabatter.

Du verkar ha fördomar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in