• 1
  • 2
2021-09-08, 23:39
Medlem
johnthedickholmess avatar
Finns det någon kemist som gjort en kemisk variant på alkoholmolekylen? Typ som en smart drug som är snarlik alkohol?
Citera
2021-09-08, 23:46
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Alkohol är ingen jävla smart drug.

Dock är GHB snartlikt alkohol. Även benso. Så är väl det du har att gå på.

Älskar GHB och benso, alkohol not so much.

Benso brukar kallas torr alkohol.
Citera
2021-09-08, 23:50
Medlem
Alla droger som påverkar gaba-receptorer borde ge liknande effekt som alkohol. Som personen innan mig skrev så är benzo lite av torrfylla.
Citera
2021-09-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Alla droger som påverkar gaba-receptorer borde ge liknande effekt som alkohol. Som personen innan mig skrev så är benzo lite av torrfylla.

Jo men det uppfinns ju hela tiden syntetiska droger som skall vara likt The real stuff. Det jag menar med smart drugs. Sådant som tex Spice som skall vara likt syntetisk röka. Smart drugs är ju lagliga ett tag innan de narkotikaklassas.

De ändrar ju ofta bara något liten grej i molekylen. Så min fråga är om någon tagit fram syntetisk alkohol. Benzo är ju likt men inte uppåt och party.
Citera
2021-09-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jo men det uppfinns ju hela tiden syntetiska droger som skall vara likt The real stuff. Det jag menar med smart drugs. Sådant som tex Spice som skall vara likt syntetisk röka. Smart drugs är ju lagliga ett tag innan de narkotikaklassas.

De ändrar ju ofta bara något liten grej i molekylen. Så min fråga är om någon tagit fram syntetisk alkohol. Benzo är ju likt men inte uppåt och party.
Du tänker på forskningskemikalier, eller research chemicals på engelska. Rekommenderar att du besöker r/researchchemicals om du vill lära dig mer, där finner du mängder av galna "forskare".
Citera
2021-09-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Finns det någon kemist som gjort en kemisk variant på alkoholmolekylen? Typ som en smart drug som är snarlik alkohol?

Kanske inte en RC-drog direkt, men låter ju helt klart som att det är lyrica du letar efter.
Annars, Phenibut om du vill ha något som inte syns på tester. Bägge drogerna gör dig betydligt klarare än på alkohol, men är ändå snarlika. Särskilt Lyrica/Pregabalin.

Men, varför letar du en smart drug/rc-drog som är lik den lagliga, relativt tråkiga drogen alkohol?
Citera
2021-09-09, 15:59
Medlem
Muppetys avatar
Klometiazol ges ibland för alkoholabstinens. Har testat en gång men fick bara en massa stickningar i näsan. Går under namnet Heminevrin i Sverige. Det är dock narkotikaklassat.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Klometiazol

Annars, som sagts, GHB påminner om alkohol.
Citera
2021-09-12, 14:18
Medlem
Bluepants avatar
Phenibut låter som det du söker
Citera
2021-09-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Kanske inte en RC-drog direkt, men låter ju helt klart som att det är lyrica du letar efter.
Annars, Phenibut om du vill ha något som inte syns på tester. Bägge drogerna gör dig betydligt klarare än på alkohol, men är ändå snarlika. Särskilt Lyrica/Pregabalin.

Men, varför letar du en smart drug/rc-drog som är lik den lagliga, relativt tråkiga drogen alkohol?

tycker det är svårt att dosera alkohol. skulle vilja kunna ta ett piller och veta jag får i mig max 1 promille. att man inte kan bli mer påverkad än så.
Citera
2021-09-12, 15:14
Medlem
Sobril.
Citera
2021-09-13, 16:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Som andra har skrivit i tråden GHB, bensodiazepiner och lyrica och annat som påverkar gaba-receptorer na. Men sedan förstår jag inte vad poängen med det som TS letar efter någon slags syntetisk alkohol, så länge alkohol är lagligt är det ju bara köpa alkohol eller hålla på med hembränning. Sedan finns ju T-sprit och handsprit som också går att dricka.
Citera
2021-09-13, 18:05
Medlem
BalleAnkas avatar
Metanol.

Se upp med biverkningarna bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto