Hejsan. Är det någon som har lite koll på hur man använder denna mjukvara?
Jag har skapat en openpgp keypair, men sedan då jag skall försöka att lägga till ett cetrificat genom att klicka flr att importera cetrifikat under clipboard så är den grå. Hur löser man detta? Finns det verkligen inget online tool som till skillad från denna mjukvara är helt ologisk?
Hejsan. Är det någon som har lite koll på hur man använder denna mjukvara?
Jag har skapat en openpgp keypair, men sedan då jag skall försöka att lägga till ett cetrificat genom att klicka flr att importera cetrifikat under clipboard så är den grå. Hur löser man detta? Finns det verkligen inget online tool som till skillad från denna mjukvara är helt ologisk?
Kanske är en dum fråga men har du kopierat mottagarens nyckel innan du försöker importera? Börjar med "-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----" och slutar med "-----END PGP PUBLIC KEY BLOCK-----"
Så om nyckeln är
-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----
Version: Keybase OpenPGP v1.0.0
Testa tipset ovan, du kan även efter att ha kopierat PGP-nyckeln växla till Kleopatra och direkt trycka CTRL + V.
Om du fortfarande går bet så rekommenderar jag att du byter till gpg4usb.
Om du använder ett onlineverktyg så sumpar du hela poängen med PGP. PGP är bokstavligen det enda systemet där ute som är helt oknäckbart. Enda sättet är att ta genvägar, exempelvis genom ett onlineverktyg.
Tack jag ska kika på det lite senare, men måste sova någon timme till.
Kanske är en dum fråga men har du kopierat mottagarens nyckel innan du försöker importera? Börjar med "-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----" och slutar med "-----END PGP PUBLIC KEY BLOCK-----"
Så om nyckeln är
-----BEGIN PGP PUBLIC KEY BLOCK-----
Version: Keybase OpenPGP v1.0.0
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!