2021-09-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Det är inte irriation, det är rättrådig indignering—vilket är oerhört Alfa. Rättrådig indignering är att se någonting som går emot rättrådigheten samt ta till vrede för att kunna se till att rättrådigheten lyder. Det är ett uttryck av integrerad aggressivitet, medans irriation är endast ett uttryck av att vara en beta-hanne som inte vet vad han ska göra av sin ilska eller sitt ego.

Vers 29 är inte en krigsförklaring, Gud har inte förklarat Krig mot sin egen skapelse. Utan det handlar om att de som säger nej till Gud kommer lida av det faktumet. Inte för att han är en godtycklig och lättkränkt Gud, utan för att de säger nej till det högsta Goda och vänder sig mot det.

Du har rätt i att jag brister i att erkänna mina synder, det är därför jag är extra noga med att be Fader vår varje morgon och kväll samt Jesubönen (Jesus Kristus förbarma dig över mig en syndare) under dagens gång för att aldrig glömma mina synder. Jag vill tacka dig för denna påminnelse om hur ofta jag glömmer detta, hur ofta jag tror att jag är ren, hur ofta jag gör mig själv till Gud. Hur ofta jag känner mig färdig, perfekt... När jag glömmer mina synder hamnar jag där direkt, och innan jag fann Gud hade jag inget alternativ annat än att stanna därnere. Jag behövde titta upp och se vad som fanns ovan mig och se hur mycket smuts som fanns på mig jämfört med det där uppe.
Rättmätig vrede är vad du vill säga. En annan Alfa egenskap är att kunna säga mycket med få ord. Inte din starkaste sida.

Gud har inte förklarat krig? Det gjorde han för länge sedan.

The Lord said unto my Lord, Sit thou at my right hand, until I make thine enemies thy footstool. Ps 110:1

Dina fiender, alltså Sonens fiender.

Du har inte heller fattat vad Jesus menade med orden:

Det är inte det som kommer in i munnen som gör människan oren. Men det som går ut ur munnen, det gör människan oren.« Matt 15

Du vet inte vad smuts är för Gud, lögnare.
Citera
2021-09-11, 18:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Rättmätig vrede är vad du vill säga. En annan Alfa egenskap är att kunna säga mycket med få ord. Inte din starkaste sida.

Gud har inte förklarat krig? Det gjorde han för länge sedan.

The Lord said unto my Lord, Sit thou at my right hand, until I make thine enemies thy footstool. Ps 110:1

Dina fiender, alltså Sonens fiender.

Du har inte heller fattat vad Jesus menade med orden:

Det är inte det som kommer in i munnen som gör människan oren. Men det som går ut ur munnen, det gör människan oren.« Matt 15

Du vet inte vad smuts är för Gud, lögnare.
Intressant att Paulus sysslade en hel del med skvaller i sina brev. Det gjorde aldrig Jesus. Se på den frukt som kommer från dig! Den påminner inte ens om en god frukt. De aggressioner som kommer från dig orenar ditt hjärta.
Citera
2021-09-11, 19:12
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Ni som sprider new age propaganda vägrar att acceptera sanningen och istället söker er till myter och falska läror. Att hjärntvätta sig med yoga och falska doktriner som lovar en bred och enkel väg, slutar inte bra.

"Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror."
1.Tim.4:1-2

"Ty det skall komma en tid då människor inte längre skall stå ut med den sunda läran, utan efter sina egna begär skall de samla åt sig mängder av lärare, allteftersom det kliar dem i öronen. De vägrar att lyssna till sanningen och vänder sig till myter."
2.Tim. 3-4

Se där ja.

https://m.youtube.com/watch?v=LDnu0giUS00
Citera
2021-09-11, 19:31
Medlem
Dempa19s avatar
Citat:

