2021-09-09, 14:44
  #121
Avslutad
Hur många härliga swishkronor tjänar han på det?
Citera
2021-09-09, 14:52
  #122
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
I grund och botten förstår jag din intention, fast du har ju fel.

Finns forskning som visar på att om man kommer från länder med historik av våld, krig och allmänt oordning, så tenderar man att sakna det konsekvenstänk som ex vi i Sverige har. Som inte behövt lösa konflikter genom våld, utan via rationella lösningar.

I många länder är just Våld ett sätt att lösa konflikter inom klaner, hedersfrågor och allmänna frågor som rör familjer, släktband och grupptillhörighet.

Så nej, är inte att vara rasistisk att påstå att folk med ”mörkare hudfärg” än oss svenskar tenderar att ta till våld oftare. Detta då folk från ex Mellanöstern, Somalia, Lybien eller Sudan, HAR mörkare hudfärg. Bara ett konstaterande.
Du missar hela poängen. Det är inte där kausaliteten finns. Vad jag konstaterar här är att någon som M.Labingi ovan som ser sig som god och tolerant är den som använder de mest rasistiska argumenten här. Kausaliteten finns i klansamhället och våldet.
Citera
2021-09-09, 15:12
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Usch, det där är bara billig swishjournalistik-populism. På vilket sätt fördjupar det förståelsen eller sätter in bråken i en kontext om utanförskapet där någon kan förklara hur saker ligger till?

Skulle den vara sämre än den tillrättalagda färgade "journalistiken" från SVT och DN/AB/EXP?

Skärp dej för fan din jävla bidragstomte
Citera
2021-09-09, 15:12
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Du missar hela poängen. Det är inte där kausaliteten finns. Vad jag konstaterar här är att någon som M.Labingi ovan som ser sig som god och tolerant är den som använder de mest rasistiska argumenten här. Kausaliteten finns i klansamhället och våldet.

Fair enough.
Citera
2021-09-09, 15:15
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Så swishtiggaren ska till Lund och uppvigla idag? Kommer anmäla sändningen till instagram direkt den startar typ. Hans sändningar är rasistiska och populistiska. Hur har han tid att åka till Lund? Har han inte fullt upp med tingsrätten?

Någon är bitter hör jag. Har du redan knarkat upp soc-pengarna? Lamotte får betalt av de som vill höra/sponsra, S(V)T /staten tvingar oss att pröjsa för skit vi inte vill se och höra. FÖrskönad skit för att hjärntvätta Svensson att det minsann inte alls är så illa i lilla Svedala
Citera
2021-09-09, 15:53
  #126
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Hur många härliga swishkronor tjänar han på det?
Tror det är en hel del. 50k för gårdagens sändning?

Är kluven när det gäller Lamotte. Känner någon slags hatkärlek. Stör mig på honom samtidigt som han är komisk på något sätt.
Citera
2021-09-09, 16:09
  #127
Avslutad
Hatvänstern saknar som vanligt argument. https://www.youtube.com/watch?v=CdIrPg6yJqk
Citera
2021-09-09, 16:48
  #128
Medlem
***s avatar
Sedär, då kom det fram vem det var som sabbade för Lamotte med sirenen.

Det var Magnus Bjerg Sturm, kampanjledare i SSU Skåne. Ni vet de där antisemiterna som ville döda judar...
Citera
2021-09-09, 16:56
  #129
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Sedär, då kom det fram vem det var som sabbade för Lamotte med sirenen.

Det var Magnus Bjerg Sturm, kampanjledare i SSU Skåne. Ni vet de där antisemiterna som ville döda judar...

Förväntar mig lite klassiskt Flashbackgräv på den snubben nu!
Citera
2021-09-09, 17:02
  #130
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Tror det är en hel del. 50k för gårdagens sändning?

Är kluven när det gäller Lamotte. Känner någon slags hatkärlek. Stör mig på honom samtidigt som han är komisk på något sätt.

Folk fattar inte att han lever creme-de-la-creme på deras pengar.
Sluta swisha och se hur lång tid det tar innan han störtdyker och dyker upp i Lyxfällan
Citera
2021-09-09, 17:03
  #131
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Förväntar mig lite klassiskt Flashbackgräv på den snubben nu!
Det lilla livet bor ju föga förvånande i ett mångkulturfritt villaområde med mamma och pappa.
Citera
2021-09-09, 17:13
  #132
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det lilla livet bor ju föga förvånande i ett mångkulturfritt villaområde

Oj så oväntat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in