2026-09-11, 21:02
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, du skriver skräp.
Hela Tidö står för stramare invandring, sänkta skatter, slopa straffrabatter till kriminella.

Sluta ljug, alla fattar väl att du är en massinvandringsvurmande liberal, jag tror fan att du har åkt på en psykos så som du spammar konstant på det här forumet.
Citera
2026-09-11, 21:03
Medlem
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Om högern tar hem detta måste det bli en väckarklocka... De kan inte fortsätta att importera valmaterial till vänstern.

De har gjort det de senaste 4 åren, och kommer att fortsätta importera väljare åt S i 4 år till även om de vinner på söndag.

Ärligt talat det minst viktiga valet jag varit med om, där så lite står på spel. Massinvandringen fortsätter, vindkraften byggs ut, mer makt kommer att ges till EU, helt oavsett valresultat.
Citera
2026-09-11, 21:06
Medlem
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Simona har inget ursprung från Persien. Räcker så, resten av dina gissningar orkar jag inte kommentera. Du får läsa på innan du postar.

Simona är palestinier. Och Romina är iranier (persier).

Sverige styrs av utländska kvinnor.
Citera
2026-09-11, 21:11
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
De har gjort det de senaste 4 åren, och kommer att fortsätta importera väljare åt S i 4 år till även om de vinner på söndag.

Ärligt talat det minst viktiga valet jag varit med om, där så lite står på spel. Massinvandringen fortsätter, vindkraften byggs ut, mer makt kommer att ges till EU, helt oavsett valresultat.

Tack. Skönt att se någon som har exakt samma känslor för det här meningslösa valet.
Citera
2026-09-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Sluta ljug, alla fattar väl att du är en massinvandringsvurmande liberal

Varför ljuger du?
Jag har själv förslagit att Tidö måste införa ett volynmål på max 30 000 antal beviljade uppehålltistånd per år.
Det kommer bli lägsta sen 1995. Nu beviljas över 75 000 per år.
Senast redigerad av liapunov13 2026-09-11 kl. 21:14.
Citera
2026-09-11, 21:13
Medlem
Misslyckats totalt iom alla ”osäkra väljare” där absolut lejonparten kommer att rösta höger!

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur tror ni OU-instituten lyckas med valresultat? Jag tror vi kan få överraskningar. S och V kommer få invandrarröster OU inte snappat upp. SD kommer få svenska f.d. sosseväljare som inte heller syns.
Citera
2026-09-11, 21:50
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabada
Dessa är nästan bara borgerliga ...
Trams, det är en liten övervikt till de borgerliga,
inte " nästan bara..."
Citera
2026-09-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Oavsett vilken sida som vinner är det bekymmersamt för landets sammanhållning. Vi går mot en slags amerikanisering där vi har två ungefär jämnstora block som hatar varandra.

Det kunde vara hårt klimat förr också men inte så här existentiellt oförsonligt och smutsigt.

Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Faktiskt. Aldrig känt större oro för en vänstervinst. Misstänker att de som röstar vänster känner samma om högervinst.

Ser ingen uppluckring. Tvärt om.

Varför ska vi ha sammanhållning?
Kan inte de som vill stänga fängelserna, ha öppna gränser till MENA, 40 kr litern bensin och världens högsta skattetryck ha sin halva av landet så kan vi andra ha andra halvan??
Citera
2026-09-11, 22:00
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Varför ska vi ha sammanhållning?
Kan inte de som vill stänga fängelserna, ha öppna gränser till MENA, 40 kr litern bensin och världens högsta skattetryck ha sin halva av landet så kan vi andra ha andra halvan??

På fullt allvar så tror det är där vi slutar om demokratin i dagens format fortgår.
Citera
2026-09-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Du är medveten att massinvandringen kommer att fortsätta vilken sida som än vinner?

Vänstern vill ha nya väljare och högern vill krossa välfärden med invandringen, förlorarna blir svenskarna som vanligt....

Kalla mig naiv men högern vill inte ha massinvandring längre eftersom det innebär att det kommer bli kommunism i all evighet i längden pga den.
Citera
2026-09-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
2018 samarbetade ju ingen med sd ändå så inget "avgjordes".. Var dock väldigt olyckligt ett par gånger ändå då m och kd börjat svänga i migration, gymnasieamnestin t.ex. var nu alla afghaner tog vägen, ser dem aldrig i stadsbilden som då.. Parasiterna är de som röstat sjuklövern.

Så är det. Extremt mycket färre somalier, tiggar-romer, marockanska gatubarn, klotter och kringströvande afghaner. Allt tack vare tidö naturligtvis. Visst är det mer pakis nu men vi går helt klart åt rätt håll.
Minst halva Sverige vill tillbaks till det. Fy.
Citera
2026-09-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det gör även L, Kd, och M. Bara för att Åkesson för tillfället ridit in L, Kd och M innebär detta inte att saken kommer att fortgå.

2. Ifall man tror på nuvarande opinionsundersökningar riskerar man att bli sur efter valet. Är det +/-5% per parti eller hela +/-10% per parti trunkerat med matemagiska funktioner?

3. Noterar att det inte finns några kvalitetsdeklarationer till sista två veckornas opinionsundersökningar. Antagligen är det väldigt låg kvalitet.

4. Politiker i opinionspaneler brukar bli hysteriska i valtider, sådant brukar synas tydligt i opinionen.

5. Får man tro senaste opinionsundersökningen skulle Mohammedson från Persien räddas kvar i riksdagen av 1.6% från M, 1.2% från S och och 1% från Sd. Låter magiskt i mina öron.

Du har helt rätt.
(Följande är ur AI då jag inte kan förklara fenomenet med att OU;s kan få överslag i trender).

”En verklig opinionsförändring kan initialt förstärkas av samplingvariation och kortsiktigt brus, varefter skattningarna regresserar mot den nya underliggande nivån.”

Alltså ja; L ökar, medan S, M och SD minskar, men, absolut inte så drastiskt som senaste OU;s visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in