2022-08-29, 14:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
S är inte tvingade till någonting . De sitter ensamma i regeringen idag tex med stöd av C+Mp och V. Det är småpartierna som får rätta sig till S alternativet är ju att släppa fram Ulf Kristersson som regeringsbildare och därmed ge SD inflytande. Tror inte att varken V+Mp och C är så sugna på det.
Sant att S inte kan skylla på Mp för all skada de orsakat svenskarna.
Citera
2022-08-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Runt hälften av sossarnas väljare är väl importerade vid det här laget.

De har ju ett eget parti nu. Glömde just nu vad det heter. Vore bra om de höll sig till detta.
Citera
2022-08-29, 14:41
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Och många oskyldiga människor kommer att skjutas, rånas, våldtas och mördas i denna lågkonjunktur med S i regeringen. Rösta på SD-blocket för att undvika detta!

Fast SD kommer inte att kunna göra ett skit åt skjutningarna, de kommer att fortsätta under en lång tid framöver.

Visst hårdare tag ser bra ut men spelar lite roll, är man fast i den kriminella världen kör man på i alla fall! Ett fängelstraff på 6 år eller 10 år, tja spelar ingen roll!

Blir dyrt att låsa in en stor del av befolkningen. Titta på hur det ser ut i USA, verkligen inget bra föredöme.

Människor som ska integreras behöver stöd och att kasta ut i nån form av limbo dessa löser inget av det.

Sen ska det vara motkrav på stöden och där tycker jag att samhället är vekt och undfallande. Vi tror att alla vill arbeta och tjäna pengar men det finns alltid de som inte vill.

Att göra tester på små barn om de har ADHD eller plocka bort barn från deras föräldrar som inte kan svenska eller sätta barn i 10 års ålder på nån form av straffarbete är verkligen inte rätt väg att gå!

Sen känns det som att alla partier i stort sett vill begränsa invandringen vilket jag kan tycka är bra för vi måste på ett bättre sätt lösa integrationen för de som är här nu

Krävs mer än ett invandrarfientligt parti för att lösa detta!
Citera
2022-08-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Mordplanerna i Almedalen kan dessvärre ha avgjort det här valet. Särskilt med tanke på att det uppdagades mitt i brinnande valrörelse och att "hatet mot Lööf" blev ett verktyg att använda mot SD. Jag ser inte hur det ska vända, även om så de rödgröna gör en dålig slutdebatt och Kristersson överglänser statsministern i Duellen i SVT.

Snacka om att få motsatt effekt. Här e en galen person som vill döda Anni. Istället får hon en boost i opinionen. Kanske inte var den planen han hade.

På tal att moderaterna förlorat sin andra plats; jag undrar om det är värt det för moderaterna, speciellt om det blå blocket förlorar. Om de förlorar så tror jag Kristersson kommer avgå, samtidigt som att de troligen kommer försöka ta tillbaka röster från SD under de 4 nästkommande år. Ifall detta blir sanning så tror inte jag att moderaterna är så sugna på att gå till val så tätt med SD 2026. Att förlora andra största partiet är extremt problematiskt för moderaterna då det både förlorar legitimitet som det ledande oppositionspartiet, men även gör flera moderata riksdagsledamöter arbetslösa.
Citera
2022-08-29, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
ExaKt, eller ta en spritpenna och dra över bunten på på det parti man vill sabba för, så dom blir ogiltiga. Den som röstar tror såklart den gjort rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, tack för den insikten! Jag ska kolla valsedlar i vallokaler, det gäller att inspektera noggrant.
Och tar du en blank lapp så se till att du stavar/skriver EXAKT vad partiet heter. Och ingen särskrivning eller hopskrivning.
Citera
2022-08-29, 14:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Och tar du en blank lapp så se till att du stavar/skriver EXAKT vad partiet heter. Och ingen särskrivning eller hopskrivning.
Jag har mina sedlar, men jag menar när jag ska kolla att giltiga sedlar finns i vallokalen.
Citera
2022-08-29, 14:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Fast SD kommer inte att kunna göra ett skit åt skjutningarna, de kommer att fortsätta under en lång tid framöver.

Visst hårdare tag ser bra ut men spelar lite roll, är man fast i den kriminella världen kör man på i alla fall! Ett fängelstraff på 6 år eller 10 år, tja spelar ingen roll!

Blir dyrt att låsa in en stor del av befolkningen. Titta på hur det ser ut i USA, verkligen inget bra föredöme.

Människor som ska integreras behöver stöd och att kasta ut i nån form av limbo dessa löser inget av det.

