2021-10-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Det som behövs är väl att Mp och L åker ur. Två skitpartier som har haft alldeles för mycket att säga till om och förstört Sverige...

Skulle va kanon om svenska S blir som danska S och bildar regering med SD... S säljer gärna själen så länge de får sitta i regeringsställning. De behöver dock rensa i leden. Den efterblivne Svetsaren försvinner ju, men Äckel-Morgan har ju noll förtroende... Dessutom måste man kasta ut några vänsterhäxor från ledande positioner...

Ann Linde och Annika Strandhäll måste offras. Äckliga feministhoror.. Särskilt Ann Linde skämmer ju ut inte bara sig själv utan hela Sverige...

Hans Dahlgren är helt värdelös som dessutom älskar EU.

Ardalan Shekarabi har inte rent mjöl i påsen och borde inte ens va svensk medborgare.

Peter Hultqvist är nog populär ute i hålorna, men efter vad han sagt om SD och på vilket sätt han vill kontrollera alternativmedia så kan ju han knappast va aktuell för en eventuell S/SD regering han heller...

S har ju inte fört S politik sen Göran Perssons dagar. Partiet kidnappades ju av en massa vänsterkvinnor och blev ett arbetar och sverigefientligt parti..

Själv ser jag helst att S inte blir för stora, men Magdalena Andersson är den enda jag haft nån form av förtroende för när det gäller S de senaste 10-15 åren... Juden Pagrotsky hade väl lite bakom pannbenet med, men han tackade ju nej till partiledarposten ett tiotal gånger.. (mina egna spekulationer är att han helt enkelt inte orkade med alla äckliga vänsterkvinnor som helt plötsligt hade fått nåt att säga till om och förde partiet åt helt fel håll)..

Ha ha det hade varit otroligt roligt om S helt plötsligt tvärvände och börja slicka Åkessons röv...

Men Magdalena är inte helt urblåst o hon fattar väl att ekonomin inte går ihop med 1.5 miljon obildade lätt förståndshandikappade muslimer som dessutom vill ta hit hela släkten...

Svetsarmongot däremot va ju tyvärr en lättlurad idiot som agerade marionett i sju år åt de sverigefientligt krafterna..

Invandringen var väldigt stor under Perssons tid. Han gjorde ingenting. Han var en maktmänniska vilket är lite uppfriskande kanske.

Att S samarbetar med Mp, v, och C samt att de har lika galna människor i partiet (finns ju en del undantag vilket SSU artikeln visar på) får väl tala för sig själv. Magdalena är med i S så behövs inte tilläggas något (de är inte intresserade av ifall de går bra för Sverige utan för dem, Mugabe var rik trots Zimbawes mindre konkurrenskraftiga ekonomi).
Citera
2021-10-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Problemet är egentligen ganska enkelt... SD och S står ganska nära varandra. I allafall som S var förut.. Äntligen skulle vettig politik kunna föras i detta dekadenta nedgångna land. En gång i tiden ett föredöme för hela världen och med stolta traditioner..

Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden. Därför kan vi angripa arbetslöshetsproblemen på ett helt annat sätt, i medvetande om att det vi gör är en sak som i varje fall inte influeras av skiljaktigheter i hudfärg eller religion utan att våra insatser får sin motivering uteslutande med tanke på arbetslöshetsfrågan själv. Därför bör vi måhända vara litet mera ödmjuka när vi nalkas det här problemet än vad vi många gånger kanske är. - Tage Erlander 1965

Problemet är lättlöst. Skicka hem 1.5 miljoner araber och negrer så kommer det finnas pengar över till fattigpensionärer och de med sjukersättning.

Kriminalvården kan bedriva vettig verksamhet...

Psykiatrivården slipper va överbelastad av en massa blattar..

Skolan slipper avsätta resurser för hemspråksundervisning och extra hjälp till hudfärgshandikappade..

Ghettona kan rivas för hyresgästerna ska tvångsdeporteras...

