Citat:
Ursprungligen postat av
fummelpummel
Ja men sluta var en sådan egoist och tänk i större perspektiv. Ska du jaga smulor och känna dig rik medans du har huggit din broder i ryggen för dom där smulorna. Och dom där smulorna kommer från den där med 20,000 miljoner på kontot. Det är ju som att vända barn emot varandra och sedan njuta över hur dom slåss över resurserna. Brödet på bordet eller uppmärksamheten ifrån föräldrarna. Det är ju förfan psykopatisk nivå på det hela. Och folk fattar inte att dom är utsatta för detta i en mycket större skala. På nationell nivå.
Men folk är småsinta idioter så dom sätter sina känslor (egoism) i det främsta rummet och sedan agerar och argumenterar dom utifrån det.
Dom kan t.ex använda röstsedeln som någon jävla biljett till att dom själva ska få ett bättre liv, sanktionerat av staten. T.ex skattelättnader för dom som har lite mer pengar än dom andra. Över en viss nivå, som låt oss säga för dig tycks verka vara jättemycket pengar!.
Titta på hur det här landet ser ut. Alla har slitit och dragit i det där för att tillskansa sig själva så det vart inget kvar och nu står det 3 miljoner snabbförökande svartskallar inne i våra landområden och dom kan med lätthet ta över det här landet på 50 år bara genom att knulla med varandra. Vilket dom kommer att göra också.
Det är som ett återkommande tema, den där jävla egoismen. Vilken akilleshäl det där är för mänskligheten, för en enskild nation. Och folk kan inte ens utröna vad som är vad för dom ser saker och ting ur helt fel perspektiv. Som det där med klasskillnader, som om det fanns olika klasser i samhället. Det är en chimär, en illusion. Den enda skillnaden som finns är dom som har och dom som inte har.
Dom som har klarar sig alltid, dom som inte har får alltid stryka på foten. Har du lite mer än den som har minst ja då klarar du dig lite längre men det är bara en tidsfråga innan du själv kläms åt. Och man behöver bara dra den där slidern på den där skalan för att uppnå detta. Eller öka temperaturen om du gillar den metaforen bättre. Det som skadar en fattig först kommer att skada dig också bara kraften är tillräcklig och långvarig nog att nå dig. Men den kommer att nå dig var så säker på det. Men folks synsätt skiljer sig, dom tycker på fullaste allvar att det där är alla andras problem och inte deras eget för det är inte deras hus som brinner ner först. För dom bor i slutet av gatan. Istället för att hjälpa den första där huset brinner och sedan lösa brandfråga för gott så rår man om sitt eget bara. Sköt dig själv och skit i andra. 8 miljarder människor.
Dom där psykopaterna som sitter ovanpå oss och styr över oss måste garva läppen av sig var enda jävla dag. Jag kan inte tänka mig något annat.
Och nej jag tänker inte gräva fram källor på det här, du får antingen bara förstå vad jag säger eller slå ifrån dig per automatik. Valet är ditt och jag är icket brydd.
Ett fantastiskt och insiktsfullt inlägg som uppenbarligen flög långt över huvudet på vissa. Det du beskriver är exakt vad Sverige är. Ett före detta industri- och välfärdsamhälle i avveckling genom finansialisering (bostadsmarknaden är paradexemplet, men även på t.ex. kommunerna lassar man på skulder till privata, ofta utländska finansinsitut). Sverige har sedan länge slutat vara en nation (långt innan massinvandringen vill jag påstå, t.om. kanske innan 1900-talet) och blev istället enbart en ekonomisk zon.
Men det är nu en ständigt krympande kaka som de legendariskt tröga, alltjämt arroganta svenskarna fotsätter att slåss om, utan att begripa vad de egentligen sysslar med eller om det finns några alternativ. Detta medan överheten skrattar åt dem, och dessutom bjuder in hundratusentals invandrare av den allra sämsta kalibern årligen som ska programmera skräpapplikationer på Ericsson, städa toaletter och köra runt hämtmat etc., men också pressa ner dumsvenskarnas löner och tvinga dem att lägga allt högre andel av sin inkomst på att skuldsätta sig för en bostäder i än så länge oförstörda områden.
Efter en exceptionell period under 50- till 80-talen (i princip enbart tack vare att resten av den industriella världen var sönderbombad efter andra världskriget, och därtill skadat och skuldsatt efter det första) återgår Sverige nu till sitt naturliga tillstånd som statarsamhälle och oligarki, på vissa sätt till och med värre än USA. Se till att njuta av detta, ni som väljer att stanna i detta nya (gamla) Sverige.
Låt mig också tillägga att genom sin extrema egoism och individualism, avsaknad av varje form av familj- och raskänsla, missunsamhet mot sina s.k. landsmän och gnidenhet är det svenska folket
minst lika skyldiga till sitt öde som de eliter som utnyttar dem. Invandarna, trots sin kanske lägre intelligens eller vad det nu kan vara, är det här landets rättmätiga arvtagare.
Till TS skulle jag rekommendera att försöka uppnå ekonomiskt obeoroende i något annat land (överklass kommer du som andra påpekat inte bli bara sådär).