• 1
  • 2
2021-09-08, 17:58
Medlem
Jag behöver inte låna mycket pengar men jag bor för närvarande med mina föräldrar men jag har inget jobb och ingen inkomst. Finns det någon plats som kan låna mig pengar?
Är moni365 bra? Jag har swedbank men de lånar inte ut pengar eftersom jag inte har något jobb. Mitt mål är att få ett jobb om några månader efter att jag fått det och sedan betala av det om ett år. Jag är ny i arbetslivet osv. mina föräldrar vill inte ge mig skit.
Senast redigerad av HackForums 2021-09-08 kl. 18:06.
Citera
2021-09-08, 18:00
Medlem
knullklassons avatar
Låter som en jättebra plan. Kör på!
Citera
2021-09-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HackForums
Jag behöver inte låna mycket pengar men jag bor för närvarande med mina föräldrar men jag har inget jobb och ingen inkomst. Finns det någon plats som kan låna mig pengar?
Är moni365 bra? Jag har swedbank men de lånar inte ut pengar eftersom jag inte har något jobb. Mitt mål är att få ett jobb om några månader efter att jag fått det och sedan betala av det om ett år.

Vad tänker du använda pengarna till då?
Citera
2021-09-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanheden.
Vad tänker du använda pengarna till då?
Betalar av grejer. behöver bara typ 1tusen. Sen använda resten för att åka runt, ringa etc för att få jobb
Senast redigerad av HackForums 2021-09-08 kl. 18:35.
Citera
2021-09-08, 18:08
Medlem
Citat:
Betalar av grejer. behöver bara typ 5tusen. Sen använda resten för att åka runt, ringa etc för att få jobb

Det låter skakigt faktiskt, nog sms lån som gäller då tyvärr
Citera
2021-09-08, 18:09
Kan du inte låna av dina föräldrar istället ? Känns ju onödigt att ta ett sms-lån och bli fast i skuld fällan.
Citera
2021-09-08, 18:12
Medlem
Citat:
Är moni365 bra? Jag har swedbank men de lånar inte ut pengar eftersom jag inte har något jobb. Mitt mål är att få ett jobb om några månader efter att jag fått det och sedan betala av det om ett år. Jag är ny i arbetslivet osv. mina föräldrar vill inte ge mig skit.

5K får du ju ihop genom att plocka burkar om du vill.
Eller köpa/sälja på blocket.

Enklare att tjäna 5K på eget arbete än att behöva betala tillbaka 7K istället.

Ett jobb, vilket som helst, kommer ge dig en bättre start och du borde lyssna på Swedbank och dina föräldrar.

För övrigt så kostar det inte många kronor att ringa runt om jobb.
Citera
2021-09-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Kan du inte låna av dina föräldrar istället ? Känns ju onödigt att ta ett sms-lån och bli fast i skuld fällan.

Eller har du något du kan sälja kanske?
Citera
2021-09-08, 18:17
Medlem
vad är sms lån? är ferratum något bra?
Citera
2021-09-08, 18:27
Medlem
Niggwards avatar
Bästa är att du pratar med dina föräldrar och ser om du inte kan låna där eller hjälpa till med något så att du får en peng att tjäna in.

Att låna så pass ostabilt är ej att rekommendera. Visst du ”kanske” klarar att betala av det, men ifall något oförutsett sker (vilket är vanligt) så står du där och kan inte betala tillbaka. Ångesten kryper sig på med alla påminnelser osv, så du tar ett till lån för att lätta på trycket och sen är du fast. Dessa lån har absurda räntor och det är riktigt lätt att fastna dit. Har man tagit ett skitlån så är det otroligt lätt att ta ett till.

Tips. Gör det inte, hitta en annan lösning.
Citera
2021-09-08, 18:32
Medlem
Kom igen grabben. Du ska inte låna några pengar från banker som inte är stora banker. Anledningen till att du inte kan få lån beviljat är för att du inte kan betala tillbaka lånen. Bankerna som säger nej gör dig en stor tjänst.

Bankerna som beviljar dina lån trots att du inte har en lön gör det för att de vet att du inte kommer kunna betala tillbaka direkt. Det kommer göra att du får en extremt hög ränta vilket innebär att du måste betala tillbaka extremt mycket mer pengar än vad du från början lånar. Du kommer då få anmärkningar och inte kunna ta lån från riktiga banker i framtiden.

Ingen av de bankerna du nämnt kommer ändå bevilja dina dina ansökningar då du inte har någon månadslön.

Jag hoppas verkligen att du trollar och om du inte gör det att du förstått att du inte ska låna pengar från mindre banker med hög ränta.
Citera
2021-09-08, 19:20
Medlem
Oldberrys avatar
Sälj något på blocket istället. Behöver du åka omkring för att söka jobb kan du få bidrag från arbetsförmedlingen. Du kan väl även få någon typ av aktivetsersättning under tiden du letar jobb?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in