2026-09-13, 20:32
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Vad visade valu 2022?

S+V+MP+C: 176 mandat
M+SD+KD+L: 173 mandat

Betydligt jämnare än vad vi ser idag.
Citera
2026-09-13, 21:42
Medlem
Jag hade rätt att Allard får max 7% i Örebro valkrets.
Just nu Övriga partier i örebro valkrets får 6.7%.
Citera
2026-09-13, 21:56
Medlem
Min prognos från imorse ser ut nära resultatet just nu:

(FB) Flashbacks valvaka 2026

Citat:
Min prognos:
S: 27.8%
SD: 20.6%
M: 17.8%
C: 7.4%
V: 7.2%
KD: 6.7%
MP: 6.6%
L: 4.3%
ÖVR 1.6%

Tidö vinner över rödgröna med 0.4%

Vi kommer vinna detta
Citera
2026-09-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Simona har inget ursprung från Persien. Räcker så, resten av dina gissningar orkar jag inte kommentera. Du får läsa på innan du postar.

1. Ifall du tror på det här vet du väldigt lite om Mellanöstern:
"Simona Mohamssons far är sunnitisk palestinier född i Haifa och länge boende i flyktinglägret Nahr al-Bared utanför Tripoli i norra Libanon. Hennes mor är shiitisk libanes från en bergsby på gränsen till Israel"

1. Fadern är osannolik. Modern ännu mera osannolik. Det luktar förklädd Persiska lång väg även om det också kan vara förklädd Judinna. "Bergsby på gränsen till Israel" - där finns i princip enbart Kristna och judar på den tiden. Shiitism är Hezbollah eller Iran 99% dvs. Persien (Persien är Iran men mycket störrre - ungeför som "greater Israel" eller som Turkieye vs. Ottoman Empire).

Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, du skriver skräp.
Hela Tidö står för stramare invandring, sänkta skatter, slopa straffrabatter till kriminella.

2. Sluta fantisera och förpesta tråden. Tidö har ingått avtal med Sd, annars är det fortsatt okontrollerad immigration och emmigration som gäller för övriga partier.

Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Du har helt rätt.
(Följande är ur AI då jag inte kan förklara fenomenet med att OU;s kan få överslag i trender).

”En verklig opinionsförändring kan initialt förstärkas av samplingvariation och kortsiktigt brus, varefter skattningarna regresserar mot den nya underliggande nivån.”

Alltså ja; L ökar, medan S, M och SD minskar, men, absolut inte så drastiskt som senaste OU;s visar.

1. Får man tro de första siffrorna just nu så skulle avvikelsen vara ännu större än i OU, troliga förklaringar:

a. PostNord (Sossarna med M som överrock) har fuckat upp poströsterna. Detta innebär antingen gigantiskt valfusk i natt eller försenad rapportering.

b. SD har fjollat sig med Jomshof i media (en vänsterextremist) och typ 3% (i absoluta tal) av deras väljare har sprungit till L och Mohamssson mer dominanta pekpinnar (båda partierna har inte en susning om något som de pratar om så i princip handlar det bara om att lura väljarna - det är lågutbildade politiker med lågutbildade väljare - största och mest självsäkra lögnen kan vinna).

c. Kan vara valfuskande, men vi vet inte på grund av PostNords störningar.

d. Socialdemokraterna och Mp verkar ha väldigt låga siffor just nu typ -6% mot OU, det är stora avvikelser, men dessa verkar minska över tiden.

e. Sker några reella större skillnader som avviker från trenden så kommer det att ske i natt och resultatet presenteras i tidningarna.

f. Det är lite som när rösträkningsmaskinen gick sönder förre gången för Sd.
Citera
2026-09-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
2. Sluta fantisera och förpesta tråden. Tidö har ingått avtal med Sd, annars är det fortsatt okontrollerad immigration och emmigration som gäller för övriga partier.

Sluta skriva skräp. Tidöpartierna och majoriteten av svenskar står för stramare invandring.
Citera
2026-09-13, 23:09
Medlem
Ska bli komiskt att se närmsta OU;s då L tankar ner till 1% igen och SD återfår 20%.
Citera
2026-09-14, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Ska bli komiskt att se närmsta OU;s då L tankar ner till 1% igen och SD återfår 20%.

1. Det är precis så det kommer att bli, antagligen tar det 1-3 månader.

2. Satan vad mycket diskutanter det är i tråden som bara gråter och gråter. Vad leder Vänsterkoalitionen med nu, 1,5 mandat eller 1,75 mandat?

3. Har de precis upptäckt att de röstade för ett rött helvete med extra stödhjul?

4. Väntar fortfarande på att rösträkningen ska ta slut.
Citera
2026-09-14, 08:51
Medlem
Citat:
Min prognos från imorse ser ut nära resultatet just nu:

(FB) Flashbacks valvaka 2026

Vi kommer vinna detta

Så jag trodde också ungefär.
Vi underskattade båda borgerligas utlånade röster till SD senaste valet och att så många alltså skulle gå tillbaks från SD till M och KD nu när de bedriver samma politik.
Citera
2026-09-14, 09:20
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Vi kommer vinna detta

Nej... Det är över nu...

😔
Citera
2026-09-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nej... Det är över nu...

😔

Ta de lungt, det kommer fyra högerbudgetar tack vare marknadsliberal högerparti C.
Likadan med 2018-2022
Citera
2026-09-14, 09:26
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ta de lungt, det kommer fyra högerbudgetar tack vare marknadsliberal högerparti C.
Likadan med 2018-2022

Nej, det är kört. 😫
Citera
2026-09-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nej, det är kört. 😫

Jag vet att du tycker det är jobbigt att de tre vänsterpartierna inte fick majoritet, och att de nu kommer att behöva regera med en högerbudget precis som under 2018–2022.

Men det kommer säkert att gå bra.
Senast redigerad av liapunov13 2026-09-14 kl. 09:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in