2021-09-08, 02:26
Medlem
CpRekas avatar
Hejsan. Är det någon som har lite koll på hur man använder denna mjukvara?

Jag har skapat en openpgp keypair, men sedan då jag skall försöka att lägga till ett cetrificat genom att klicka flr att importera cetrifikat under clipboard så är den grå. Hur löser man detta? Finns det verkligen inget online tool som till skillad från denna mjukvara är helt ologisk?
Citera
2021-09-08, 03:45
Medlem
sniqrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Hejsan. Är det någon som har lite koll på hur man använder denna mjukvara?

Jag har skapat en openpgp keypair, men sedan då jag skall försöka att lägga till ett cetrificat genom att klicka flr att importera cetrifikat under clipboard så är den grå. Hur löser man detta? Finns det verkligen inget online tool som till skillad från denna mjukvara är helt ologisk?
Kanske är en dum fråga men har du kopierat mottagarens nyckel innan du försöker importera? Börjar med "-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----" och slutar med "-----END PGP PUBLIC KEY BLOCK-----"
Så om nyckeln är
så ska du kopiera allt inom spoilern. Markera, tryck ctrl C eller så högerklickar du och trycker på 'kopiera" sen importerar du.
Citera
2021-09-08, 06:46
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manglad-Fitta
Testa tipset ovan, du kan även efter att ha kopierat PGP-nyckeln växla till Kleopatra och direkt trycka CTRL + V.

Om du fortfarande går bet så rekommenderar jag att du byter till gpg4usb.

Om du använder ett onlineverktyg så sumpar du hela poängen med PGP. PGP är bokstavligen det enda systemet där ute som är helt oknäckbart. Enda sättet är att ta genvägar, exempelvis genom ett onlineverktyg.

Tack jag ska kika på det lite senare, men måste sova någon timme till.
Citera
2021-09-08, 06:47
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniqrs
Kanske är en dum fråga men har du kopierat mottagarens nyckel innan du försöker importera? Börjar med "-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----" och slutar med "-----END PGP PUBLIC KEY BLOCK-----"
Så om nyckeln är
så ska du kopiera allt inom spoilern. Markera, tryck ctrl C eller så högerklickar du och trycker på 'kopiera" sen importerar du.

Ska ta en titt lite senare Måste sova någon timme till
Citera
2021-09-17, 23:57
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto