• 8
  • 9
2021-09-10, 19:46
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Så sant som det är sagt. Man häpnar över nivån i tråden! "Överklass" eller vad ni nu kallar det är inte per definition något positivt, alls. Framgång är och har alltid varit att själv skapa den med de resurser man har, vare sig det handlar om att förverkliga en gammal dröm om en liten restaurang i kvarteret eller pilot. Framgång ligger i betraktarens ögon. Att enbart mäta framgång och pengar med överklass är bara naivt och trångsynt. Jag känner många i "överklassen" och jag skulle inte byta med dom för allt i världen, och då menar jag inte bara pengarna..

Håller med dig till 100%. Jag själv skulle inte vilja födas med "silverskeden" i munnen och inte fan skulle jag vilja byta med "överklassen" heller för den delen. Tror dom är mindre lyckliga. Jag kämpar hellre till det som jag vill ha, även om det är litet eller stort. Idag sitter jag med ett hus som är betalt inga lån eller skulder överhuvudtaget.
Självklart har fått kämpa för att komma dit jag är idag men jag har gjort det själv utan någons hjälp.
Citera
2021-09-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Håller med dig till 100%. Jag själv skulle inte vilja födas med "silverskeden" i munnen och inte fan skulle jag vilja byta med "överklassen" heller för den delen. Tror dom är mindre lyckliga. Jag kämpar hellre till det som jag vill ha, även om det är litet eller stort. Idag sitter jag med ett hus som är betalt inga lån eller skulder överhuvudtaget.
Självklart har fått kämpa för att komma dit jag är idag men jag har gjort det själv utan någons hjälp.
Längst kommer man med vanligt sunt förnuft, empati och ett tryggt jobb man trivs med.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in