Citat:
Ursprungligen postat av
55271
Jag menade att man har ju läst och hört om en hel del fel och skandaler kring försäkringsbolag.
Jag skriver om patientskador - inte sakskador. Jag har ingen erfarenhet av sakskador.
Finner ingen anledning att hitta på saker. Jag är ute efter stöd och det är då såklart angeläget att ge en korrekt bild så att jag får korrekta svar. Jag håller mig alltid till sanningen oavsett vad det gäller.
Jag tror att du behöver skaffa dig professionell rådgivning. Om du blivit så illa behandlad på så tveksamma grunder som du skriver är det öppet mål att sätta dit dem. Men var ödmjuk för att en rådgivare likaväl kan komma till slutsatsen att det finns goda grunder för att du inte ska få ersättning, och att du kanske under resans gång i din besvikelse tappat fattningen och perspektivet.
Om du inte har hört med Konsumenternas försäkringsbyrå redan så du med säkerhet vet att du inte kan få något stöd därifrån - hör med dem! Har du en hemförsäkring, ta kontakt med försäkringsbolaget och hör om möjligheterna att få rättshjälp! Har du en sjuk- och olycksfallsförsäkring så kan du efterforska möjligheten att få ersättning därifrån (så får ditt bolag ta det vidare med det som tecknat patientförsäkringen)!
Om inget av det funkar, försök hitta en jurist med rätt inriktning som kanske vill hjälpa dig i alla fall lite utan att skinna dig.