2022-08-29, 13:16
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Folk väljer mellan pest och kolera. Jag har inte träffat någon som är nöjd med utvecklingen på någon front. S hänvisar ju inte heller till tidigare bedrifter för att begära förnyat förtroende. Vilka bedrifter skulle det vara?

I rödgröna blocket kommer det att handla om att rösta mot Sd:s inflytande. Att rösta för politiska förslag eller visioner finns ju inte med på den kartan.

Prick som det varit i val efter val. Vilket är en av flera anledningar till att svensk politik är så enbarmligt själsdödande.

Det är som att låta pedofilen som våldtagit ditt barn vara barnvakt åt ditt barn då du hört att den andra barnvakten i byn håller på Hammarby och du är Djurgårdare.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2022-08-29 kl. 13:37.
Citera
2022-08-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Nu var ju SD överskattade av opinionsundersökningarna i förra valet.

Val 2018
SD valresultat: 17,5%
Opinionsundersökningar snitt: 18,9%

Ja det är riktigt, man nådde 17,53% men hamnade i försvarsställning sista två veckorna.

I år har SD större möjlighet att attackera för det brinner i folks plånböcker nu....Jag får återkomma när jag har mer tid.
Citera
2022-08-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Högerpartiet (Moderaterna) fick som exempel 1948 12,34% och 1970 11,53% av rösterna i riksdagsvalen. Det finns fallhöjd för Moderaterna.

Börjar Uffe dribbla med A-kassan mitt i en lågkonjunktur är både Uffe och M körda för lång tid framöver.

Jag håller med om att man skall knipa käft just nu om A-kassan. Jag tror att det behövs en översyn av detta trygghetssystem och att man diskutera det efter valet utan att gräva ned sig i skyttegravarna.
Citera
2022-08-29, 13:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Men Kristerssons uttalande om a-kassan måste väl ändå vara någon variant på hål i huvudet? Och Sjöstedts luddiga svar. Det avskräcker ju definitivt de vacklande missnöjda S väljare som Sd kapitaliserar på.

Av vilken anledning går inte Sd ut tydligare och markerar kring trygghetssystemen som a kassa och sjukförsäkring?

De vet väl som alla andra att det är en crucial point för potentiella Sd väljare från rödgröna blocket. För hardcore M folket lär väl inte frågan vara av större intresse. De lär knappast byta parti p.g. av den.
Beträffande Kristersson så är M sedan gammalt ett globalistiskt, antisvenskt parti för multinationella bolag och dess ägare multimiljardärerna. Att slakta svenska trygghetssystemen är därför en hjärtefråga för M eftersom att de vill ge billig arbetskraft åt sina skyddslingar. Alltså är Kristersson bara ärlig med vad han vill göra. Och ja;
Givetvis avskräcker påminnelsen om vad M är arbetare liksom alla nationalistiskt sinnade väljare.

Mitt stalltips är att SD är så desperata att sänka invandringen att de kommer att sälja ut allting annat. Se tex hur de har svängt i EU och NATO-frågan! Ingen nationalist accepterar EU eller NATO.
Även M vill förstås nu fixa invandrargängproblemen eftersom att maffiorna nu vuxit sig starka nog att till och med hota Wallenbergs imperium. Denna vändning hos M har alltså ingenting alls med Sd att göra.

Ja, att en majoritet svenskar för allt i världen vill hålla M borta är ingen nyhet för mig.
Senast redigerad av LadySweden 2022-08-29 kl. 13:28.
Citera
2022-08-29, 13:39
Medlem
Citat:
Jag måste säga att det är oerhört märkligt att det borgerliga blocket inte lyckats få majoritet i riksdagen ännu.
Invandrarna röstar på vänstern för att behålla sitt bidrag.
Vänstern ger dem bidrag och importerar ännu fler invandrare som går på bidrag.
Citat:
Förlorar de även i detta val så är det ett riktigt bottenbetyg med tanke på hur samhället ser ut.
Svenskarna här i Norrland förstår inte hur illa det är med invandringen i övriga Sverige.
Citat:
Men det är väl helt enkelt andra frågor än invandringshaveriet som är av större vikt för många.
Nej, invandringsfrågan berör alla områden, även vård, skola och omsorg.
Återvandring har SD som ett bra förslag:
Citat:
Från SD.se
Jämte en kraftfull kriminalpolitik är därför ett invandringsstopp och en effektiv återvandringspolitik viktiga åtgärder för att på sikt återställa trygghet och ordning i landet.

https://sd.se/vad-vi-vill/fangsla-och-utvisa/
Citera
2022-08-29, 13:55
Medlem
Citat:
Nu var ju SD överskattade av opinionsundersökningarna i förra valet.

