Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Precis, alla, exakt alla, även i den här tråden har konstant påpekat att Mp kommer INTE åka ut i valet.
Jag har många ggr påpekat att det är SD's kanske största svaghet att de skiter i miljön. När det diskuteras och Jimmie får ordet är det ett skämt eftersom han är helt ointresserad. Han kanske drar till något om kärnkraft om ens det.
Väldigt många rasister är även klimatmotståndare men långt ifrån alla så det är en riktig svaghet på allvar.
Jag vet inte om SD skiter i Miljön, men de väljer att inte lyfta fram den frågan tillräckligt tydligt. Det bästa för miljön vore om Sverige behöll kärnkraften, vilket hade tryggas landets energiförsörjning samt ger väldigt låga koldioxidutsläpp. Visst finns nackdelar med kärnkraften, men dess fördelar överväger nackdelarna.
SD är ett landsbygdsvänligt parti som förstår att människor på landsbygden behöver just bilar för att kunna förflytta sig. MPs väljare bor huvudsakligen i storstäder med goda bussförbindelser, tunnelbana och spårvägar. SD är starka på många håll på landsbygden just för att partiet förstår dessa människors behov. Självklart påverkar partiets bilistvänlighet synen på deras miljöpolitik.
MP är ju högprofilerade i miljön, även fast migrationen är dess huvudfråga, men av väljarna anses partiet ha hög trovärdighet i miljöfrågor, även om dess politik är ett allvarligt hot mot svensk energiförsörjning och välfärd. Dessutom leder avvecklandet av kärnkraften till att Sverige kommer att behöva importera koleldad energi från bla Polen under vintertid.
För att vinna yngre väljare och kvinnor kanske partiet borde tala lite mer om miljö och profilera sig där.
Jag tror inte att MP åker ut valet, tyvärr, de lär klamra sig fast på någon tiondel över 4% spärren. Hoppas att jag har fel.