2022-08-11, 13:04
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Man ska inte underskatta bristen på självbevarelsedrift hos dumsvenne; att se till att sosseriet kan regera vidare är viktigare än att bensinen kommer kosta 50 spänn litern och att man inte kan ta en varm dusch på grund av elbrist. Det är sannolikt att miljöpajasarna får förnyat förtroende trots allt.
Kanske men även med detta lyft i opinionen innebär det inte att de klarar riksdagsspärren. De behöver fler liknande svar från andra institut och hålla sig minst på denna nivå snitt för att ha en chans. Jag tror de kan få svårt att klara det.
Citera
2022-08-11, 13:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Och då går L över till sossarna. Det är nog planen för L lura väljarna tillbaka och sen ett ”fuck you mittenregering” när valet är över.

Ja så kan det bli. Men detta tricket kan de bara köra med en gång. L har inte råd med att leka för mycket med väljarna, till sist åker de ur. Väljarna ser ut att ha gett L en chans till, men frågan är om de får några mer chanser.
Citera
2022-08-11, 13:22
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag tror de kan få svårt att klara det.
(Mp) surfar nu på en Röd Våg. Underskatta aldrig Ms. Nooshi's tunga inflytande på svensk politik. (V) är starka. På valdagen ser Kamrat-Fyra-Procent till att rödgrön slajm-röra en Masse flödar över partigränsen.

Ett trick värdigt Ghostbusters, i originaltappning.

Mer av Cine-ateisten: Som en S even Spilberg-rysar-rulle: Rädda mP-benige Bofinken å Spelevik!
Citera
2022-08-11, 13:25
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
(Mp) surfar nu på en Röd Våg. Underskatta aldrig Ms. Nooshi's tunga inflytande på svensk politik. (V) är starka. På valdagen ser Kamrat-Fyra-Procent till att rödgrön slajm-röra en Masse flödar över partigränsen.

Ett trick värdigt Ghostbusters, i originaltappning.

Mer av Cine-ateisten: Som en S even Spilberg-rysar-rulle: Rädda mP-benige Bofinken å Spelevik!
De surfar på stödröster och inget annat. Flyktigare stöd finns inte.
Citat:
Torbjörn Sjöström, vd för Novus:

– Vi ser en tydlig rörelse från Vänsterpartiet och Socialdemokraterna till Miljöpartiet.
Citera
2022-08-11, 13:45
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Å andra sidan kommer SD förmodligen inte att släppa in L i någon borgerlig regering. Tar M och KD in dem, ja då kan de glömma SDs stöd.

Citat:
Och då går L över till sossarna. Det är nog planen för L lura väljarna tillbaka och sen ett ”fuck you mittenregering” när valet är över.

Och därmed ska inga stödröster slösas på Liberalerna.
Citera
2022-08-11, 14:17
Medlem
Durgas avatar
Något anekdotiskt men ändå.
Allt är inte hopplöst.
Var hos tandhygienisten härom dagen
och hon skrattade bara när MP kom på tal
aldrig att hon skulle rösta på ett sådant parti.
Kvinna runt det 30.
Så vi får se, kanske ändå att det rör sig något
i folkdjupet som ännu inte plockats upp.
Här pratar vi ung kvinna med ett tydligt förakt (MP)
definitivt ingen SD ingen V heller för den delen
bara en vanlig svensk.
Citera
2022-08-11, 14:34
Medlem
ariberts avatar
Nu säger Johan Pehrson (L) att han kan tänka sig att stödja Magda (S). Det svänger fort i L. Som jag ser det i nuläget måste M + KD + SD få fler mandat än de övriga partierna tillsammans om Sverige skall få ett regeringsskifte. Skall jag vara ärlig så tror jag inte att det lyckas, utan vi får en regering som leds av S. Frågan är bara vilka partier som kommer att ingå i S-regeringen.
Citera
2022-08-11, 14:37
Medlem
Smithsonians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nu säger Johan Pehrson (L) att han kan tänka sig att stödja Magda (S). Det svänger fort i L. Som jag ser det i nuläget måste M + KD + SD få fler mandat än de övriga partierna tillsammans om Sverige skall få ett regeringsskifte. Skall jag vara ärlig så tror jag inte att det lyckas, utan vi får en regering som leds av S. Frågan är bara vilka partier som kommer att ingå i S-regeringen.
S, Mp, C och L. Bra spelat av L så fort Sabuni byttes ut red de på trevligt fullo-vågen och sen tillbaka till S med massinvandring och bidragsekonomi. V fortsätter så klart att slicka S-röv. Allt för att hemska Sd inte ska få makten och status quo ska bibestå.
Citera
2022-08-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Bättre om L "täcker upp" för eventuell S-seger än MP, MP skall inte ha något att säga till om samt får S i så fall städa upp oredan dom skapat under åtta år.
Senast redigerad av tjanska 2022-08-11 kl. 14:43.
Citera
2022-08-11, 14:53
Medlem
ariberts avatar
Citat:
S, Mp, C och L. Bra spelat av L så fort Sabuni byttes ut red de på trevligt fullo-vågen och sen tillbaka till S med massinvandring och bidragsekonomi. V fortsätter så klart att slicka S-röv. Allt för att hemska Sd inte ska få makten och status quo ska bibestå.

Du har rätt, det blir den bjeda mitten som Annie Lööf uttrycker det.
Citera
2022-08-11, 15:01
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ge inte upp, miljöpartiet presterar genomgående sämre i val än i Novus undersökningar i augusti före valet.

https://twitter.com/mikaellindstro2/...23457453641729

Det är som mörkast före gryningen.
Citera
2022-08-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Man ska inte underskatta bristen på självbevarelsedrift hos dumsvenne; att se till att sosseriet kan regera vidare är viktigare än att bensinen kommer kosta 50 spänn litern och att man inte kan ta en varm dusch på grund av elbrist. Det är sannolikt att miljöpajasarna får förnyat förtroende trots allt.
Ja helt sjukt vad svenskar är naiva. V väljarna verkar inte smarta alls. De stjälper sitt eget parti för att hjälpa mp att sitta i regeringen medan V inte är välkomna och detta görs med stödröster. Vänta bara till vintern då ni får panik när elen skall betalas och räntor kommer chockhöjas. Då kan ni fortsätta stödja mp från kojan ni tvingats flytta till!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in