2021-09-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Utan att ifrågasätta situationen ni beskriver måste det ändå vara lämpligt att inte likställa samtliga försäkringsbolag och som ni gör, hävda att "det är allmänt känt att försäkringsbolag beter sig illa". Har ingen erfarenhet av patientförsäkringar, men bolag som hanterar sakskador beter sig mycket sällan illa, aldrig stött på några sådana. Det hindrar förstås inte att de kan finnas, men inte att de generellt beter sig illa. Den typen av överdrifter sänker tyvärr trovärdigheten i det ni framför i övrigt.

Jag menade att man har ju läst och hört om en hel del fel och skandaler kring försäkringsbolag.

Jag skriver om patientskador - inte sakskador. Jag har ingen erfarenhet av sakskador.

Finner ingen anledning att hitta på saker. Jag är ute efter stöd och det är då såklart angeläget att ge en korrekt bild så att jag får korrekta svar. Jag håller mig alltid till sanningen oavsett vad det gäller.
Citera
2021-09-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Utan att ifrågasätta situationen ni beskriver måste det ändå vara lämpligt att inte likställa samtliga försäkringsbolag och som ni gör, hävda att "det är allmänt känt att försäkringsbolag beter sig illa". Har ingen erfarenhet av patientförsäkringar, men bolag som hanterar sakskador beter sig mycket sällan illa, aldrig stött på några sådana. Det hindrar förstås inte att de kan finnas, men inte att de generellt beter sig illa. Den typen av överdrifter sänker tyvärr trovärdigheten i det ni framför i övrigt.

Även jag tar till mig av det. Jag får medge att det faktiskt inte är indikationer på tveksam skadereglering som gör att jag har negativa uppfattningar om några aktörer utan andra aspekter.
Citera
2021-09-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55271
Jag menade att man har ju läst och hört om en hel del fel och skandaler kring försäkringsbolag.

Jag skriver om patientskador - inte sakskador. Jag har ingen erfarenhet av sakskador.

Finner ingen anledning att hitta på saker. Jag är ute efter stöd och det är då såklart angeläget att ge en korrekt bild så att jag får korrekta svar. Jag håller mig alltid till sanningen oavsett vad det gäller.

Jag tror att du behöver skaffa dig professionell rådgivning. Om du blivit så illa behandlad på så tveksamma grunder som du skriver är det öppet mål att sätta dit dem. Men var ödmjuk för att en rådgivare likaväl kan komma till slutsatsen att det finns goda grunder för att du inte ska få ersättning, och att du kanske under resans gång i din besvikelse tappat fattningen och perspektivet.

Om du inte har hört med Konsumenternas försäkringsbyrå redan så du med säkerhet vet att du inte kan få något stöd därifrån - hör med dem! Har du en hemförsäkring, ta kontakt med försäkringsbolaget och hör om möjligheterna att få rättshjälp! Har du en sjuk- och olycksfallsförsäkring så kan du efterforska möjligheten att få ersättning därifrån (så får ditt bolag ta det vidare med det som tecknat patientförsäkringen)!

Om inget av det funkar, försök hitta en jurist med rätt inriktning som kanske vill hjälpa dig i alla fall lite utan att skinna dig.
Citera
2021-09-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occam
Även jag tar till mig av det. Jag får medge att det faktiskt inte är indikationer på tveksam skadereglering som gör att jag har negativa uppfattningar om några aktörer utan andra aspekter.

Berätta gärna.
Citera
2021-09-09, 21:57
Medlem
Citat:

Du skriver "Det är allmänt känt att försäkringsbolag beter sig illa. " Därmed omfattande allt från klockförsäkringar till försäkringar för fastigheter. Generella svartmålningar tillför inget till saken.
Citera
2021-11-23, 13:24
Medlem
Är det värt att anlita en advokat?
Citera
2022-02-03, 00:57
Medlem
Jag skulle säga att handläggaren inte är säker på sin sak i detta ärende. Om handläggaren inte vill delge sitt namn behöver denne självklart inte göra det. Det är en stor varningsflagga för fskbolaget som du har om handläggaren inte vill ange sitt namn.

I sånna här ärenden är det oftast att handläggaren tyvärr är orolig eller skrämd av dig som person. Det kan också vara så att om det är ett mindre bolag att handläggaren inte vill skriva med sitt namn för att denne inte är som sagt säker på om beslutet är korrekt.

Stor varningsflagga! Vilket bolag har du?
Citera
2022-09-09, 19:39
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Går att överklaga till nästa instans men dom nekar mig beslutsunderlag vilket gör det i princip omöjligt att överklaga.
nej, inte alls.
Det är bara att överklaga och berätta att de inte tagit dina argument på allvar och att du inte vet vraför.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in