Listan kan givetvis göras mycket, mycket längre...

Visst fick Hjalmar Branting nobelpriset 1921, men vi minns ju helst honom för sina insatser för startandet av rasbiologiska institutet 1922. Branting borde prisas postumt och institutet bör åter öppnas lagom till 100års jubileumet och valet 2022..

Att den numera fetmalidande patienten en gång var liten och smal som alla andra är inte av vikt vid beaktande av den nuvarande sjukdomsbördan.
Citera
2021-10-03, 22:34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Och det som behövs mest nu är att något åker ur snarare.
Viktigast är att MP åker ur. De har tappat det helt. Det vidriga är att övrig sjuklöver gärna samarbetar med dom.
Näst därefter är att även det sverigefientliga L åker ur. Så mycket skit de orsakat sen 1990 så måste de väck.
Men lika viktigt tycker jag det är att få in AfS.
Vore episkt att få beskåda livedebatter mot åttaklövern.
Citera
2021-10-04, 08:06
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vänster-höger tänket håller på att dö ut, numer är det viktigaste för väljarna vad man lägger skatten på och för många, speciellt inom SD/M, är det otroligt viktigt att det inte slösas på bistånd och dylika utgifter när pengarna tydligen behövs här hemma.

Skär in på utgifterna utanför våra gränser och allt flummiga inom våra gränser så spelar skattetrycket inte längre lika stor roll.

Med andra ord nationalism vs globalism
Japp! Så enkelt är det......för den som har något mellan öronen.

Ett stort problem som Sverige dras med är att landet har fött upp en vänster/liberal smörja till människor som tycks tro att staten tillhandahåller en massa gratispengar som aldrig kommer att sina.

Om lagstiftaren satte ned foten och stoppade allt flum så skulle landet helt plötsligt ha en hel del att spendera på samhällets viktiga basfunktioner.
Citera
2021-10-04, 15:56
Medlem
Haddock93s avatar
Det extrema bensin och dieselpriset lär ju inte missgynna SD i opinionen direkt.
Citera
2021-10-04, 16:53
Avslutad
Miljöpartiet har sjunkit strax under 4% spärren.

https://val.digital/?toMonth=2021-09
Citera
2021-10-04, 18:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Om SD samarbetar med S och de tillsammans ändrar kursen på invandringspolitiken så att den blir hållbar för Sverige i ett längre perspektiv och inte fullt med helt sjuka detaljer, då minskar ju såklart behovet av ett SD.
Men de har SD själva sagt att det är politiken och Sveriges väl och ve som är det viktigaste, inte att det för alltid finns ett SD.
Dock kan vi nog konstatera att det lär inte hända att svenskarna återfår förtroendet för S i första taget. Alla partierna i sjuklövern ville ju importera inte bara någon miljon invandrare utan många miljoner invandrare och de personer som låg bakom denna önskan finns ju kvar i minst 30 år till i svenska ledarskiktet och i svensk politik.

Precis. SD har en grupp väljare som är SD inte f.d. S eller f.d. M. 13 % röstade SD redan 2014 och många unga har aldrig röstat annat än SD. SD kanske slutar öka eller t.o.m. minskar men att alla går tillbaka till sjuklövern är bara liberalt önsketänkande. SD litar inte på sjuklövern, för dem är SD garanten för att de gamla partierna inte bara ljuger som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Problemet som SD har att brottas med är att det är många frågor där anhängarna är så oeniga.
Minskad invandring, mer polis/högre straff, skita i miljöfrågor, mer pengar till sjukvård och pensionärer och fler kärnkraftverk tror jag de flesta användare skriver under på.
Men när det kommer till höja/minska skatter, skola, privatiseringar, EU etc dvs klassiska höger/vänster frågor så kan du få vitt skilda svar från SD-anhängare.
Därför kan någon anse att Sd borde närma sig S medan någon annan tycker att allt annat än M är fel håll att gå.