Val 2018
SD valresultat: 17,5%
Opinionsundersökningar snitt: 18,9%

Det här är dock det första valet där valsedlarna är skymda så att man inte öppet behöver avslöja vilka valsedlar man tar. Tror att det finns människor som inte öppet gärna visar att de tar valsedlar från Sverigedemokraterna när andra ser på och istället röstat på annat parti åt högerhållet.
Citera
2022-08-29, 13:59
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Mordplanerna i Almedalen kan dessvärre ha avgjort det här valet. Särskilt med tanke på att det uppdagades mitt i brinnande valrörelse och att "hatet mot Lööf" blev ett verktyg att använda mot SD. Jag ser inte hur det ska vända, även om så de rödgröna gör en dålig slutdebatt och Kristersson överglänser statsministern i Duellen i SVT.

Det är smart spelat av etablissemanget, vanligt folk förstår inte begreppet false flag och dylikt. Nu kan man spela offer, jag tror inte på slumpen och tippar på att hela dådet var ett desperat skådespel och det verkar ha fungerat på hjärndöda svenskar.
Senast redigerad av Haddock93 2022-08-29 kl. 14:02.
Citera
2022-08-29, 14:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Det här är dock det första valet där valsedlarna är skymda så att man inte öppet behöver avslöja vilka valsedlar man tar. Tror att det finns människor som inte öppet gärna visar att de tar valsedlar från Sverigedemokraterna när andra ser på och istället röstat på annat parti åt högerhållet.
Det borde då bli lättare att slänga valsedlar utan att det upptäcks.
Citera
2022-08-29, 14:22
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Man är ju bra kokt i skallen om man röstar på borgerliga partier nu när Sverige är på väg in i en lågkonjunktur. S blir ensamma i regeringsställning och V+Mp+C blir som idag stödpartier. Tror även att M kan stödja S i många sakfrågor. Brotten kan inte lösas av ett parti i den frågan måste många partier gå samman och hitta en bred lösning. Med S i regeringsställning kommer Sverige klara denna lågkonjunktur galant och många slipper att bli arbetslösa.

Heja Magdalena !

Om nu de vänsterliberala partierna vinner detta val, och S bli regeringsbildare, så är dom tvingade att dela ut ministerposter till C och MP. V kan man lämna utanför, dom har träning på att vara dörrmatta.

Själv har jag redan poströstat på SD, jag vet var jag står. I och för sig har jag inget emot att S bildar en enpartiregering med hoppande majoriteter, om det nu blir så att dom blågula förlorar.
Vi har under den här mandatperioden sett hur totalt handlingsförlamade S varit då dom gett ministerposter till MP, dessutom fler än dom var berättigade till enligt valresultatet.

Sen vet vi inte hur L beter sig när krutröken lagt sig, kan mycket väl bli så att dom går över till S, om dom bli lovade ministerposter.
Citera
2022-08-29, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det borde då bli lättare att slänga valsedlar utan att det upptäcks.
ExaKt, eller ta en spritpenna och dra över bunten på på det parti man vill sabba för, så dom blir ogiltiga. Den som röstar tror såklart den gjort rätt.
Citera
2022-08-29, 14:32
Moderator
v50s avatar
SvD/Sifos senaste mätning, 1821 personer intervjuades mellan 26-28 augusti, den jämförs med mätningen som publicerades igår

S 30,9% (-0,3)
V 7,7% (+0,6)
MP 5,3% (+0,1)
C 6,4% (+0,3)

SD 19,4% (-0,1)
M 18,0% (-0,1)
L 5,8% (+0,4)
KD 5,0% (-0,8)

Övriga 1,3% (-0,4)

S+V+MP+C 50,3% (+0,7)
SD+M+KD+L 48,2% (-0,6)

https://www.svd.se/a/eEVAgy/valet-2022-har-ar-senaste-nytt
Citera
2022-08-29, 14:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
ExaKt, eller ta en spritpenna och dra över bunten på på det parti man vill sabba för, så dom blir ogiltiga. Den som röstar tror såklart den gjort rätt.
Ja, tack för den insikten! Jag ska kolla valsedlar i vallokaler, det gäller att inspektera noggrant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in