Nej, det har du rätt i det, det är jag ytterst dålig på. Nästan alla mina vänner har kommenterat på det: du, Dempa19, är inte bra på att fatta dig kort, brukar de säga och skaka på huvudet med ett leende. Du använder alltid många ord när du vill förmedla något och det är ofta för att du vill förmedla allting som råkar flyga in i huvudet på dig när du ska berätta något för oss, oavsett ifall det blir effektivt eller inte och ibland till och med oavsett huruvida det är relevant eller inte. Dessutom har vissa av de kommenterat att det verkar som att jag vill framstå som överdrivet fyndig i mina formuleringar. Ibland på ett sådant vis att jag lite mellan raderna plockar isär, och diskret förödmjukar, den som jag talar eller skriver om. Vilket har fått en av mina vänner att föreslå för mig att bli litteraturkritiker på grund av mina enorma kunskaper inom skönlitteratur, stora förståelse samt stora intresse för det—men framför allt på grund av min ovannämnda mästerliga förmåga att formulera mig syrligt; att nonchalant och oberört förödmjuka den jag skriver om, vilket jag endast får möjlighet att göra på grund av hans eller hennes egen bristande ödmjukhet.
En gång hände detta genom att jag stött på en man som trodde att han slutgiltigt förstått Bibelns ord och kunde med en redig attityd tillrättavisa alla som inte höll med honom i hans tolkning. Hans självförtroende skulle varit vida imponerande och oerhört Alfa, om det hade kunnat finna stöd i verkligheten. Dock eftersom Bibeln är en bok man aldrig kan få en sann slutgiltig tolkning av, så var detta självförtroende och denna attityd varken imponerande eller respektingivande, utan framstod mest som löjlig och fånig.—Just den här sortens utstick brukar mina vänner kommentera om att jag gör då och då, vilket många av de finner kryddar upp samtalen och det jag säger. Dock är det grundläggande matlagningskonst att en maträtt inte kan bestå av endast krydda, så jag ska tillbaka till kärnan av vad jag ville ha sagt.
Vilket är att på punkten att vara kortfattad misslyckas jag i att vara Alfa, det finns andra punkter där jag lyckas bättre i att vara Alfa, men det är jag inte lika intresserad i att gå in på. Utan jag vill istället fokusera på att jag inte är Alfa och kan nämna några fler sätt jag inte är det på (av anonymitetsskäl vill jag inte nämna för många av dem): jag är väldigt rätt för smärta, jag tål inte att vara utan stimuli, jag är hyperaktiv, jag har väldigt svårt för att fokusera eller ens acceptera den mörka sidan av tillvaron…
Min kropp är fylld av Beta-blod; synden rinner i mina vener—vilket är varför jag behöver Jesus; jag behöver hans kärlek och hans förbarmande. Likt hur en sjukling behöver en läkare, behöver jag Jesus, likt hur en elev behöver sin mästare, behöver jag Jesus—annars kommer jag endast vara en ynklig Beta-hanne, som pladdrar på och pladdrar på.—Men, när jag får hjälp av den sanna och levande Guden kan mina långa utläggningar bli annat än pladder, utan de kan då bli något äkta. Ibland lyckas jag även med hans hjälp fatta mig kort, men det är sällan, så mycket har jag inte kunnat omfamna honom än.
Citera
2021-09-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Intressant att Paulus sysslade en hel del med skvaller i sina brev. Det gjorde aldrig Jesus. Se på den frukt som kommer från dig! Den påminner inte ens om en god frukt. De aggressioner som kommer från dig orenar ditt hjärta.
Har du några konkreta exempel på skvaller från Paulus?