Ni sjuklövrare förstår inte oss SD-are. Vi bryr oss inte lika mycket om den gamla höger-vänsterskalan. Vi vet att vi kan få både och. Invandringen, ekonomiska bidrag till olika vänsterliberala institutioner och biståndet, etc. kan bekosta både sänkta skatter och bättre välfärd.

Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Ska bli mycket intressant att se om något nytt parti kan ta sig in i Riksdagen 2022, behövs mer än någonsin.

FI, AfS, Välfärdspartiet, MED, Nyans?
Citera
2021-10-04, 18:28
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är inte riktigt sant vad jag förstår. Det är helt klart så att många (SD) väljare tidigare kommer från (S) och har gillat just (S) politik. Så långt är det sant.

Det som verkar hända dock är att samtidigt som man gör resan från (S) till (SD) så börjar man uppskatta borgerlig ekonomisk politik. Exakt varför kan man fundera på. Det kan vara så att man inser att man själv, som arbetande och produktiv, är överklassen och alltså inte tjänar på omfördelningen. Alltså egenintresse. Det kan även vara så att bytet till (SD) beror på att man insett att politikerna är ondskefulla idioter som inte bryr sig det minska om något annat än dem själva. Sådana människor skall inte kontrollera mer resurser än nödvändigt och alltså måste skatterna sänkas.

Detta: Sänk skatten, Mindre omfördelning och mer av system där man betalar för sig själv med försäkringslösningar (eventuellt statliga som pensionssystemet) , är något (SD) väljarna har gemensamt med resten av borgerligheten. Det räcker nog ganska långt.

Det som kan störa är om (S) börjar bry sig om arbetande medelklass igen? Slutar (S) se dem som skatte-slavar som skall utnyttjas för att betala valboskapet, utan faktiskt börjar bry sig om arbetande arbetare igen blir situationen en annan.

Som det är nu tror jag att (S) är körda. De har (V), (C) och (MP) som samarbetspartners. Hela tokvänstern tillsammans med globalist-extremisterna. De hade givetvis mått bättre om de samarbetat med (SD) men den dörren är stängd för lång tid.

Jag är född-uppvuxen i sossehem. Har alltid varit sosse, gick till SD mycket tack vare invandringen. Men nu märker jag att jag gillar verkligen inte M_s politik. Skulle vilja att SD samarbetade med sossarna. Inser ju att det aldrig blir så. Kommer inte svika SD till förmån för sossarna. Men valet mellan M och S är inte svårt för mej. Jag avskyr faktiskt M-s politik i största allmänhet. Mina ränder har inte gått ur. Jag gillade att M öppnade för SD. Nu vill jag inte vara en del av borgerligheten.
Citera
2021-10-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det är inte riktigt sant vad jag förstår. Det är helt klart så att många (SD) väljare tidigare kommer från (S) och har gillat just (S) politik. Så långt är det sant.

Det som verkar hända dock är att samtidigt som man gör resan från (S) till (SD) så börjar man uppskatta borgerlig ekonomisk politik. Exakt varför kan man fundera på. Det kan vara så att man inser att man själv, som arbetande och produktiv, är överklassen och alltså inte tjänar på omfördelningen. Alltså egenintresse. Det kan även vara så att bytet till (SD) beror på att man insett att politikerna är ondskefulla idioter som inte bryr sig det minska om något annat än dem själva. Sådana människor skall inte kontrollera mer resurser än nödvändigt och alltså måste skatterna sänkas.

Detta: Sänk skatten, Mindre omfördelning och mer av system där man betalar för sig själv med försäkringslösningar (eventuellt statliga som pensionssystemet) , är något (SD) väljarna har gemensamt med resten av borgerligheten. Det räcker nog ganska långt.

Det som kan störa är om (S) börjar bry sig om arbetande medelklass igen? Slutar (S) se dem som skatte-slavar som skall utnyttjas för att betala valboskapet, utan faktiskt börjar bry sig om arbetande arbetare igen blir situationen en annan.