Sen ska det vara motkrav på stöden och där tycker jag att samhället är vekt och undfallande. Vi tror att alla vill arbeta och tjäna pengar men det finns alltid de som inte vill.

Att göra tester på små barn om de har ADHD eller plocka bort barn från deras föräldrar som inte kan svenska eller sätta barn i 10 års ålder på nån form av straffarbete är verkligen inte rätt väg att gå!

Sen känns det som att alla partier i stort sett vill begränsa invandringen vilket jag kan tycka är bra för vi måste på ett bättre sätt lösa integrationen för de som är här nu

Det krävs återvandring av alla invandrare som saknar koppling till det folk dessa invandrat till. Självklart ska ingen bo i Sverige utan att ha koppling till det svenska folket.
Citera
2022-08-29, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont

Problemet är att 7 klövern förnekat problemen och potentiella problemen i åratal. Att ens nämna att begränsa invandringen var rasistiskt. Och invandrare begick inte alls mer brott. Och att vi översvämmas av läkare och raketforskare, senast uttryckte Löfven det ang syrienflyktingar. Och nu är vi har de problemen med invandringen som exempelvis SD konstant i åratal varnat för, då erkänner 7 klövern problemet på ett sätt som att det var omöjligt att förutse, oj oj oj, hur hände detta? Att ni stå och prata om hårdare tag mot brottslingar när man är helt ansvarig för importen av den. Och skyller på för lite resurser i skolan osv. Varför skulle det vara nödvändigt när alla som flydde var doktorer och raketforskare..
Citera
2022-08-29, 15:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Personal i vallokalen kollar bakom skärmen där valsedlarna ligger efter varje person har tagit sina valsedlar för att kontrollera att inget har plockats bort etc.
Mycket bra information! Då vet jag att någon brustit om jag finner valsedlar vara manipulerade.
Citera
2022-08-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Personal i vallokalen kollar bakom skärmen där valsedlarna ligger efter varje person har tagit sina valsedlar för att kontrollera att inget har plockats bort etc.
Precis, så gick det till när jag förtidsröstade idag i Stockholm. Fanns valsedlar prydligt ordnat för riksdagspartierna, AFS, MED, Nyans, Kristna Värdepartiet, Piratpartiet, F!, Knapptryckarna och några till jag glömt bort.
Citera
2022-08-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
På tal att moderaterna förlorat sin andra plats; jag undrar om det är värt det för moderaterna, speciellt om det blå blocket förlorar. Om de förlorar så tror jag Kristersson kommer avgå, samtidigt som att de troligen kommer försöka ta tillbaka röster från SD under de 4 nästkommande år. Ifall detta blir sanning så tror inte jag att moderaterna är så sugna på att gå till val så tätt med SD 2026. Att förlora andra största partiet är extremt problematiskt för moderaterna då det både förlorar legitimitet som det ledande oppositionspartiet, men även gör flera moderata riksdagsledamöter arbetslösa.
Jag ser inte hur Moderaterna ska kunna komma tillbaka som ett stort parti i svensk politik. Problemet är att de saknar trovärdighet. Reinfeldts migrationspolitik ligger bakom många av de stora samhällsproblem vi har idag. Dessutom går pratet om att sänka skatten mer inte längre hem hos svenska folket längre med tanke på vilken usel kvalitet välfärden håller av bland annat nyss nämnda skäl.

Om inte Moderaterna vinner det här valet kan en lång period av ökenvandring börja där partiet kan tappa sin maktposition och ramla ner på siffror runt 10%. Reinfeldt lyckades både med att ta (M) till sina högsta valresultat någonsin och med att effektivt ödelägga partiets framtid.
Citera
2022-08-29, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag ser inte hur Moderaterna ska kunna komma tillbaka som ett stort parti i svensk politik. Problemet är att de saknar trovärdighet. Reinfeldts migrationspolitik ligger bakom många av de stora samhällsproblem vi har idag. Dessutom går pratet om att sänka skatten mer inte längre hem hos svenska folket längre med tanke på vilken usel kvalitet välfärden håller av bland annat nyss nämnda skäl.

Om inte Moderaterna vinner det här valet kan en lång period av ökenvandring börja där partiet kan tappa sin maktposition och ramla ner på siffror runt 10%. Reinfeldt lyckades både med att ta (M) till sina högsta valresultat någonsin och med att effektivt ödelägga partiets framtid.

Det där var väl en rätt hyfsad sammanfattning om sakernas tillstånd kring M skulle jag gissa.

Jag blir förvånad om M når över 18% om det inte mobiliseras stödröstning i sista stund. Röster som tas från vilket parti? Liberalerna? Aldrig begripit mig på L.

Varför finns de? Vad är det partiets kärnfråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in