2021-09-08, 10:14
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Riktiga Journalister förannonserar aldrig sina besök.
Grifters däremot, gör gärna en stor show av de nyheter de ämnar skapa.

Att han förannonserar är väl lite dubbel taktik. Dels vill han ju att människor kommer och berättar om sina upplevelser, dels så vet han ju att det även brukar leda till att det samlas ett gäng verbala hotfulla kreatur som ger "bra" sensationsvideos. Att stå ensam på ett litet torg i en småstad en onsdag och köra live ger nog inte så många views...
Citera
2021-09-08, 11:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Usch, det där är bara billig swishjournalistik-populism. På vilket sätt fördjupar det förståelsen eller sätter in bråken i en kontext om utanförskapet där någon kan förklara hur saker ligger till?


Är det inte bättre att få swish för sin journalism än få bidrag av staten? Om människor är villiga att betala för sina nyheter det måste ju vara tusen gånger bättre än leva på bidrag från regeringen.

Det är väl bra att journalister pratar med folk som bor där, för att se vad dom tycker? Hos Lamotte så får alla komma till tals, i övrig media så får inte alla komma till tals.
Citera
2021-09-08, 11:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det enda roliga med den muppens liveisar är att det alltid är några som blir kränkta och upprörda över hans tilltag.


Varför kallar du han mupp? Känner du han privat eller?
Citera
2021-09-08, 11:11
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaffanSting
Ska han ha sin jättefina väst på sig, i fall det fortfarande är slagsmål när han kommer dit?


Han är en skithög. Vad tycker ni han ska bidra med, ni som gillar honom?


Killen får ständiga mordhot och du hånar han för att han är rädd om sitt liv när han har 2 små barn, vad är för för fel på dig?

Varför är han en skithög, han aldrig någonsin varit otrevlig. Han låter alla komma till tals. Men jag misstänker att du är en av dom kriminella som känner dig hotad av honom, därav din otrevlighet och hån.

Han delar av sig information som andra kanske inte visste, han belyser om vissa saker samt diskuterar med folket som lever i dessa områden som är otrygga om vad dom tycker.
Hur kan man inte tycka det är bra att göra så och det är inget man förtjänar att hånas för men jag förstår att ni kriminella känner er hotade av honom.
Citera
2021-09-08, 11:17
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Så swishtiggaren ska till Lund och uppvigla idag? Kommer anmäla sändningen till instagram direkt den startar typ. Hans sändningar är rasistiska och populistiska. Hur har han tid att åka till Lund? Har han inte fullt upp med tingsrätten?


Så du ser hellre att journalister får bidrag av staten än få betalt av folket?
På vilket sätt menar du att han uppviglar, rasistiska och populistiska sändningar när han bara ställer frågor och ber folk att komma dit för att prata om det som hände?
Både Aftonbladet och Expressen har varit där och pratat med folk menar du att dom också uppviglar, och kör rasistiska och populistiska sändningar? Enda skillnad mellan dom och Lamotte är att han låter alla komma tills tals medans dom kör någon enstaka.

Det låter väldigt tydligt att du är kriminell och är rädd för att folk ska säga vad dom tycker om er kriminella handlingar.
Citera
2021-09-08, 11:35
  #18
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Är det inte bättre att få swish för sin journalism än få bidrag av staten? Om människor är villiga att betala för sina nyheter det måste ju vara tusen gånger bättre än leva på bidrag från regeringen.

Det är väl bra att journalister pratar med folk som bor där, för att se vad dom tycker? Hos Lamotte så får alla komma till tals, i övrig media så får inte alla komma till tals.

Nej, för då säger han det hans publik vill att han ska säga. Han är knappast oberoende, och publiken tittar på honom inte för att få information utan för att få "copium", som legitimerar deras fördomar.
Citera
2021-09-08, 11:39
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Nej, för då säger han det hans publik vill att han ska säga. Han är knappast oberoende, och publiken tittar på honom inte för att få information utan för att få "copium", som legitimerar deras fördomar.


Fast om folket vill att han ska ta upp olika ämnen så är det ju för att folk upplever det som ett problem.
Så du menar att folket ljuger och man ska inte ska inte lyssna på folket.
Citera
2021-09-08, 11:41
  #20
Medlem
JeffDaviss avatar
Trodde att han lagt ner efter all skit han har fått. Även om jag inte tycker om honom ska han ha cred för att han kämpar på.
Citera
2021-09-08, 12:08
  #21
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Fast om folket vill att han ska ta upp olika ämnen så är det ju för att folk upplever det som ett problem.
Så du menar att folket ljuger och man ska inte ska inte lyssna på folket.

Det jag menar är att journalistens roll är att delge lyssnare/tittare information och förklara händelser på ett sätt som inte exempelvis skadar marginaliserade grupper eller gör folk arga och oroliga. Konsekvensneutralitet blev omodernt med Auschwitz.
Citera
2021-09-08, 12:29
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det jag menar är att journalistens roll är att delge lyssnare/tittare information och förklara händelser på ett sätt som inte exempelvis skadar marginaliserade grupper eller gör folk arga och oroliga. Konsekvensneutralitet blev omodernt med Auschwitz.




Så det är problem att lyssna på vad folket vill ha och betalar för eftersom den information som delas kan vara samhällets farligt och får absolut inte läcka till allmänheten eftersom det kan då skada dom grupper som skapar dessa problem.

Med andra ord du och dina gestalter vill skydda den ondska som finns genom att hindra att information kommer ut så folk få reda på den ondska som finns i samhället.
Det där låter väldigt obehagligt, här ska inte skyddas någonting av onda människor för dom enda som ska skyddas är goda människor.
Citera
2021-09-08, 12:31
  #23
Medlem
Eatlers avatar
Att folk orkar lyssna på Lamottes "reportage" är bortom mig. Han öppnar alltid med "DET HÄR ÄR DET SJUKASTE" och avslutar alltid med swishtiggeri. Han både ser och uttrycker sig totalt efterblivet, vilket kan vara anledningen att så många retards är så kära i honom. Han är en uppviglare som lever på smygrasisters ilska mot det samhälle som de tror sig svikit dom, när de i själva verket bara är deras värdelösa personlighet, klorerade genpool och ensiffriga IQ som lett till ett innehållslöst och deprimerande liv.
Citera
2021-09-08, 12:40
  #24
Medlem
LaffanStings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Killen får ständiga mordhot och du hånar han för att han är rädd om sitt liv när han har 2 små barn, vad är för för fel på dig?

Varför är han en skithög, han aldrig någonsin varit otrevlig. Han låter alla komma till tals. Men jag misstänker att du är en av dom kriminella som känner dig hotad av honom, därav din otrevlighet och hån.

Han delar av sig information som andra kanske inte visste, han belyser om vissa saker samt diskuterar med folket som lever i dessa områden som är otrygga om vad dom tycker.
Hur kan man inte tycka det är bra att göra så och det är inget man förtjänar att hånas för men jag förstår att ni kriminella känner er hotade av honom.

Som den där gången när han fick sina följare att anmäla en dålig förälder som körde full, och inte hade barnen bältade?

Då hade soc redan omhändertagit barnen, och alla jävla samtal han gav upphov till gav massa extrajobb åt soc och polisen. Tid slösades som hade kunnat användas bättre.

Vilken nytta gjorde han då, utom att bygga sitt eget varumärke?

Västen är trams i en svtstudio. Bara larvigt.

Nej. Inte kriminell. Bara jävligt trött på idioter. Är du en av dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in