Så jag är aggressiv när jag tillrättavisar lögnare? Har du något konkret exempel eller gillar du bara inte tillrättavisning som den hycklare du är?
Citera
2021-09-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dempa19
Nej, det har du rätt i det, det är jag ytterst dålig på. Nästan alla mina vänner har kommenterat på det: du, Dempa19, är inte bra på att fatta dig kort, brukar de säga och skaka på huvudet med ett leende. Du använder alltid många ord när du vill förmedla något och det är ofta för att du vill förmedla allting som råkar flyga in i huvudet på dig när du ska berätta något för oss, oavsett ifall det blir effektivt eller inte och ibland till och med oavsett huruvida det är relevant eller inte. Dessutom har vissa av de kommenterat att det verkar som att jag vill framstå som överdrivet fyndig i mina formuleringar. Ibland på ett sådant vis att jag lite mellan raderna plockar isär, och diskret förödmjukar, den som jag talar eller skriver om. Vilket har fått en av mina vänner att föreslå för mig att bli litteraturkritiker på grund av mina enorma kunskaper inom skönlitteratur, stora förståelse samt stora intresse för det—men framför allt på grund av min ovannämnda mästerliga förmåga att formulera mig syrligt; att nonchalant och oberört förödmjuka den jag skriver om, vilket jag endast får möjlighet att göra på grund av hans eller hennes egen bristande ödmjukhet.
En gång hände detta genom att jag stött på en man som trodde att han slutgiltigt förstått Bibelns ord och kunde med en redig attityd tillrättavisa alla som inte höll med honom i hans tolkning. Hans självförtroende skulle varit vida imponerande och oerhört Alfa, om det hade kunnat finna stöd i verkligheten. Dock eftersom Bibeln är en bok man aldrig kan få en sann slutgiltig tolkning av, så var detta självförtroende och denna attityd varken imponerande eller respektingivande, utan framstod mest som löjlig och fånig.—Just den här sortens utstick brukar mina vänner kommentera om att jag gör då och då, vilket många av de finner kryddar upp samtalen och det jag säger. Dock är det grundläggande matlagningskonst att en maträtt inte kan bestå av endast krydda, så jag ska tillbaka till kärnan av vad jag ville ha sagt.
Vilket är att på punkten att vara kortfattad misslyckas jag i att vara Alfa, det finns andra punkter där jag lyckas bättre i att vara Alfa, men det är jag inte lika intresserad i att gå in på. Utan jag vill istället fokusera på att jag inte är Alfa och kan nämna några fler sätt jag inte är det på (av anonymitetsskäl vill jag inte nämna för många av dem): jag är väldigt rätt för smärta, jag tål inte att vara utan stimuli, jag är hyperaktiv, jag har väldigt svårt för att fokusera eller ens acceptera den mörka sidan av tillvaron…
Min kropp är fylld av Beta-blod; synden rinner i mina vener—vilket är varför jag behöver Jesus; jag behöver hans kärlek och hans förbarmande. Likt hur en sjukling behöver en läkare, behöver jag Jesus, likt hur en elev behöver sin mästare, behöver jag Jesus—annars kommer jag endast vara en ynklig Beta-hanne, som pladdrar på och pladdrar på.—Men, när jag får hjälp av den sanna och levande Guden kan mina långa utläggningar bli annat än pladder, utan de kan då bli något äkta. Ibland lyckas jag även med hans hjälp fatta mig kort, men det är sällan, så mycket har jag inte kunnat omfamna honom än.
Svammelpelle...

Ett tips, helt gratis. Rom 8:26-27 och Matt 10:20
Citera
2021-09-11, 20:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Har du några konkreta exempel på skvaller från Paulus?

Så jag är aggressiv när jag tillrättavisar lögnare? Har du något konkret exempel eller gillar du bara inte tillrättavisning som den hycklare du är?
Odlar du tistlar och törnen, eller vad?
Paulus skvallrade om homosexuella, om Petrus och flera andra. Visst, man kan kalla det för tillrättavisningar, men skvaller är vad det är.

Jesus berättade liknelser för att guida medan Paulus hade en mer världslig stil.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-09-11 kl. 20:21.
Citera
2021-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Odlar du tistlar och törnen, eller vad?
Paulus skvallrade om homosexuella, om Petrus och flera andra. Visst, man kan kalla det för tillrättavisningar, men skvaller är vad det är.

Jesus berättade liknelser för att guida medan Paulus hade en mer världslig stil.
Skvallrade om homosexuella?

Din mamma är så ful att din pappa gifte sig med en man!
Citera
2021-09-11, 20:41
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Skvallrade om homosexuella?

Din mamma är så ful att din pappa gifte sig med en man!
Tror du det finns plats för smädare i Guds rike?
Citera
2021-09-11, 22:48
Medlem
Citat:
Tror du det finns plats för smädare i Guds rike?
Varför tror du att Kina lagstiftar mot feminiseringen av män? För att Jesus är en sån Alfa!
Citera
2021-09-12, 11:03
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyxelitisten
Se där ja.

Ni sprider antikristen lära som leder bort människorna från Gud.

"Vind sår de,
och storm skall de skörda.
"
Hosea 8:7
Citera
2021-09-12, 11:09
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Ni sprider antikristen lära som leder bort människorna från Gud.

"Vind sår de,
och storm skall de skörda.
"
Hosea 8:7

Du är skriftlärd. Men om universell sanning vet du inte mycket om.

Jesus och Buddha är samma Ein Sof. Samma Dharmakaya. Jag skulle tugga av mig min egen arm för att fly från din sortens kristendom. Oupplyst och fräckt! Du tror det finns rättfärdighet i det du säger. Men du är bara en fanatiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in