Som det är nu tror jag att (S) är körda. De har (V), (C) och (MP) som samarbetspartners. Hela tokvänstern tillsammans med globalist-extremisterna. De hade givetvis mått bättre om de samarbetat med (SD) men den dörren är stängd för lång tid.

Jag kan tänka mig att en del svenskar blir mer ekonomiskt höger i takt med invandringens omdaning av "samhället". Att omfördela pengar där man kände att man fick ganska mycket tillbaka i form av samhällsservice samtidigt som att pengar gick till behövande etniska svenskar som kanske haft otur i livet (spekulation). Men att betala hög skatt för att få dålig service tillbaka och att pengarna i princip går till vem som helst i hela världen känns nog meningslöst för fler och fler (teori), finns väl teorier om att detta var Reinfeldts "end game" etc.
Senast redigerad av 1ulvius9 2021-10-04 kl. 20:04.
Citera
2021-10-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Jag är född-uppvuxen i sossehem. Har alltid varit sosse, gick till SD mycket tack vare invandringen. Men nu märker jag att jag gillar verkligen inte M_s politik. Skulle vilja att SD samarbetade med sossarna. Inser ju att det aldrig blir så. Kommer inte svika SD till förmån för sossarna. Men valet mellan M och S är inte svårt för mej. Jag avskyr faktiskt M-s politik i största allmänhet. Mina ränder har inte gått ur. Jag gillade att M öppnade för SD. Nu vill jag inte vara en del av borgerligheten.
Tanken är inte att SD ska bli en del av borgerligheten utan vara en effektiv spärr mot de värsta excesserna av den politiken, och i praktiken göra det omöjligt för borgerligheten att ta över regeringsmakten på egen hand för överskådlig framtid.

Men om du vill se S-SD istället så är det för tidigt att kasta yxan i sjön. SD går till val som ett självständigt parti utan någon formaliserad allians med M och KD. Blir man vågmästare efter nästa val så har man full frihet att välja det samarbete som ger bäst betalt, och S tycks nu börja luckra upp sitt motstånd mot SD.
Citera
2021-10-04, 20:04
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Japp! Så enkelt är det......för den som har något mellan öronen.

Ett stort problem som Sverige dras med är att landet har fött upp en vänster/liberal smörja till människor som tycks tro att staten tillhandahåller en massa gratispengar som aldrig kommer att sina.

Om lagstiftaren satte ned foten och stoppade allt flum så skulle landet helt plötsligt ha en hel del att spendera på samhällets viktiga basfunktioner.

Huvudet på spiken. Svenska folket har alldeles för hög tro på staten och att den fungerar som nåt magiskt hål där det kommer pengar ifrån. Som aldrig tar slut. Flertalet sosseväljare resonerar precis på det sättet. Därför är de villiga att betala hur mycket skatt som helst. Och "höjda bensinpriser är väl bra då vi måste tänka på klimatet". Vi sväljer allt med hull och hår och inte tillräckligt motstånd har kunnat förhindra pengaslöseriet från staten.
Citera
2021-10-04, 20:08
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Tanken är inte att SD ska bli en del av borgerligheten utan vara en effektiv spärr mot de värsta excesserna av den politiken, och i praktiken göra det omöjligt för borgerligheten att ta över regeringsmakten på egen hand för överskådlig framtid.

Men om du vill se S-SD istället så är det för tidigt att kasta yxan i sjön. SD går till val som ett självständigt parti utan någon formaliserad allians med M och KD. Blir man vågmästare efter nästa val så har man full frihet att välja det samarbete som ger bäst betalt, och S tycks nu börja luckra upp sitt motstånd mot SD.

Nej klassiskt valfläsk. Nazisttaktiken fungerade inte jättebra så då blir det att man ska försöka samarbeta istället. Allt för att vinna tillbaks väljarna. Jag tror aldrig S kommer bli som de danska S. Om inte alla politiker byts ut. Svårare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in