2021-09-09, 17:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Folk fattar inte att han lever creme-de-la-creme på deras pengar.
Sluta swisha och se hur lång tid det tar innan han störtdyker och dyker upp i Lyxfällan

Vad menar du? Folk swishar väl just för att de vill ge han pengar? Tror du att folk tror att pengarna går till annat eller vad menar du?

Varför är det fel att betala pengar frivilligt till någon man vill stödja?

(Detta handlar inte om vad man tycker om Lamotte. Jag är själv inte särskilt förtjust i honom. Det är principiella frågor.)
Citera
2021-09-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Kommer du låta sådär också när det är din tur att fösas in i boskapsvagnen och skickas till lägret?

Stalin dog för länge sedan.
Citera
2021-09-09, 17:31
Medlem
PanchoMolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Folk fattar inte att han lever creme-de-la-creme på deras pengar.
Sluta swisha och se hur lång tid det tar innan han störtdyker och dyker upp i Lyxfällan

Fattar inte folk att de som swishar gör det för att dom vill stödja hans arbete och uppskattar det han gör.
Varken du, jag eller någon annan blir ju tvingad till det. Kan dock inte säga samma om SR och SVT. Hade inte dom tvångs-beskattat hela Sverige så att vi kan se Bollibompa, Melodifestivalen och Rapport och istället låtit dom som vill se skiten betala för det via Swish-donationer varje månad, så hade nog SVT och SR störtdykt snabbare än Lamotte!!
Citera
2021-09-09, 17:35
Medlem
Swishade en tvåhundring som vanligt till Jocke. Bra jobbat
Citera
2021-09-09, 17:37
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Kommer du låta sådär också när det är din tur att fösas in i boskapsvagnen och skickas till lägret?
Pratar du om den brunvänster du själv tillhör nu?

Projicering. Ljudet av stövelklackar…

Jag tycker att JL gör ett bra journalistiskt arbete som lyfter fram röster och perspektiv som inte får höras i traditionell media.

Att sådana som du vill ha en åsiktslikriktning gör att du hamnar i facket brunvänstern.
Citera
2021-09-09, 17:57
Medlem
Det har kommit fram vem han med megafonen är https://samnytt.se/ssu-topp-storde-lamottes-livesandning-med-megafon/

Den maskerade man som med hjälp av en megafon störde ut medborgarjournalisten Joakim Lamottes livereportage om klankriget i Lund avslöjas nu vara en SSU-topp. Mannen spelade upp ett larmljud som gjorde det omöjligt för folksamlingen på platsen och tittarna i sociala medier att höra vad som sades.

En stund in i livereportaget dök en man upp på platsen som hade maskerat sig med luva och munskydd. En person som tagit sig till platsen för att medverka i Lamottes livereportage agerade genom att dra bort aktivistens maskering. Kort därefter agerade polisen genom att föra bort aktivisten från platsen.
Citera
2021-09-09, 18:13
Medlem
Geomeisters avatar
Härligt att höra vanliga personers åsikter!

Intressant att se vilken nivå SSU ligger på.
Citera
2021-09-09, 18:22
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Härligt att höra vanliga personers åsikter!

Intressant att se vilken nivå SSU ligger på.

Han var innovativ och nyttjade inte våld, är inte det bra liksom? Han hade samma rätt att vara där med swishlamotte. SD hade ju skickat sin lokala rasist också. Hade inte Lamotte varit där hade detta inte inträffat ju.
Citera
2021-09-09, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Hade inte Lamotte varit där hade detta inte inträffat ju.
Vad är detta för muppargument? Ska man följa tankegången skulle det inte existera några rasister om det inte fanns blattar...
Citera
2021-09-09, 18:50
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag vet inte ens om klankulturen på allvar existerar, men de där beteendena känner jag mest troligt har provocerats fram av fyrtio års främlingsfientlighet och hopplöshet. Jag arbetar på fritidsgård, och många av ungdomarna har frågat mig varför de ska läsa läxor då "Jimmie ändå kommer kasta ut oss ur landet och ni inte vill ha oss här."

Tycker inte du det är hemskt att ungdomar ska få gå upp varje morgon medvetna om att de betraktas som icke önskvärda, enbart för att de har mörkare hudton och främmande namn?
Jag trodde du trollade först. Läste sen din posthistorik, nu är jag tillbaka på troll.
Om du jobbade bland ungdomar skulle du ju veta att den verkliga rasismen finns mellan invandrargrupper.

Om man är oönskad känns det ju normalt att avlägsna sig.
I det här fallet har de här grupperna storhetsvansinne och tänker ta över. Som du kanske noterat verkar det hittills gå ganska bra.
Citera
2021-09-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Förväntar mig lite klassiskt Flashbackgräv på den snubben nu!

Var snubben i ”Support 81 World” t-shirt SSU:arns vän?

Man kan se han i videon på Samnytt.
Citera
2021-09-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Var snubben i ”Support 81 World” t-shirt SSU:arns vän?

Man kan se han i videon på Samnytt.

Svårt och veta. Först så säger han i videon att han har Lamottes rygg för att sedan mota bort alla som försöker ta megafonen. Sen hans polare som stod på andra sidan, bara stod där med armarna i kors och såg lite arg ut, gjorde ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in