Citat:
Ursprungligen postat av
CalzoneItalia
Man är ju bra kokt i skallen om man röstar på borgerliga partier nu när Sverige är på väg in i en lågkonjunktur. S blir ensamma i regeringsställning och V+Mp+C blir som idag stödpartier. Tror även att M kan stödja S i många sakfrågor. Brotten kan inte lösas av ett parti i den frågan måste många partier gå samman och hitta en bred lösning. Med S i regeringsställning kommer Sverige klara denna lågkonjunktur galant och många slipper att bli arbetslösa.
Heja Magdalena !
Om nu de vänsterliberala partierna vinner detta val, och S bli regeringsbildare, så är dom tvingade att dela ut ministerposter till C och MP. V kan man lämna utanför, dom har träning på att vara dörrmatta.
Själv har jag redan poströstat på SD, jag vet var jag står. I och för sig har jag inget emot att S bildar en enpartiregering med hoppande majoriteter, om det nu blir så att dom blågula förlorar.
Vi har under den här mandatperioden sett hur totalt handlingsförlamade S varit då dom gett ministerposter till MP, dessutom fler än dom var berättigade till enligt valresultatet.
Sen vet vi inte hur L beter sig när krutröken lagt sig, kan mycket väl bli så att dom går över till S, om dom bli lovade ministerposter.